Risen fansite - návody, novinky, wallpapery, screenshoty, tipy a triky
r1 r2 r3 fórum
Interview s Kaiem Rosenkranzem

Vydáno: 24.2.2008
Překlad: El Kamil
Zdroj: přeloženo z worldofpiranhabytes.de

Představujeme vám Kaie Rosenkranze z Piranha Bytes. Má za sebou mimo jiné ozvučení série Gothic.

Jaká je tvá práce?
Dávám dohromady muziku a zvuky. Ale moji přátele mně říkají po německu "Audio Director".
Jaké musí mít člověk předpoklady, aby získal tvoji práci?
Aby někdo dostal moji práci, musí se nejdřív postarat, abych ji já ztratil. Takže když dáte mému šéfovi vědět o těch ukradnutých barvách do tiskárny a tajných LAN akcích v kanclu, musíte pak mít ještě trochu hudebního sluchu a týmového ducha.
Co jsi dělal předtím a jak jsi se dostal do této branže?
Už před maturitou jsem pracoval na Gothicu 1. Během vysoké jsem se rozhodl navštěvovat ve svém volném čase herní firmy, abych se nadýchal trošky vývojářského vzduchu a podpořil svou vysněnou práci. Když jsem byl u Piranha Bytes, vyústilo to proti všem očekáváním ve spontánní pohovor, který zase vyústil ve spontánní radikální rozhodnutí mého života.
Hraješ hry, pro které skládáš?
Hrál jsem všechny ty hry, ale ne tak ledajak. Kvůli zvukovým efektům musím navštívit každý kout a jako režisér nahrávání dabingu znám každý dialog. Takže hry mi připravují velmi málo překvapivých momentů, i proto si zahraji některé scény už při vývoji, abych získal svůj osobní dojem.
Nestaráš se jen o hudbu a zvukové efekty, že?
Ne, jako Audio Director se starám o vše, co se zvuku týče. K tomu patří nahrávky dabingu a jejich integrace do hry. Mojí pracovní náplní jsou i speciální grafické efekty a péče o komunitu.
Jmenuj nejdůležitější skladby, na kterých jsi pracoval.
Tituly 1 až 31 soundtracku ke Gothicu 3.
Svět bez muziky je jako...
...sex bez doteků. Všechno vypadá celkem fajn, ale ve skutečnosti ty pravé vrcholy zůstanou člověku utajeny.
Proč se méně kvalitní produkty, jedno jestli film, hudba, kniha nebo hra, prodávají občas lépe než ty opravdu kvalitní?
Úspěšnost prodeje je věcí několika faktorů. Kvalita produktu je jen jeden z nich, další jsou síla značky nebo jména, kvalita a rozsah marketingu, volba struktury prodeje a konečně také reputace týmu, muzikantů nebo autorů. V literatuře je také potřeba rozsáhlé sítě dealerů a agresivního marketingu, aby se pozornost soustředila na jednu určitou knihu, protože každý měsíc vychází spousta novinek. Pokud nakladatelství nemá potřebné prostředky k masivní reklamě, jde ke dnu i dobrá knížka. K tomu patří i fanouškovská základna, která se sice nedá počítat přímo k faktorům ovlivňující počet prodaných kusů, ale přebírá na sebe ústní propagandou část marketingu. Silná podpora na straně zákazníků a jejich důvěra jsou také velmi důležité části úspěchu.
Co budeš dělat za 50 let?
Za 50 let mi bude 77 a budu si hrát se svými vnoučaty, cestovat se svou ženou do dálných zemí a objednávat polštářky na revma.
Jaký je tvůj nejoblíbenější dopravní prostředek?
Vyjmout & Vložit.
Kdo tě v současnosti pořádně štve?
Kuřáci, kteří se cítí být omezováni zákonem na ochranu nekuřáků, protože teď nemůžou vždy a všude šířit rakovinu na ostatní lidi.
S kým bys chtěl nahrát album?
Sarah McLachlan za mikrofonem a já za klavírem.
S dobrým softwarem dokáže na PC dělat muziku každý. Je to dobře nebo špatně?
To je velmi dobře. Člověk si alespoň může procvičit kreativitu. Možná kdybych při svých prvních hudebních pokusech s počítačem nedosáhl na těch primitivních nástrojích dobrých výsledků, nikdy by nepřeskočila jiskra a já bych se na to vykašlal.
Jaká je největší chyba lidského mozku?
Že po tisíciletích evoluce není dostatečně vyvinutý, aby rozuměl humoru popisků obrázků ve většině herních časopisů.



Gothicz.net | Gamefan.cz | © Kamil Krásný & Paulie & Jémák 2007-14 TOPlist