Návod
Postupný návod na hlavní příběhovou linii Risen vás provede příběhově důležitými úkoly od ztroskotání až po konec hry.
Hledáte-li pomoc s nějakým konkrétním úkolem, podívejte se na stránku seznam úkolů. Pokud ve hře i navzdory tomuto návodu narazíte na nějaký problém, podívejte se do FAQ na fóru, případně napište do zákysů.
Prolog
Hru začínáte na pláži, kolem vás se válejí těla utonulých členů posádky. Avšak někdo další přecejen přežil, a to Sara, kterou najdete kousek před vámi. Promluvte s ní. Řekne vám, že si máte najít nějakou zbraň. Všude kolem jsou k mání nějaké klacky, ovšem lepší je běžet podél pláže doprava, kde u mrtvoly najdete loveckou dýku.
Tip - výbava na začátek
Mrkněte na tipy do začátku hry, kde si přijdete na pár věcí, které se vám v této fázi hry budou hodit.Vyzbrojte se jí a spolu se Sarou běžte do džungle. Pobijte monstra po cestě a oberte je o maso a další serepetičky. Postupně se dostanete až k opouštěné chatrči. Sara vás pověří jejím prozkoumáním. U postele tam najdete klíč, kterým otevřete truhlu, v níž najdete pánev. Poreferujte o tom Saře, která vám nyní řekne, abyste opekli nějaké maso na ohni. Jednoduše přijďte k táboráku, klikněte na něj a opečte maso, které pak dejte Saře.
Sara vám nyní sdělí, že si u této chatrče odpočine, a vy máte jít dál do nitra ostrova. Tímto úvodní prolog a tutorial končí.
Kapitola 1 - Zakázaný ostrov
Vydejte se cestou vpravo do kopce, poté kolem ruiny, do které se můžete podívat, až přijdete k dalšímu obydlí. Uvnitř vás překvapí bandita Jan. Ten vám poslouží jako první informátor, nejdřív ale chce, abyste si obstarali lepší zbraň. V jeho chatrči otevřte skříň, kde najdete klíč, kterým poté otevřete truhlu v prvním patře domu. Tam najdete meč, ale hlavně základní mapu ostrova. Pro lepší orientaci na ní ukážeme významná místa na ostrově.
Oznamte svůj úspěch Janovi. Ten vás poté je ochoten zavést buď do bažiny, kde sídlí Don Esteban a jeho bandité, nebo na farmu noviců ve směru k přístavnímu městu.
Je jen na vás, co podniknete dále. Můžete jít do města i do tábora banditů, můžete zkoumat svět a pobíjet monstra v divočině. Nicméně, ať už budete dělat cokoliv, musíte se nakonec rozhodnout pro jednu ze tří frakcí (mágové, bandité a bojovníci Inkvizice).
Než se ale k jednotlivým popisům dostanu, zmíním pár opravdu důležitých rad. Za prvé: Pokud nejste členy některé z frakcí, dejte si pozor na bojovníky Inkvizice, které najdete různě v divočině. Pokud vás totiž chytí, stanete se automaticky bojovníky Inkvizice a už si nemůžete vybrat jinou frakci. Za prvé a půl: Nechoďte do kláštera, sídlí tam Inkvizice, takže dokud tam nebudete posláni, radši se k němu ani nepřibližujte.
Za druhé: Je výhodné jít nejdřív do tábora banditů, tam splnit všechny možné úkoly a až poté jít do města. Naberete tím dost zkušeností a trochu vytrénujete svou postavu, což se hodí, a navíc se nezavážete banditům.
Za třetí: Klíčovou lokací při volbě frakce je město. Ve městě buď splníte úkoly pro bandity a přidáte se k banditům, nebo splníte úkoly pro Inkvizici a budete si moci vybrat kariéru bojovníka Řádu nebo mága.
Jak se dostat k Donovi?
Pokud se chcete přidat k banditům, budete se muset dostat k Donovi. Za tím účelem mu musíte přinést něco cenného, což vám řekne Rachel, která se postává před chrámem, nebo kovář Oscar. A takovou cennost vám pomůže získat právě Oscar. Dá vám tip na jeden vzácný meč, jehož kusy jsou rozsety po celé bažině. Musíte najít všech pět kusů a přinést je Oscarovi.
