Lokace - Klášter
Dříve tato pevnost byla pouze pod kontrolou mágů. Nicméně po příjezdu Inkvizice se do ní nakvartýrovali i vojáci a rekruté.
Klášter je monumentální pevnost, která se tyčí na jižním svahu vulkánu. Pokud budete hrát za bandity, zavede vás hra do kláštera jen velmi sporadicky. Ovšem přidáte-li se k Inkvizici či k mágům, čeká na vás několik hodin mezi klášterními zdmi.
Tip - Poklady v klášteře
Klášterní zdi, podzemí a střechy skrývají mnoho pokladů. Mkrněte na přehled těch nejzajímavějších z nich.Klášter je rozdělen na dvě části - dolní a horní. Rozdíl mezi nimi je v možnosti přístupu. Nově příchozí do kláštera se mohou pohybovat pouze po dolní části. Tam se nachází velké nádvoří, z něhož se dennodenně lyne řev bojovníků, kteří zde podstupují svůj základní bojový trénink s holí. Ten musí absolvovat každý nováček, jedno jestli rekrut nebo novic. Roli instruktora plní mistr Aric, bývalý člen staré městské gardy. Aric není zrovna nejférovější učitel. Pokud se mu znechutíte, může si s vámi dělat cokoli a bez potíží vás nemusí nechat dokončit váš trénink.
Veškeré tréninkové souboje se odehrávají v provizorní aréně, jež se nachází kousek od hlavního nádvoří. Pravidla bojů jsou jasná: Nejedná se o žádné souboje na život a na smrt. Jejich úkolem je jen procvičení bojové techniky.
Součástí hlavního nádvoří je i Karlsenova kovárna, kde si můžete obstarat nějaké hole, a přístup na klášterní hřbitov. Ten je hlídán rekrutem Yokim, který ovšem není vzorovým příkladem strážce. Když už se na hřbitov dostanete, můžete najít nějaké drobné pokládky v pár truhlicích a u v hrobce ležících kostlivců. Také vás tam zavedou některé úkoly.
Do dolní části kláštera se řadí ještě Harlokova jídelna, mimochodem Harlok kdysi vařil na lodi legendárního piráta Gregoria Steelbearda, komnaty noviců a rekrutů, které můžete ve dne pohodlně vykrást, koupelna, v níž se můžete nerušeně naložit do vany, a vinný sklep. Ten má na starosti Dalman, který se současně stará i o prasata. Pokud mu ukradnete klíč, můžete se do sklípka podívat a přilepšit si o pár drobných.
Pokud se budete chtít podívat do horní části kláštera, budete muset jako rekruté či novicové absolvovat svůj bojový výcvik. Poté dostanete od mistra Vita povolení a stráž vám již nebude v cestě bránit.
Horní části kláštera dominuje síň Svatého plamene. Jedná se o obrovskou honosnou halu, která je nejstřeženějším místem v celém komplexu. Jak již její název napovídá, na povrch v ní vystupuje Svatý plamen, který je mágy považován za původ vší magie a jeho ochrana má podle jejich názoru jít ruku v ruce s ochranou ostrova před Temnou vlnou.
Před halou narazíte na Mistra Ignatia, který je nejvýše postaveným mágem kláštera. Rozhoduje o tom, kdo bude moci klášter opustit, a pro mágy je učitelem runové magie. Uvnitř haly pak přebývá samotný Inkvizitor Mendoza. Za ním se ale jen tak nedostanete. Nejdřív budete muset řádně studovat a teprve poté budete přijati do společenství Řádu.
Součástí studia je i zkouška mistra Illumara, jenž je klášterní mistr svitků. Svitky samozřejmě prodává, ale hlavně je vyrábí a učí jejich tvorbu novice a rekruty. Ve své hale v horní části kláštera plné psacích stolů vyučuje párek studentů. Jeho zkouška je mezi všemi pověstná. Žák dostane za úkol zjistit přísady k šesti kouzlům prvního stupně magie. Splnění této zkoušky ovšem nevyžaduje jen zápal pro studium a mnoho strávených hodin v knihovně. Student bude nucen spolupracovat i s ostatními kolegy, čímž se ukáže jeho týmový duch.
Naproti Illumarovy haly se nachází skromná laboratoř mistra Cyruse, který je klášterním zlatníkem a specialistou na artefakty. Všechy cennosti nalezené v ruinách putují k němu a následně jsou podrobeny Cyrusovu důkladnému výzkumu. Mezi laboratoří a síní Svatého plamene pak najdete průchod k bráně chrámu ve vulkánu. Ten je však pečlivě střežen a vy se k němu dostanete až jako Inkvizitorův parťák v pozdější fázi hry.
V horní části ještě můžete najít ložnice mágů, které jsou o poznání honosnější než pokoje rekrutů a noviců v dolní části, což dvojnásob platí o pokladech, které v nich můžete najít, a také knihovnu. Ta je zdánlivě malá, ovšem opravdu jen zdánlivě. Spousta knih je totiž ukryta v její tajné části, do níž se v rámci testu jednoho z mágů budete muset dostat. V knihovně se kromě knih nachází i čtyři magické krystaly, které názorně ukazují účinky základních kouzel jako telekineze, levitace, otevírání zámků a proměna v Nautila.
Přehled NPC postav v klášteře
Na závěr článku pro vás máme přehled NPC postav ve klášteře a jejich polohy.
1. | Pallas | 9. | Yoki | 17. | Erlan |
2. | Kalib | 10. | Vitus | 18. | Illumar |
3. | Taylor | 11. | Harlok | 19. | Cyrus |
4. | Aric | 12. | Dalman | 20. | Ignatius |
5. | William | 13. | Caspar | 21. | Abrax |
6. | Kato | 14. | Vince | 22. | Ash |
7. | Tucker | 15. | Enzo | 23. | Rufus |
8. | Karlsen | 16. | Jervis | 24. | Mendoza |