Risen fansite - návody, novinky, wallpapery, screenshoty, tipy a triky
r1 r2 r3 fórum
Interview s Ralfem Marczinczikem

Vydáno: 11.4.2008
Překlad: Charly
Zdroj: přeloženo z piranha-fanart-portal.de

Ahoj Ralfe!

Především velké díky, že sis našel čas odpovědět na pár našich otázek. Momentálně ty sám i celý tým jste po krk v práci na vašem novém projektu, takže nejde brát jako samozřejmost, že poskytneš interview. Mnoho tvých kolegů už na různých stránkách interview poskytlo, a pokud se vzpomínám, ty sám dosud ne.

O to větší radost mám za Piranha Fanart Portál.

Dovol nám tedy pár otázek, Ralfe!

Práce na nové hře běží, jak řečeno, na plné obrátky, takže první otázka je na čem momentálně pracuješ, aniž bychom samozřejmě vyzvídali nějaká tajemství.
Oh, zrovna teď kreslím ilustrace pro hru a plakáty pro webové akce. K tomu patří příležitostné návrhy pro hru a samozřejmě i pro animované vsuvky.
V poslední hře jste kromě skvělé grafiky (nádherný a věrohodný 3D svět) měli i řadu jiných vymožeností. Co je pro tebe osobně nejvýše na seznamu přání pro RPB projekt, co tam chceš mít a co v něm sám děláš?
Doufám, že budeme mít více času vypilovat detaily jako vlajky a textilie. Příroda a architektura jsou už teď velmi pěkné a přesto doufám, že je ještě vylepšíme. Pár nových vychytávek už je také hotovo a už mě svrbí prsty, až je budu moci vyzkoušet ve vyladěné hře.
V knize "The Art Of Gothic3", která zveřejnila neuvěřitelné detaily o vaší práci a lze jen doporučit, bylo v jedné kapitole zmíněno, že se často necháváš inspirovat jinými umělci, jako třeba při barevném sladění Gothic 3 menu. Jdeš v novém projektu stejnou cestou, nebo máš trochu jiné zdroje z literatury a výtvarných publikací?
Ale jasně, opět se obracím na Mahlera, ilustrátory z 19. století Thomase Cole a Frederica Edwina Churche a německé romantiky s jejich zříceninami a divokou přírodou.
Když už jsme u výtvarné publikace, Ralfe. Máš už představu, zda fanoušci mohou počítat s podobně otevřeným přístupem u vašeho současného titulu RPB? Musím říct, že já osobně bych o podobnou publikaci měl nesmírný zájem
Zatím nic nevzniklo. S trochou štěstí můžeme něco vytvořit pro sběratelskou edici, ale radši počkám, co na to lidé od Deep Silveru. Protože to stojí samozřejme pěníze...
Mě osobně by to těšilo, kdybychom opět měli příležitost. Materiálu je dost a já už od začátku sbírám "veselé obrázky z natáčení".
Na World of Piranha Bytes krátce zmiňuješ práci na kresleném scénáři. Můžeme se těšit na vypracované intro v nové hře, trochu barvitější oproti Gothic 3? Pokud vím, pracuješ i na kresleném scénáři právě pro něco takového. Nebo bude příběh tentokráte trochu vyprávěn i videosekvencemi ve hře?
Vypracované intro bude, stejně tak jako videosekvence během hry.
Jak známo, pracujete společně s Deep Silver na nové internetové stránce k RPB. Jak daleko je momentálně práce? A co nás tam čeká za spektákl? Budete se odkazovat i na fanstránky, podobné jako Gothic 2 stránka, kde byla možnost prezentovat fanart (wallpapery)? Je už znám hrubý termín zveřejnění?
Máme už seznam obsahu oficiální stránky projektu a pilně pracuji na její grafice, kdykoliv mám trochu času. Samozřejmě se odkazujeme i na známá fanstránky a na WOP. O galerii Fanartu jsme uvažovali, ale Fanart-Portál je tak dobrý a tak dobře opečovávaný, že si kladu otázku, jestli by nebylo jednodušší se na něj jednoduše odkázat. U fóra to děláme také...
Jako spektákla jsme měli v úmyslu udělat živý náhled do studia a našli jsme pro to ideální místo - naší kuchyňku. Protože jinak vidíte jenom lidi u monitoru a to je poněkud nudné, že. V naší kuchyňce se pořád něco děje a já bych tu cvokárnu rád trochu ukázal...
Dáváš si dost práce s odpovídáním otázek komunity na vaší stránce. Jak důležité jsou pro Piraně nebo i pro tebe osobně četné návrhy pro nový projekt, dávané věrnými fanoušky jak na běžícím pásu?
My ve studiu čteme všechna fora a mnoho přání a podnětů pro projekt vzešlo právě z těchto výměn názorů. Já osobně rád obětuji těch pár minut kafepauzy na přečtení a zodpovězení otázek - jednosuše mě to baví, se všemi, co se tam pohybují...
Mnoho lidí z komunity se vyzná s Photoshopem. Máš pro kreativní fanoušky nějaký tip ze své praxe, co by jim mohlo pomoct?
Nejjednodušší je, sledovat práci ostatních a přitom se učit jak se co efektivně dělá. A zejména, kde jsou různá hejblátka. Phothoshop je podle mě stále nejlepší nástroj pro retušování i malování. Tutoriály a krok za krokem návody jsou všude, ale podle mě nejlepší jsou videonávody.
Jsou i dobré časopisy (hlavně v angličtině), jak například IMAGINE FX, kde koncept-ilustrátoři, které obdivujeme na webu, dávají krok-za-krokem tipy. A je k tomu i DVD se všemožnými krámy (13,50 € v nádražní trafice).
Kreslit se ale naučit každý sám.
Ve svém posledním tutoriálu, který děláte pro komunitu, byl artwork s nádherným několikaúrovňovým městem připomínajícím Minastirith z trilogie "Pán Prstenů". Koncepty byl zavržen, protože osada nepošla, a na to se ptám! Budou opět města a osady, jako v Gothicu 3? Tam byla města jako Montera či Ishtar,. Nebo se budete zase orientovat na design z Gohticu 2? Tam bylo největším městem Khorinis.
Když se podívám na města ve hře, připadá mi, že mnohá z nich vypadají podobně jako italská či řecká přímořská sídla a jsou integrována přímo do terénu, a nejsou jenom hromada chalup uprosřed pole. Mario, Sascha a zbytek 3D grafiků, konají, podle mě, malý zázrak...
Tak, už tě nebudeme dále zdržovat od tvé práce ve studiu, nebo se vydání hry zpozdí o pár let. Srdečné díky, Ralfe, za možnost rozhovoru s tebou a přeji ti a Piraním šťastnou ruku při realizaci vašeho nového projektu a doufám, že zůstaneš komunitě věrný.



Gothicz.net | Gamefan.cz | © Kamil Krásný & Paulie & Jémák 2007-14 TOPlist