Informace o jejich poloze vám řekne ožrala Luis, kterého najdete v bažině před táborem. Od něj a od několika dalších lidí v táboře zjistíte, že po jednom kuse u sebe mají Craig, Luis a Brogar. Craigův kus můžete koupit za 100 zlatých nebo mu jej vzít po souboji v aréně. Luis vám svůj dá za dvě piva a Brogara budete muset zmlátit, abyste jeho kus dostali. Aby s vámi Brogar bojoval, budete ho muset něčím naštvat nebo porazit Ricarda, Lorenza, Craiga a Dominga v aréně, pak totiž s vám bude chtít sám bojovat. Samozřejmě můžete všechny tři kusy ukrást pomocí vybírání kapes.
Zbývají ještě dva kusy. Jeden najdete v bažině v truhle na místě, kde jsou (nebo byly) můry. Další se nachází u mrtvoly Dorgana v jeskyni vzadu v bažině (nedaleko Luise). Až budete mít všechny kusy, předejte je Oscarovi. Ten vyrobí meč, který můžete "ukrást" nebo jej koupit za 200 zlatých.
Poté promluvte s Rachel, která vám povolí jít za Donem, který je v chrámu. Projděte přes stráž a promluvte s ním. Aby vás ale přijal mezi bandity, musíte ještě prokázat svou loajalitu ve městě.
Jak se dostat do města
Přístavní město leží na jihu ostrova a podle Inkvizitorova zákona nikdo nesmí dovnitř ani ven. U hlavní (západní, č.7 na mapě výše) brány města to nezkoušejte, tam je banda vojáků a ti by vás spíš zatáhli do kláštera. Nicméně zadní brána (č.8 na mapě výše), která se nachází na východě, je střežena starou městskou gardou. Strážce Leto vás za 100 zlatých pustí do města (pokud jste už rekrutem nebo novicem, vstup je zdarma) a ještě vám na cestu přibalí mapu přístavu.
Přístavní město
Jak již bylo zmíněno, město je klíčovou lokací pro volbu frakce. V něm plníte úkoly ve prospěch Inkvizice nebo ve prospěch banditů. Musíte tímto způsobem nasbírat celkem 4 plusové body pro jednu či druhou stranu. Ve městě narazíte na několik banditů, kteří vás zaúkolují nějakou nekalou činností. Proti nim stojí vojáci Inkvizice, kteří naopak chtějí, abyste dané bandity vyhnali z města.
Tip - velká mapa
Jakmile najdete tajný východ z města (po dosažení 4 bodů pro bandity nebo Inkvizici) si u Nelsona kupte velkou mapu ostrova. Mapu můžete získat i zdarma a to v rámci linie úkolů od bandity Finchera po získání přístupu k Donovi (pouze v 1.kapitole).Delgado vs. Sebastian - Delgado u zadního východu z města chce, abyste vybrali výpalné od obchodníka Costy. Řekněte to Sebastianovi, vojákovi Inkvizice, který stojí opodál. Ten chce, abyste postupovali podle Delgadova plánu a výpalné pak přinesli jemu. Tak jo: Costa ovšem zaplatit nechce a ještě si najal bodyguarda Fullera. Nejlepší způsob je vyzvat Fullera na souboj, zmlátit jej a pak v říct Costovi, že z něj zlato vymlátíte. Fuller se do bitky už nezapojí. Až Costu srazíte k zemi, seberte jeho zlato. To předejte Delgadovi, pokud se chcete přidat k banditům, nebo Sebastianovi, pokud se chcete přidat k Inkvizici.
Cid vs. Rodriguez - Rodriguez vám řekne o vloupáních, která se v poslední době ve městě udála. Podezřívá z nich banditu Cida, který má údajně nějakého špiona, co prochází domy a hledá vhodný cíl. Promluvte se všemi okradenými - Baxterem (v přístavu), Flaviem (u Belschwura) a Nelsonem. Všichni tři vám řeknou, kdo byl v den vloupání u nich v domě. Jediné jméno, co se shoduje u všech tří, je Doyle. Poptejte se Philuse (vede stánek s rybami), který vám za úplatek řekne, že Doyle je nyní u Costy. Najdete jej v prvním patře. Doyla můžete předat Inkvizici nebo jej nechat zmizet (zabít, pustit), čímž si polepšíte u banditů.
