Interview s vývojáři
Vydáno: 6.8.2007
Poslední aktualizace: 3.9.2007
Překlad: El Kamil
Zdroj: přeloženo z worldofplayers.de
Grafika v G3 je parádní. Chcete ji ve vašem dalším projektu udržet nebo to bude vypadat dobře a pojede slušně i na středním PC?
Ralf: Představa je taková, že program poběží dobře i na k datu vydání běžných sestavách. To by mělo vyjít. Zacházíme se svým rozpočtem velmi ekonomicky.
Tři otázky:
Přibližné datum vydání? (letopočet mi bude stačit)
Jaký engine bude použit?
U Gothic 3 mělo mnoho hráčů pocit, že i přes dobrou práci v komunitě jste hru vyvíjeli "pryč od fandů" - bude nějaký "návrat ke kořenům"?
Přibližné datum vydání? (letopočet mi bude stačit)
Jaký engine bude použit?
U Gothic 3 mělo mnoho hráčů pocit, že i přes dobrou práci v komunitě jste hru vyvíjeli "pryč od fandů" - bude nějaký "návrat ke kořenům"?
Ralf: Takže. Pod vaším vánočním stromečkem bude pravděpodobně ležet jiná hra... ale to jste určitě předpokládali, že?
U enginu je stejně jako u hry všechno ruční práce. Přesnější informace přijdou v pravý čas.
Jak už Mike ve svém interview naznačil: Budete překvapeni, kolik vašich nápadů a přání bude ve hře zahrnuto.
U enginu je stejně jako u hry všechno ruční práce. Přesnější informace přijdou v pravý čas.
Jak už Mike ve svém interview naznačil: Budete překvapeni, kolik vašich nápadů a přání bude ve hře zahrnuto.
V nové hře musí být více ženských! Kuchařky, uklízečky.. ale také válečnice a "děvy". Potřebujeme nějaký hlas amazonky! Dále mě napadá, zda budete (budeš) nějak prezentovat artworky a odhozené návrhy během vývoje?
Ralf: Amazonky. To bylo také mé přání, ale já příběh nepíšu. Každopádně více žen bude celkem určitě.
K artworkům. Jestli bude nějaká kniha artů závisí na poptávce a také, zda ji bude někdo financovat. Pořád si nejsem jistý, zda kniha Art of G3 nás nestála i nějaké naše soukromé peníze (V obchodech je těžko dostupná, lze ji doručit pouze na objednávku). Nicméně pro nějaké malé kouknutí-přes-ramena plánuju použít například své odhozené designy.
K artworkům. Jestli bude nějaká kniha artů závisí na poptávce a také, zda ji bude někdo financovat. Pořád si nejsem jistý, zda kniha Art of G3 nás nestála i nějaké naše soukromé peníze (V obchodech je těžko dostupná, lze ji doručit pouze na objednávku). Nicméně pro nějaké malé kouknutí-přes-ramena plánuju použít například své odhozené designy.
Jak jste přišli k příběhu a k základní kostře návrhu? Jistě máte normální dělbu práce, ten dělá muziku, ten příběh atp. Máte nějaký konverzační pokoj nebo tak něco, kde máte sezení a diskutujete o hře, nebo někdo třeba připraví návrh příběhu a ostatní o tom hlasují
Ralf: No. Máme dva meeting pokoje a adekvátně je využíváme. Komunikace je při tak velkých projektech vším. Tentokrát jsme měli štěstí, že jsme mohli být s grafikou trochu kupředu, také Kai je už pořádně daleko - což práce vzájemně ovlivňuje. Příběh vyklepávají naši herní designéři a lidi od příběhu - kde se také dá spatřit velmi dobrá dělba práce.
Děláš už na nějaké bytosti? Pokud ano, jak je pro tebe důležitá věrohodnost fantasy kreatury (barva, kůže, peří, končetiny atd.)?
Ralf: První monstra jsou na papíře a jejich styl se odvíjí zajímavým směrem. Trochu pryč od reálnými zvířaty obložených designů, spíš k něčemu opravdu specifickému.
Jak a kde bude svět jako takový (středověký fantasy, etc) osídlen? Zůstane grafika věrná gotik stylu, protože posledně to byl vedle hudby od Kaie on, kdo přinesl tu nesrovnatelnou atmosféru. Bude projektX kopie Gothica, nebo jej nebudete brát v potaz a zaměříte se na inovace?
