Risen fansite - návody, novinky, wallpapery, screenshoty, tipy a triky
r1 r2 r3 fórum

Interview s Björnem Pankratzem

Vydáno: 16.8.2011
Překlad: Macraschley1
Zdroj: rpgcodex.net

Björn Pankratz tentokrát odpovídal na otázky portálu rpgcodex.net.

Jaké poučení jste si vzali z Risenu? Čeho se hodláte v dalším dílu vyvarovat?
Tak jako vždy jsme shromáždili všechny zpětné vazby od našich fanoušků a médií, a zhodnotili je ještě před samotným vývojem Risenu 2. Jedním z hlavních bodů byla kritika na podání příběhu v Risenu: Začátek byl příliš rozvitý, a pro začátečníka složitý, kdežto konec byl naopak příliš lineární a poměrně jednoduchý.

Tento problém jsme vyřešili celkem jednoduše pomocí našeho "Perlového principu": Kompletně jsme obrátili herní strukturu tak, aby hráč začínal v menším světě, který by se pak dále rozvíjel do většího a většího světa. Příběh je jako šňůra perel, která se v některých fázích příběhu rozděluje, ale později se zase spojuje. Díky tomu jsme si jisti, že hra nebude ke konci tak striktně lineární jako Risen.
Jaké jsou silné a slabé stránky her od Piranha Bytes?
S Gothic 1 jsme vytvořili něco nového a inovativního - akční RPG v krásném světě se spoustou dialogů a skvělým příběhem. Od té doby jsme se při tvorbě her drželi těchto zásad. PB hry ale byly těžko rozpoznatelné: "Co to bylo? RPG fantasy?" "No, ano." "Tak jakto, že herní svět nebyl plný elfů a trpaslíků?" Nebo: "Tohle mělo být akční RPG? Vždyť tam bylo mnohem více dialogů než v Diablu!"

Ale teď, s Risen 2 je to mnohem snazší. Pokud se nás někdo zeptá jaký to byl typ hry, můžeme v klidu říct: Akční pirátské RPG!
Slyšeli jsme, že Risen 2 je nejdražším projektem studia PB. Proč? Co nám to jako hráčům přinese?
Některé z hlavních bodů kritiky k Risenu se týkaly grafického zpracování. Animace vypadaly chudě, ženy byly ošklivé a hlavní charaktery obecně neprokázaly, že se jedná o další kvalitní RPG hru, která by mohla mít úspěch jako série Gothic. To však bylo právě zapříčiněno tím, že jsme neměli dostatek vnitřních zdrojů. Jsme ještě malý tým ve srovnání s naší konkurencí. Nyní, při tvorbě Risen 2 jsme věděli, že se musíme v této oblasti zlepšit, ale že ani nechceme obětovat naši PB atmosféru.

A proto jsme si sehnali několik specializovaných firem, aby nám v této oblasti pomohly. Vytvořily pro nás mnoho kvalitního grafického materiálu, který jsme použili k vytvoření Risen 2. To je vlastně důvod toho vysokého rozpočtu. Díky němu však máme zachovanou atmosféru PB her, a graficky skvěle vypadající hru.
Michael Hoge prozradil, že byl překopán bojový systém. Také řekl, že vzhled bojových scén bude lepší. Takže co se změnilo a proč?
Boj v Risen 1 byl náročný, poměrně jednotvárný, a nevypadal nejlépe. Proto jsme ztrojnásobili počet animací a přidali některé speciální pohyby, které přispívají k rozmanitosti boje. Také jsme změnili ovládání boje - díky tomu je nyní mnohem snazší bojovat proti několika nepřátelům najednou.
Deep Silver se zmínili, že různá rozhodnutí hrdiny budou mít dopad do herního světa. Co můžeme očekávat?
Na mnohých místech ve hře má hráč dělat rozhodnutí, která ovlivní zbytek hry. Už jsme uvedli, že hráč bude mít možnost naverbovat si posádku na svou loď. Takže v závislosti na tom, koho si vezmete na loď, se bude měnit i příběh. A takových rozhodnutí bude ve hře více. Nechte se překvapit.
Již dříve jste řekl, že hrdina bude mít možnost na jednu otázku odpovědět několika způsoby, které se od sebe budou lišit formou mluvy, a díky tomu si hráč bude budovat charakter.
Změnili jsme systém vývoje postavy naprosto od základů. Mimo jiné jsme do hry vložili více volitelných odpovědí pro každý dialog, a díky tomu hráč zažívá maximální požitek ze hry. Inkvizitor nebude přeci mluvit jako pirát, že?
Podle Daniela Oberlerchnera byl Risen naprosto nelineární. Risen 2 však slibuje, že bude více lineární (povinnými questy blokuje přístup do dalších lokací, apod.) . Myslíte si, že je to dobrý nápad?
Nemyslíme si, že linearita obecně je dobrý nápad. Ovšem na začátku hry je lepší, když je hra lineární, protože hráč není ještě dobře seznámen s herním světem, ovládáním, a dalšími aspekty, které by mu mohly na začátku hry zkazit požitek ze hry, a odradit ho od dalšího hraní. Ale později ve hře bude svět otevřený a volný.
Daniel také zmínil, že obtížnost prvního dílu byla "frustrující". Pro začátečníky je tak Risen 2 lepší, protože nemohou v prvních hodinách zemřít. Ale neodradí skalní fanoušky to dlouhé trénování (Podle Daniela je první ostrov tutoriál) od samotné hry?
Nemyslím si, že tutoriál bude dlouhé a nudné cvičení. Hra začíná v malém prostoru, a pokaždé, když hráč něco udělá poprvé, tak se mu zobrazí nápověda "Jak na to". Ale i během tutoriálu se již jedná o skutečnou hru. Již v této fázi hry plníte questy, bojujete, nabíráte posádku...
Jak bude vypadat strom dovedností? Budou i nějaké pirátské dovednosti?
Jak jsem již řekl, změnili jsme kompletně vývoj postavy. Tím myslím i různé dovednosti, které bude moci hráč získat. Ano, hodně se jich točí i kolem pirátství. Nechceme však prozradit vše, takže další informace budou až později.



Gothicz.net | Gamefan.cz | © Kamil Krásný & Paulie & Jémák 2007-14 TOPlist