Lukor vs. Carasco - Carasco z přístavního skladiště vám řekne o tom, že někdo ukradl pět kusů zbroje. Podezřívá banditu Lukora stojícího opodál a chce, abyste mu pláty přinesli. Totéž ale chce Lukor, který vám řekne, že pláty u sebe mají jeho "pomocníci" Vasili, Ingvar (oba v hospodě) a Duram (nosí bedny u skladu). Všichni chtějí za své pláty zaplatit, všem je můžete ukrást pomocí vybírání kapes. Vasiliho a Ingvara můžete dohnat k souboji, Duram se nenechá a navíc nemá pláty u sebe. Pokud mu ukradnte klíč, budete ještě muset zjistit, kde má truhlu. To vám za opečené maso řekne ogr Ukkos, který stráží skladiště (truhla je v 1.patře Ukkosova skladu). Jakmile budete mít všech pět plátů, předejte je Carascovi, pokud se chcete přidat k Inkvizici, nebo Lukorovi, pokud se chcete přidat k banditům.
Weasel vs. Marcelo - Weasel posedává vedle bývalého Donova domu v obchodnické čtvrti. Řekne vám o obchodu s trávou mezi bandity a alchymistou Leonardem. Poslední dobou se ale část zboží ztrácí, a tak Weasel chce, abyste sledovali Gartha, prostředníka v celém kšeftu, a zjistili, kdo za zmizelým zbožím je. Gartha sledujte až ke Cutterovi (pokud jej na cestě ztratíte, vraťte se za Weaselem), tam zjistíte, že právě Cutter je ten, kdo si bere část zboží. Zmlaťte ho i Gartha a seberte balíky trávy. Nyní se můžete rozhodnout, jestli je předáte Weaselovi, čímž se polepšíte u banditů, nebo Marcelovi, čímž si naopak polepšíte u Inkvizice.
Toni vs. Hernandez - Toni vysedává kousek od bývalého Donova domu v obchodnické čtvrti. Má za úkol z domu získat cenný rodinný amulet, který Donovi patří. Dům ale stráží Hernandez. Když mu řeknete, o co Tonimu jde, pustí vás dovnitř. Podle Toniho je amulet schován v tajné komnatě, která se otevírá spínačem za jedním z obrazů. Takový obraz je v přízemí vpravo. Klikněte na něj, čímž zpřístupníte zmíněnou tajnou místnost. Tam v truhle najdete amulet, který nyní můžete předat buď Tonimu, pokud se chcete přidat k banditům, nebo Hernandezovi, pokud se chcete přidat k Inkvizici.
Romanov vs. Sergio - Na velkém přístavním molu stojí žalář a v něm pirát Romanov. Voják Sergio vám řekne, že Romanov někde schoval svoje zlato a Inkvizice jej chce získat. Abyste se k Romanovovi dostali, musíte získat klíč strážce žaláře (ukrást, přivést mu prostitutku, zmlátit ho). Promluvte si s Romanovem, který vám řekne, že jeho truhlice je ukryta ve skladišti. Dá vám klič a chce, abyste mu přinesli skříňku, která je v truhle uložena. Do skladu se dostanete tak, že ze schodů u ogra Ukkose vyskočíte na střechu domu vpravo, a pak po dřevěném ochodu projdete až do skladu (viz obrázek). Tam otevřete Romanovovu truhlu. Nyní její obsah přineste Romanovovi, pokud se chcete přidat k banditům, nebo Sergiovi, pokud se chcete přidat k Inkvizici.
Scordo vs. Carasco - Strážce skladu Carasco vám řekne, že byly odcizeny tři zlaté mísy. Samozřejmě je chce přinést zpět. Ovšem chce je i vůdce banditů ve městě, Scordo, za kterým se dostanete, když získáte 4 plusové body pro bandity. Po jedné míse můžete koupit od Dirka a Dytara, polohu třetí mísy vám sdělí Olf (vězněný v Donově domě). Po získání všech tří mís je můžete předat Scordovi, pokud sympatizujete s bandity, nebo Carascovi, čímž si přilepšíte u Inkvizice.
Klášter
Pokud se chcete přidat k mágům či k bojovníkům inkvizice, musíte v klášteře absolovovat základní výcvik s holí a projít zkouškami všech mistrů. Pro bandity úkoly v klášteře nejsou dostupné.