Ralf: Projekt ponese rukopis Piranha Bytes, takže budeš moci znovu rozpoznat styl známých umělců. Kaiovy nesrovnatelné kompozice mi při posledním meetingu na téma zvuk chytly za srdce. Takže o tohle si nemusíš dělat žádné starosti.
Gothic elementy ve hře neplánujeme - ze známých důvodů, ale celkem jiště se ve světě budeš cítit rychle jako doma jako u her Gothic.
Gothic elementy ve hře neplánujeme - ze známých důvodů, ale celkem jiště se ve světě budeš cítit rychle jako doma jako u her Gothic.
Bude ukládání hry provedeno jako v G1 a G2 nebo se budete držet trendu z G3, kde člověk viděl jen den a čas?
Ralf: Desing GUI (grafického uživatelského rozhraní) ještě není hotov, proto ti o tom nemůžu nic říct.
Budou v novém projektu konečně dlouhé padající vlasy?
Ralf: Zatím není plánováno. Až ty designy spatříš, uvidíš, že takové vlasy nejsou vůbec nutné. Doposud jsem ještě v žádné hře neviděl pravé vlasy v reálném čase - ty ano?
Plánuje se více měst/táborů nebo se bude hlavní děj odehrávat převážně v jednom bodě?
Ralf: Ano k prvnímu, ne k druhému.
Na téma návrhy. Vznikly už první skicy na téma stavební styl?
Ralf: Nejen to, už i stavíme.
Svět nového projektu bude sice ve stejném stylu jako Gothic, ale možnost nového univerza s sebou přináší i možnosti jako zařazení nové věrohodné rasy. Bude tato možnost využita? Pracujete v oboru concept artu také na těchto věcech nebo sázíte na osvědčené?
Ralf: Styl bude nerozeznatelný od Piranha Bytes. Ne Gothica. A ano - použijeme tuto novou svobodu.
Budou na příběh a úkoly najmuti také externí autoři?
Ralf: To ne. Dialogy a příběh dělají jako vždy Mike, Björn, Mattias a Stefan.
V G2 existovala jak známo mořská obluda, která hráče sežrala, jakmile se trochu vzdálil od ostrova. Budou hranice světa v novém projektu také inovativní nebo narazíme na neviditelné zdi?
Ralf: Nee, žádné neviditelné ohraničení herního světa. Až hru uvidíš, pochopíš, proč to není nutné.
Bude v nové hře hrát nějakou roli Xardas?
Ralf: Sorry, Xardas je na dovolené.
Dokážete si představit malé paralely na Gothic, například v podobě Eastereggů?
Ralf: To by nebylo příliš moudré.
Bude mít hrdina jméno?
Ralf: To ještě není rozhodnuto.
Jak je to s monstry? Budete moci použít nějaké z Gothic série?
Ralf: Troly, vlky a ostatní obvyklá RPG monstra použít můžeme. Vše ostatní musíme vyvíjet od začátku.
Bude i sběratelská edice?
Ralf: Toto rozhodnutí spadá pod vydavatele. Uvidíme...
Plánujete vyprávět některé části příběhu skrz zajímavé a dobře zinscenované mezisekvence?
Ralf: Zatím je rozhodnuto o intru, ostatní věci jsou ve fázi plánování.
Budou ve hře různé oblasti jako například les, poušť atp?
Ralf: Ano.
Setkáme se opět s naším přítelem Marvinem?
Ralf: Sorry, Marvin je na dovolené.
Máte novou hru v hlavně například jako trilogii?
Ralf: Tahle možnost je právě zvažována, ale ještě se ukáže. Nyní je příliš brzy na odpověď.
Na co budete dbát nejvíce při sestavování nového světa? Věrohodnost, atmosféra nebo svoboda?
Ralf: Věrohodnost, atmosféra - přesto bude ale i svoboda, protože svět je menší a nemusí být nepřirozeně ohraničen.
Bude svět opět drsný a tvrdý nebo spíše pestrý, veselý a tulituli? Nebo něco mezi tím?
Ralf: Barevnost je tentokrát plánována velmi přesně. A již nyní to vypadá velmi detailně aniž by působil přeplněně.
V jakých jazycích hra bude vydána?
Ralf: Plánujeme němčinu a angličtinu.
Plánujete demo?
Ralf: Plánujeme.
Dočetl jsem se, že počet polygonů postav se má oproti G3 o něco snížit, je tak?
Ralf: Horní hranice pro počet polygonů pro zbroje postav je 6000. Budeme se snažit ji dodržet.
