Piranha Bytes - Otázky a odpovědi
Vydáno: 12.5.2011
Překlad: Jémák
Je to již nějaký pátek, kdy nám přislíbil Quy Hoang z Piranha Bytes odpovědi na naše zvídavé otázky - jeho pracovní vytíženost ale zapříčinila, že se nám odpovědí dostalo až nyní. O to více ale doufáme, že budou stát za to. Samozřejmě jsou některé o něco starší, proto je prosím berte trošku s rezervou.
Kolik lidí momentálně pracuje u Piranha Bytes, popř. jsou u Vás zaměstnáni i nějací externí pracovníci ?
V tuto chvíli je nás dvacet a ano, zaměstnáváme i několik dalších externích zaměstnanců.
U vývoje jaké hry jste se více bavili - zvítězil by Risen anebo Gothic ?
Jako grafik jsem vždy spokojený, když vidím své vlastní 3D modely vložené do herního enginu. Kupříkladu boj s vlastnoručně navrženým mečem anebo blokování vlastnoručně vytvořeným štítem je opravdu super. Osobně si také užívám vlastní část testování - hraní hry, která dosáhla beta stavu, je velmi vzrušující.
Prozradíte, jak vznikl název Piranha Bytes? Popřípadě proč jste nakonec vybrali toto konkrétní jméno anebo zvíře ?
Zakladatelé Piranha Bytes dlouho hledali dobré jméno pro svoje studio, nakonec však potřebovali jen dva dny na rozhodnutí. Jméno studia mělo dobře vypadat jako logo samo o sobě, tak i jako animované logo. Samozřejmě měl být tento název studia dobře použitelný pro národní a mezinárodní účely. A nakonec bylo podmínkou i to, aby byla na vybrané jméno volná doména. Návrhů bylo hned několik - některé lepší, jiné vcelku absurdní. Nakonec se ale vybraly tři závěrečné možnosti:
- Piranha Bytes
- Gorila Games
- Pyramid Games
Sami už asi víte, který návrh nakonec zvítězil :-)
- Piranha Bytes
- Gorila Games
- Pyramid Games
Sami už asi víte, který návrh nakonec zvítězil :-)
Způsobil dle Vás první a druhý díl série Gothic v něčem průlom? A pokud byste mohli, změnili byste v těchto hrách nyní něco?
Tady asi bez odpovědi :-)
Plánujete objasnit někdy jména vašich bezejmenných hrdinů, anebo prozradit něco k jejich minulosti (třeba odkud přišli)? A co prequel G1 - přemýšleli jste někdy nad tím ?
Bezejmenný hrdina by měl zůstat beze jména. A co se týče prequel G1 - v současnosti pracujeme na Risen 2 a zatím nad jinými hrami nepřemýšlíme.
Plánujete někdy do vašich her vložit multiplayer ?
V blízké budoucnosti toto neplánujeme, ale kdo ví, třeba se tam někdy něco takového objeví.
Pracovali jste na novém enginu pro Risen 2 anebo stále používáte Gnome engine z Risen 1 ?
Používáme engine z Risen 1, ten je ale nyní hodně upravený / vylepšený - například nyní obsahuje vestavěný editor terénu.
Jaký trend her plánujete do budoucna - "staré dobré" RPG hry, které nemusí být určeny pro všechny fanoušky tohoto žánru anebo byste raději tvořili "méně tvrdé" tituly, které by se ale lépe prodávaly? Jaká je podle Vás nejlepší cesta ve vývoji RPG titulů ?
Nezměnili jsme naše zásady, Risen 2 ale bude pravděpodobně trochu méně "hardcore" hra než naše předchozí tituly.
Jaký je aktuální stav Risen 2? Kdy můžeme očekávat nějaké nové informace o hře? A kdy plánujete vydat hru - v roce 2011 anebo později ?
Risen 2 je v současnosti skoro hotov - můžete již hrát samotnou hru (řešit questy, bojovat, objevovat), ale stále ještě potřebujeme nějaký čas na celkové dokončení. Nové informace budou postupně odhalovány kousek po kousku v průběhu několika příštích měsíců. K datu vydání se zatím nemohu vyjádřit.
Jste spokojeni s úspěchem Risen 1 ?
Ano, jsme!
Pokud by se naskytla možnost odkupu značky Gothic, šli byste do toho anebo již nechcete tuto sérii zpět ?
Toto nemohu moc komentovat, Mike se ale před pár dny u vás zmínil, že nám budou automaticky práva na Gothic vrácena, možná již příští rok.
Myslíte si, že časem vytvoříte i nějakou hru ve streampunkovém stylu ?
Někteří z nás si to představit umí. Jsou zde i tací, kteří by rádi nějakou sci-fi hru časem udělali. Nyní jsme ale rozjeli Risen 2 v pirátském stylu, což je pro nás momentálně velký a složitý krok.
Pozorujete odliv vašich fanoušků po vyjití Arcanie anebo jsou k vám fanoušci stále loajální? Počítáte s menším zájmem o Risen 2 ?
Ne, žádného rozdílu jsme si nevšimli.
Risen 1 je dle našeho názoru opravdový nástupce série Gothic, něco tam ale stále pořád chybí - skvělý příběh. V první kapitole byla hra plná zkoumání, nicméně v dalších kapitolách se již tato činnost zcela vytratila - příběh byl také dobrý, ale mohl být určitě i lepší. Jste si vědomi těchto nedostatků? A pokud ano, můžeme se těšit na nápravu? A co žaláře a jiné dungeony - ty vypadaly všechny skoro stejně, plánujete v Risen 2 nějaké opravdu jedinečné místo (třeba něco jako Skřetí hřbitov anebo starou zříceninu kláštera z G1) ?
Ano, jsme si vědomi těchto bodů kritiky a sami doufáme, že většinu těchto případů vylepšíme. Na opravdu unikátní místa potřebujeme hodně času a tak se opakování někdy prostě nevyhneme.
Plánujete větší zapojení přátel hrdiny do questů (třeba něco jako úkol s Ohniskovými kameny v G1)? Takovéto úkoly jsme v Risen 1 trošku postrádali - kupříkladu úkoly s Patty byly super, nebylo jich tam ale právě moc..
Ano, tohoto jsme si také vědomi - systém úkolů jsme vcelku rozšířili a ano, hlubší vztah k některým NPC postavám opravdu bude.
Můžete nám říci něco o svých plánech do budoucna? Máme na mysli vaše plány po vydání Risen 2.
Na to je zatím příliš brzy.