Základní trénink - Promluvte si Aricem na nádvoří. Nejdřív si máte sehnat nějakou hůl. Tu vám dá kovář Karlsen. Poté musíte absolvovat tréninkové souboje v malé aréně. Vašimi soupeři jsou Tucker, William a Kato. Jednoduše s nimi promluvte a poražte je v aréně. Kato s vámi bude bojovat až v případě, že jste bojovali s prvníma dvěma. Nejdřív vás napadne přímo na nádvoří, poté s vámi už půjde do arény.
Po zmlácení Kata si vás odchytí Aric. Kato je jeho dobrý přítel a Aric jej chce pomstít. Vyzve vás na souboj do arény. Pokud jej porazíte, je základní trénink u konce. Pokud prohrajete, musíte najít jinou cestu, jak přes Arica přejít. O té vám řekne William, který vás pošle za Casparem. Kupte od Dalmana pár obyčejných vín (také vám dá silné víno Fireflush) a od Karlsena si vyptejte nejhorší meč na světě. Poté opijde Arica a dejte mu onen meč. Poté je souboj v aréně jednodušší.
Po ukončení základního tréninku promluvte s Mistrem Vitem. Ten vám dá přístup do horní části kláštera, kde najdete ostatní mistry. Nyní všechny obejděte a splňte jejich zkoušky.
Mistr Vitus - Vitus chce, abyste hledali víru a moudrost boji (trust and wisdom in combat). Víru najdete, když pomůžete Dalmanovi, který se v jednom klášterním zákoutí stará o prasata. Dalman chce, aby jej někdo vystřídal. Tím pravým je novic Taylor, který za to chce 10 jablek (ty najdete různě po klášteře nebo koupíte od Caspara). Moudrost v boji (Wisdom in Combat) je kniha, která se povaluje v truhle na hřbitově. Ten stráží Yoki a pustí vás tam jen za Harlokův vývar (dostanete při prvním dialogu s Harlokem) nebo za svitek kouzla Iluze (to vám řekne později). Na hřbitov se ale můžete dostat i přeskákáním přes střechy. Poté jděte do hrobky, kde v chodbě na pravé straně seberte klíč od truhly na straně druhé. Seberte knihu a oznamte svůj úspěch Vitovi, čímž je zkouška hotova.
Mistr Pallas - Pallas chce, abyste pomohli vojákům ve městě. Pokud jste přišli s doporučením od Carlose, nemusíte už nic plnit. Pokud ne, musíte jít do města a získat tam 4 plusové body pro Inkvizici (viz oddíl návodu Přístavní město). Tak či tak, Pallasovu zkoušku jste zvládli.
Mistr Cyrus - Cyrus vás pošle na Severinovu farmu, abyste zajistili dodávku artefaktů. Promluvte tam se Severinem, který vás ujistí, že artefakty budou dodány do kláštera. Ještě se jej zeptejte na nějaké speciální artefakty a citujte naštvaného Cyruse. Dá vám nějaké věci, které osobně předejte Cyrusovi, čímž je zkouška hotova.
Mistr Ignatius - Ignatius vás zavede do knihovny a chce, abyste si tam přečetli všechny knihy. Ty tam jsou celkem tři (k jedné vás pustí Rufus). Nicméně musíte jíž ještě do tajné části knihovny, kam se dostanete zatažením za pravý kovový kruh u jedněch jakoby-dveří v knihovně. Poté projděte do velkého sálu, kde se pomocí kouzel z krystalů dostaňte do všech částí a přečtěte všechny knihy. Proměnou v Nautila pak můžete projít až do laboratoře mistra Abraxe. Po přečtení všech knih vás Illumar ještě pošle do nedalekého chrámu u jezírka pod klášterem, kam poslal Nathana, který u sebe má ohnivý krystal. V chrámu si dejte pozor na past (telekineze na páku), za níž od mrtvoly novice seberte krystal. Oznamte to Ignatiusovi, čímž je zkouška hotova.
Mistr Illumar - Illumar je mistr svitků a nejdřív chce, abyste si přečetli knihy v jeho sálu. Poté chce, abyste se naučili přísady na výrobu svitků kouzel prvního stupně runové magie. Zde je jejich přehled:
- Světlo (light) - ingrediencí je jeden zlatý, což vám řekne Jervis.
- Telekineze - ingrediencí je prah z křídel (wing dust), což se dozvíte z jedné knihy v knihovně (v té normálně přístupné).
- Iluze (illusion) - ingrediencí je tesák divočáka (tusk of a boar), což se dozvíte z postavce u Abraxe.