Vezmete si na novou hru více času než na Gothic 3? Alespoň aby nebyla zabugovaná?
Ralf: Ano, na bugfixing a ladění více času plánujeme.
Bude příběh zase tak dobrý jako u Gothica 1 nebo 2?
Ralf: Příběh Gothica 1 je jiný, ale snažíme se jej vést zajímavě s více obraty.
Kdo namaloval obrazy, které visí na hradě v G1? Uwe Meier? Bude součástí i nového projektu?
Ralf: Yop, to jdou Uweho mistrovské kousky! Bohužel Uwe u našeho nového projektu není.
Bude mít hrdina neměnný vzhled, nebo si jej budeme moci sami poskládat?
Ralf: Hrdina dostane svůj pevný vzhled - a také si jej udrží.
Bude v nové hře věnována pozornost katakombám, "dungeonům", stokám, vězením a podobným věcem?
Ralf: Definitivně a absolutně: Ano.
Znamená těch 6000 polygonů, že hra bude méně hardwarově náročná?
Ralf: Nee - je zatím idea, aby hra byla hratelná i na grafických kartách s pamětí 128MB. Nebude to ale vypadat tak parádně jako na lepších bednách s rychlejšími GFX kartami. To ale chápou pravděpodobně všichni... Cesta jde pevným přídělem polygonů. Opravdu se snažíme vylepšit výkon hry ve všech směrech.
Je v současnosti pravděpodobné, že hra vyjde již v roce 2008? Nebo spíše až 2009?
Ralf: To jsou informace, které by určitě raději oznámil náš vydavatel. Ale sedět ještě v v roce 2009 na tomto projektu by mne dělalo velmi nešťastným...
Budou v nové hře vodopády?
Ralf: Budou. A budeme se snažit je udělat ještě lepší než dříve.
Poběží nová hra pouze na DirectX 10 (tedy jen pro Visty) nebo i na devítce? Co systémy jako Linux?
Ralf: Jen pro Visty? To neplánujeme. Visty jsou milý systém - ale podle mého ještě příliš zelené banány...
Na Linuxu naše hra bohužel nepoběží... jsme jen malé studio a na vývoj na více platforem je potřeba lidské síly, kterými v současnosti nedisponujeme.
Na Linuxu naše hra bohužel nepoběží... jsme jen malé studio a na vývoj na více platforem je potřeba lidské síly, kterými v současnosti nedisponujeme.
Kdy a u jaké příležitosti oznámíte jméno hry? Vyjde hra už v r. 2008?
Ralf: Jméno stále ještě neexistuje, ale už jich máme pár sesbíraných. Můj tip je, že byste si k velikonocím měli přát raději jinou hru.
Hra se má odehrávat na vulkanickém ostrově, narazíme i na nějaké bažiny?
Ralf: Nepřekvapilo by mne, kdyby ano... na větší detaily je ale ještě moc brzy.
Budou ve hře draci?
Ralf: Nic takového neplánujeme.
Ohledně té pěsti z artu, všichni mluví o nějaké rukavici, ale nemohla by spíš patřit k nějaké soše?
Ralf: Pěst patří k postavě - k žádné soše.
Kolik % strávíme na sopečném ostrově?
Ralf: Ostrov je už celkem dost velký, takže počítám v hodně vysokým procentem.
Půjdete ve věci vyvážení hlavního a vedlejších questů ve směru G1 (většinou hlavní quest), G2 (dobré vyvážení) nebo G3 (spousta vedlejších, málo hlavních)?
Ralf: Hlavní quest je celkem dominantní a vedlejší úkoly pracují na tom, aby ses v hlavním úkolu dostal ke klíčovým bodům. Takže to ve výsledku bude takový dobrý mix.
Budou opět předměty (jako např. jablko z G2), které při častém použití zvýší nějakou vlastnost?
Ralf: Ano.
Bude příděl dovednostnostích bodů a hitpointů při postupu na level fungovat obdobně jako v Gothicu?
Ralf: Rovněž: ano.
Budou ve hře gildy?
Ralf: Dá se to tak říct...
Můžeme se těšit na nějakou arénu?
Ralf: Arény nejsou v současnosti na seznamu objektů - ale to nemusí znamenat, že ve hře nakonec nebudou...
Přemýšleli jste už o tom, zda nový hrdina dostane jméno?
