Frakce - Mágové
Mágové jako jediná skupina mají dar runové magie.
Přehled
Vůdce:Mistr Ignatius
Důležité NPC:
Mistr Pallas, Mistr Vitus
Hlavní dovednosti:
Krystalová magie, runy
Sídlo:
Klášter
Poznámky:
Spolupracují s Inkvizitorem.
Existuje pouze jediná možnost, jak se dát na cestu mága: Nesmí vás narekrutovat Inkvizice a ani se nesmíte přidat k banditům. Celá procedura nastoupení k mágům je trochu zdlouhavá. Potřebujete dopis doporučení, který můžete získat pouze tehdy, když prokážete svou loajalitu Inkvizici a očistíte přístavní město od vlivů Dona Estebana. Jen pak si budete moci zvolit cestu kouzelníka a jen pak budete moci používat všechna kouzla a magii.
Mágové mají své sídlo v klášteře. Nedobrovolně se tak o něj dělí s bojovníky Inkvizice, se kterou mají určitý typ spojenectví. Ani zdaleka se ale nedá říct, že by tím nějak trpěli. Mohou se bez rozpaků věnovat svým věcem, aniž by jim do toho Inkvizice nějak výrazně kecala.
K získání přístupu do tohoto vznešeného spolku vás musí někdo doporučit. Poté budete přijati mezi novice. Novicové musí podstoupit základní bojový výcvik, stejně jako všichni nově příchozí do kláštera. Jedná se boj s holí, který se vám může hodit v okamžiku, kdy nebudete moci čarovat. Jako novicové budete také vyzkoušeni šesti vznešenými mágy. Naučíte se výrobu základních svitků, tedy kouzel, které můžete použít jen jednou, poznáte trochu bylin, vykoušíte si základní kouzla a mnoho dalšího.
Teprve po splnění všech zkoušek vám bude umožněn vstup do spolku mágů, kam vás slavnostně přijme sám Inkvizitor Mendoza. Až jako mágové se pak budete moci naučit největší magické vědění - bojovou (krystalovou magii) a především magii run.
Mágové jsou ve hře jedinou frakcí, která ovládá runovou magii. Tu lze vytrénovat až na čtyři úrovně, přičemž každá úroveň vyžaduje určitou hodnotu vlastnosti Wisdom. Za odmenu vám bude umožněno používat silnější kouzla, která jsou vesměs stejná jako ta ve formě svitků. Rozdíl mezi svitkem a runou je pak v tom, že zatímco svitek je na jedno použití, tak pomocí run můžete dané kouzlo provádět do nekonečna.
Spolek mágů vede mistr Ignatius, který byl až do příchodu Inkvizice správcem kláštera. Teď se i on a jeho přívrženci musí sklonit pod plány Inkvizitora Mendozy, a ačkoli se jim to nelíbí, poslouchají jeho příkazy s podivuhodnou oddaností. Co se týče zkoumání 'Temné vlny' a s ní spojených událostí, drží si mágové odstup. Tuto práci přenechávají jiným a k chrámům se příliš nepřibližují. Místotoho ochraňují svatý plamen, který se zjevil právě v sopečné pevnosti a který je údajně zdrojem vší magie. Nikdo neví, jak ve skutečnosti vznikl, mágové ovšem věří, že je tento oheň dar od bohů, a podle nich má ochránit ostrov od zkázy.
Důležití mágové
Vzhledem k tomu, že spolek mágů čítá pouze pár členů, vyjmenujeme si je zde všechny.
Mistr Ignatius
Ignatius je hlavou celého spolku, původně byl správce kláštera, nyní se musí podvolit Inkvizitorovi. Jako mágy vás bude vyučovat v magii run a vám bude moci vylešit zacházení s ohnivým krystalem.
Mistr Pallas
Pallas je správcem brány, rozhoduje, kdo bude moci vejít do kláštera a kdo jej bude moci opustit. Je také učitelem ledového krystalu.
Mistr Illumar
Illumar je mistr svitků. Stará se o to, aby klášter měl k dispozici vždy dostatečný počet svitků. Taktéž tuto dovednost vyučuje.
Mistr Vitus
Vitus postává na klášterním nádvoří a pozoruje každodenní ruch. Může vám pomoci zvýšit vaši magickou energii a také vyučuje krystal magických střel.
Mistr Cyrus
Cyrus je klášterní zlatník. Vyrábí magické prsteny a amulety, které pak nejednomu novici či mágovi pomohou v boji.
Mistr Abrax
Abrax je mistr alchymie. Do jeho laboratoře budete muset projít přes tajnou místnost v knihovně. Samozřejmě vás může něco ze svého umění naučit, případně vám nějaké produkty prodat.