Ostrov mrtvých
Nehostinné místo přechodu mezi světem živých a mrtvých, to je Ostrov mrtvých. Pokud se rozhodnete jej navštívit, musíte plout směrem na východ od Mečového pobřeží. Samotný ostrov je tvořen skalnými výběžky, tunely a městem mrtvých, které sestává z několika starobylých chrámů, zasvěcených původním kastám. Pravdou ovšem je, že nic na tomto ostrově nežije, tedy kromě několika domorodých válečníků, ghúlů a strážců.
Na Ostrov mrtvých se budete muset vydat, abyste vyvolali ducha legendárního kapitána Steelbearda, který vám jako jediný může prozradit, kde se nachází Chrám vody - tedy místo závěrečného boje s úhlavním bossem celé hry. Jenže abyste ducha vyvolali, musíte přejít do světa mrtvých a získat pradávný symbol Žezlo z lebky, který vám dopomůže k úspěchu ve vašem úkolu. K výrobě samotného žezla je potřeba několik surovin - ty získáte od čtyř duchů, kteří uvízli právě mezi oběma světy. Pokud tedy vše splníte tak, jak se po vás požaduje, získáte žezlo, pomocí kterého bude moci místní strážce přechodu Tao přivolat ducha kapitána Steelbearda. K tomu však vede dlouhá cesta, po které se musíte vydat sami - nikdo z vaší posádky vám nebude chtít na tomto místě pomoci. Jejich strachu se však nemůžeme divit.
První, koho na ostrově potkáte, je strážce Tao, který doprovází duše zemřelých do země mrtvých. Od něho se dozvíte, že pokud chcete ve vašem úkolu uspět, musíte buď skutečně zemřít nebo prostě smrt předstírat. A jelikož má Tao obavu z nepokojných duší, které k němu v poslední době Mara posílá, rozhodne se vám ve vašem boji pomoci. Takže pokud chcete přejít do světa mrtvých, musíte přelstít smrt - k tomu vám dopomůže lektvar, který vám Tao vyrobí. Na vás bude, abyste na přípravu sehnali potřebné suroviny - 6 hrstí hrobového popela a 5 květů černého lotosu. Až je budete mít, stačí zajít do Chrámu přechodu, kde vás bude Tao očekávat. Pak již stačí vypít právě připravený lektvar a ulehnout na oltář. Další úsek hry je pak již celkem intuitivní - hned po tom, co vyjdete z Chrámu přechodu, potkáte prvního nepokojného ducha - ducha domorodé náčelnice Nahele. Ta vám vysvětlí vše, co je potřeba k tomu, abyste získali Žezlo z lebky. Takže vaším novým úkolem bude najít zbylé duchy a pomoci jim v jejich trápení - odměnou vám bude vždy předmět, který bude sloužit k samotné výrobě žezla. Až budete mít všechno pokupě tak, jak Nahele požadovala, stačí za ní zajít a nechat si žezlo vyrobit. Pak již vaše kroky musí vést ke vchodu do zdejšího ostrova, kde naleznete Tea - ten vám jako odměnu za pomoc duchům vyvolá mrtvého kapitána Steelbearda.
Samotné setkání zastihne mrtvého Steelbearda v bojovné náladě, dokonce nechce ani uvěřit, že je mrtvý. Ve chvíli, kdy si vzpomene na vše, co se mu přihodilo, rozhodne se vám prozradit polohu Chrámu vody, kde se utkáte s Marou v závěrečném souboji. Zde nutno podotknout, že pokud jste si zvolili cestu voodoo, budete moci ducha kapitána Steelbearda vyvolat vždy, když budete potřebovat - bude bojovat po vašem boku. Pokud jste však dali přednost střelným zbraním, otce Patty již nikdy neuvidíte.
Mapa Ostrova zlodějů
Klíčové NPC postavy
Tao
Tao je strážcem jak světa živých, tak i mrtvých. Pokud si to duše zemřelých zaslouží, doprovodí je Tao do podsvětí. Jeho práci narušuje zákeřná Mara, která do podsvětí posílá mnoho nepokojných duší, které nemohou přejít do světa mrtvých a naleznout tak svůj věčný klid. A na vás bude, abyste těmto duchům dopomohli tam, kam chtějí - na oplátku vám Tao pomůže s přechodem do světa mrtvých a následně se získáním vámi požadovaného Žezla z lebky, díky kterému budete moci promluvit s duchem kapitána Steelbearda.
Nahele
Hrdá vůdkyně Klanu větrů, která s dalšími třemi náčelníky vytáhla proti Maře. Ta ji za to proklela a tak musí nyní Nahele v této podobě trávit všechen svůj čas na pomezí mezi životem a smrtí. Tak jako zbylí tři náčelníci, tak i Nahele dostala od Mary starodávný artefakt, díky prostřednictvím kterého si chtěla Mara podmanit domorodé kmeny - Nahele se sice podařilo Maru proměnit v kámen, zničit ji však nedokázala. Ve vašem úkolu bude Nahele zásadní postavou - vytvoří pro vás Žezlo z lebky, díky kterému budete moci přivolat ducha mrtvého kapitána Steelbearda.
Akando
Před mnoha lety dala Mara Akandovi mocný artefakt - Kostěnou ruku zloděje. Akando však tuto ruku použil k odzbrojení Mary a ta na něho uvalila kletbu, díky níž nemůže Akando zemřít. Proto pořád bloudí mezi světem živých a mrtvých a čeká na někoho, kdo ho vysvobodí. To bude vaším úkolem. V podstatě jde o to vykrást truhlici, ve které má Akando schovaný vzácný bílý diamant. Pokud máte vyšší úroveň zlodějství, nebude pro vás otevření této truhly problém. Pokud jste však do této schopnosti body neinvestovali, můžete si klíč k této truhle zakoupit od Nahele za 300 zlatých. Po dokončení tohoto úkolu jako vždy obdržíte další část potřebnou k výrobě Žezla z lebky.
Kusko
I Kusko býval náčelníkem svého kmene, který nepoznal za svého života prohru v boji. I on se zapojil do povstání proti Maře a tak je teď uvězněn mezi světem živých a mrtvých. A na vás opět bude, abyste mu pomohli k nalezení věčného odpočinku - stačí jej porazit v aréně, tím se kletba zlomí. Ovšem pozor na něho, doposud nikdy neporažený bojovník je o poznání tužší protivník, než jsou klasičtí domorodí válečníci. Na oplátku za pomoc vám Kusko daruje svůj oštěp, který Nahele využije při tvorbě Žezla z lebky.
Motega
Dalším ze čtveřice náčelníků kmenů, kteří povstali proti zákeřné Maře, je Motega. Byl to právě on, kdo vymyslel celý plán na odstranění Mary, která po nich žádala zotročení domorodého lidu. Za to však v době, kdy byl přemluvit další náčelníky k boji proti společnému nepříteli, zaplatil cenu nejvyšší - celou jeho rodinu pozabíjel gorilí alfasamec. A tak nyní tráví svůj veškerý čas mezi životem a smrtí, donucen každý den lovit tohoto alfasamce bez jakékoliv možnosti jej zabít. Vaším úkolem proto bude gorilu zabít a přinést Motegovi věčný klid.