- Proměna v Nautila - ingrediencí je prázdná ulita (Nautilus shell), což vám řekne Enzo výměnou za přísadu pro iluzi.
- Vtip (tell joke) - ingrediencí je perla, což vám řekne Erlan výměnou za přísadu k Nautilovi.
- Lehké léčení (light healing) - ingrediencí je léčivá bylina (healing herb), což vám řekne voják Rufus z knihovny výměnou za knihu Wisdom in combat.
Poté Illumar chce, abyste vyrobili svitek světla. Dá vám potřebnou runu, takže si už jen sežeňte potřebné suroviny (včetně prázdného svitku a pera - to vám dá Caspar), stoupněte si k psacímu stolu a svitek vyrobte. Oznamte to Illumarovi a zkouška je hotova.
Mistr Abrax - Abraxe najdete v jeho tajné laboratoři, do které se dostanete skrz tajnou část knihovny. Pošle vás najít své dva novice Siriuse a Kraybana, kteří pro něj šli sbírat byliny. Také vám dá seznam oně bylin, které potřebuje. Stačí mu je přinést (6x healing plant a 4x mana plant), tím je zkouška hotova. Novice Siriuse najdete na Severinově farmě (dá vám část bylin), Krayban leží mrtev kousek dál v lese východně od farmy.
Dostat Patty z města
Důležitým úkolem pro další dění je také pomoci hospodské Patty. Ta hledá svého otce, legendárního piráta Gregoria Steelbearda. Promluvte s Vasilim, který se potuluje v Pattyně hospodě. Řekne vám, že Erikson si myslí, že měl Gregorius ve městě nějaký barák. Eriksona najdete v nevěstinci. Když jej zmlátíte, získáte klíč, a když s ním pak promluvíte, získáte i informaci, kde je onen dům je - v Gutters (čtvrť s Belschwurem).
Jděte tedy tam (je to ten dům se zavřenými dveřmi) a vyberte z truhly list papíru. Předejte jej Patty, která bude nadšena a chce odejít z města. Až získáte ve městě 4 body pro bandity nebo pro Inkvizici, najdete tajný východ z města. Řekněte o něm Patty a pak s ní promluvte ještě u ono průchodu. Tím je Patty venku z města a tato pro budoucí dění důležitá část je splněna.
Inkvizitor Mendoza
Ať už jste bandité, mágové a nebo bojovníci Inkvizice, promluvíte si s Inkvizitorem v síni se Svatým plamenem. Mendoza chce, abyste jej následovali k vstupu do vulkánu. Po cestě vám řekne o hrozbě, která lidstvu hrozí, o titánech, kteří byli uvolněni s vypuzením bohů, a o plánu na záchranu světa, který má podle Mendozy své jádro ve vulkánu.
Vstup do něj je ovšem zatarasen podivnou bránou. Tu můžete otevřít pomocí pěti krystalových disků, které musíte najít. Tím první kapitola končí.
Kapitola 2 - Inkvizitorův plán
Tip - teleporty
Od 2.kapitoly můžete na různých místech najít až 14 teleportačních kamenů, díky kterým se můžete libovolně přesouvat po světě. Mimojiné také budete moci procházet hlavní a zadní bránou města bez omezení a poplatků.Hlavním úkolem druhé kapitoly je najít pět krystalových disků. Mendoza vám dá tip na Severinovu farmu, kde by jeden z disků mohl být, stejně tak vás pošle k Donovi. Sám Inkvizitor jeden disk má, ale ten je rozbitý. Už poslal mága Cyruse za druidem Eldricem na východ, aby společně disk opravili. Po Cyrusovi ovšem zatím není ani stopy, takže je to opět na vás.
V jakém pořadí disky získáte, záleží čistě na vás.
1. Severinova farma
Na Severinově farmě přímo pod klášterem se shromažďují artefakty z ruin. Promluvte se Severinem, který vám řekne, že krystalový disk, který mezi nimi byl, ukradli gnomové. Mezi lidmi se povídá, že gnomové jsou vedeni bájným Gyrgerem. Severin vás pošle na poloostrov na východním pobřeží, kde by gyrger měl sídlit.