Ralf: Herní postava ještě stále nemá žádné jméno. To ale není v současnosti vůbec důležité, vyvíjíme nyní herní mechanismy (paralelně k příběhu) a tam není hledání jména pro charakter žádnou prioritou.
Budou ve hře animované cooldown times? Cooldown time je čas, který musí hráč po zakouzlení čekat, než může totéž kouzlo opět použít. Nechci v žádném případě symbol ve stylu běžících hodin jako ve známých MMORPG. A pokud to nevadí, mohl bys alespoň naznačit něco o GUI, budou ve spodu obrazovky zase symboly jako v G3?
Ralf: U cooldown časů čekáme, až budou implementovány elementy magie, abychom pak rozhodli o nejsmysluplnější cestě jejich vizualizace. Zrovna mě k tomu nenapadá nic lepšího.
Elementy GUI vypadají v současném designu opravdu skvěle (díky Andre Thielovi - našemu 2D grafikovi par excellence) - a ve skutečnosti trochu připomínají MMORPG.
Elementy GUI vypadají v současném designu opravdu skvěle (díky Andre Thielovi - našemu 2D grafikovi par excellence) - a ve skutečnosti trochu připomínají MMORPG.
Bylo by složité implementovat funkci sestavení zbroje z více částí?
Ralf: Takovou funkci pro nás aktuální projekt neplánujeme. U NPC postav jsme u dvou třetin jejich vyžadované grafiky. Kdybychom teď ještě předělávali celý systém snad jedině s božím požehnáním. A i tak by mě naši grafici nenáviděli do konce života.
Bude ve hře možnost zvýšit sílu kouzla např. jako v G3 přes staré vědění? Nebo třeba větší spotřebou many?
Ralf: Plánujeme.
Budou ve hře nějaké pořádné zbroje, líbila by se mi například nějaká templářská. A kolik zbrojí tak přibližně plánujeme.
Ralf: Templářská ... to je správné slovo. Kolik zbrojí ve hře bude je zatím tajné (ale my to už víme).
Je sopka na ostrově ještě aktivní a hraje nějakou roli v příběhu?
Ralf: Ne - samozřejmě, že sopka v příběhu žádnou roli nehraje! Proč taky?? :) A teď vážně: Sopka určuje vzhled ostrova a hraje centrální roli.
Možná byste mohli do hry zapracovat bouřku a lá G2 a ne tyhle anglické deštíky z G3. A vítr, vítr je vždy dobrý. Můžeš taky říct, jak to bude s flórou? Budou stromy a křoviny přizpůsobeny klimatu?
Ralf: Jasně, jasně - vše bude zcela jistě temnější. Déšť bude - a Kaiovy zvuky větru jsou už také ve výrobě. Na flóru a faunu půjdeme v říjnu, v listopadu - pak o tom budu vědět víc.
Znamená váš "návrat ke kořenům" také to, že smetete ze stolu ten jeden-milion-věcí nesmysl? Méně je zde mnohem více!
Ralf: To sedí!
Bude svět v nové hře tvořen s "dotekem středověku"? Budou v něm rytíři, paladinové, sedláci atp? Nebo plánujete zcela samostatný fantasy svět?
Ralf: Je to samostatný svět s elementy, které vám budou známé, protože nehrajete RPG poprvé. Středověk, který z něj vyzařuje, je sice realistický - ale fiktivní.
Budete při tvorbě soundtracku opět spolupracovat s orchestrem?
Kai: Nyní ne.
Kdy uslyšíme nějakou muziku od KaiRa?
Kai: Myslím, že ve sledu prvních zveřejněných materiálů bude i něco hudebního. Kdy to ale bude, sám přesně nevím - nechte se překvapit.
Jak dlouho bude trvat dohrání hry?
Ralf: Přesný čas se ještě nedá vůbec určit. 100 až 150 hodin při prvním hraní to ale nejspíš nebude. 30-50 hodin by podle mého bylo pro plnohodnotný titul akorát - pokud bude mít dostatečnou hloubku. A u našeho aktuálního projektu vycházím z toho, že se bude o něco více točit kolem hlavního příběhu.
Už bylo zmíněno, že orchestr nyní nebude. Bude kvalita hudby tedy horší než u G3?
Ralf: Muziku, kterou jsem od Kaie pro náš projekt slyšel, by člověk těžko rozeznal od té orchestrální. Vážně!
Bude ve hře nějaká malá vesnice postavená celá na stromech? Něco jako Bratrstvo v G1. To by bylo parádní.
Ralf: Myslím, že budeš s novým projektem spokojen :).