Pokud se podíváte na mapu, musí vám být jasné, kde to je. Na východní pobřeží se dostanete skrz jeskyni s hrobkou Lorda Patroscona a ghúly na východě. Poté jděte pořád rovně, až u mostu (který je opět vidět na mapě) narazíte na lovce Henrika. Jelikož ten chce najít gyrgera, přiberte jej do party a jděte dál po cestě. Proklestěte si cestu skrz gnomy až k ruinám, kde vám Henrik u jedněch dveří řekne, že gyrgerovy stopy vedou do nich. Takže jděte tam až úplně dolů, kde se střetnete s Gyrgerem. Zabijte jej a seberte od něj krystalový disk.
2. Rozbitý disk
Jak již bylo zmíněno, Mendoza poslal mága Cyruse s rozbitým diskem za druidem Eldricem. Druidovu chatrč najdete na severovýchodě ostrova. Opět musíte projít průchozí jeskyní na východním pobřeží, ale před velkým mostem se dejte cestou doleva. U Eldricovy chatrče narazíte na Cyruse, Eldric ovšem nikde. Prohledejte jeho chatrč, v níž najdete rukáv Eldricovy róby. Po diskusi s Cyrusem sejděte kousek zpátky z kopce k lovkyni Jasmin.
Ta druida neviděla, ale může vám nabídnout služby svého ochočeného vlka Rufa. Nejdřív od ní ale za 200 zlatých musíte vykoupit pár kůží. Poté si ještě musíte na svou stranu přiklonit samotného vlka, což uděláte tak, že mu dáte flák syrového masa (pokud nemáte, kupte od Jasmin).
Poté mu dejte očichat Eldricův rukáv, aby Rufo chytil stopu. Běžte za ním. Rufo vás postupně zavede k Eldricově chatrči, kde přiberte na cestu Cyruse (!!!), ke kamenu s druidovou holí, kterou můžete později vrátit Eldricovi, až ke vstupu do chrámu. Ten je chráněn magickou bariérou. Klikněte na ni (animace, kdy ji hrdina "otestuje") a pak promluvte s Cyrusem. Ten vám dá tři svitky kouzla, které lze použít na odstranění červené bariéry.
Použijte kouzlo a spolu s Cyrusem se vydejte do nitra chrámu, kde se střetnete s lizardmany. V první místnosti s třemi dalšími chodbami se dejte doprava, kde v truhle najdete mapu chrámu, která se vám může hodit. Poté se ze zmíněné místnosti dejte prostřední chodbou až na velké prostranství. Dejte se vlevo k propasti a přední zahněte do "domu" vpravo, kde sejměte Watchmana, který u sebe má klíč k celám. V úplně poslední cele v prvním patře najdete ogra Dorka.
Osvoboďte jej a on vám na oplátku řekne, že Eldric bude pravděpodobně vězněn za velkou branou v tajné místnosti dosažitelné pouze přes tajný spínač v jednom z železných kruhů. A je to opravdu tak, jedná se o kruh napravo za velkými vraty. Zatáhněte za něj a přímo za vámi se otevře přístup do tajné místnosti. Vyřiďte kněze, který se tam poflakuje, a pákou otevřete celu s Eldricem.
V rozhovoru jej požádejte o pomoc, Eldric však nechce spolupracovat s mágy, takže prokecněte Cyruse, který vám dá poškozený disk a odejde. Poté se s Eldricem můžete konečně vydat k jeho chatrči. Tam vám řekne, že je k opravě nutný další krystal a dá vám klíč od své truhly, kde nějaký skladuje. Seberte jej a pak spolu s Eldricem běžte k nedalekému kamennému kruhu. Tam bude disk konečně opraven.
3. Poklad kapitána Steelbearda
Další disk získáte v rámci rozsáhlého úkolu s Patty, kterou pro tento účel musíte nejdříve dostat z města. Poté ji najdete u tajného východu z města. Nabídněte jí pomoc a následujte ji na hřbitov u cesty do bažiny. Patty vám dá klíč a chce, abyste prozkoumali hřbitov po nějaké další stopě k pokladu, kterou tu její otec nechal. Vykopejte truhlu u jednoho z hrobů (lopata při vstupu na hřbitov), otevřete ji klíčem a seberte z ní truhličku.
Předejte ji Patty, která po vás nyní bude chtít, abyste obešli pět bezejmenných hrobů, do kterých její otec zakopal návod, jak obejít smrtící past jeho pokladu. Patty vám pozici hrobů zaznačí do mapy, nicméně pro jistotu ji přikládáme i my.
1) Abyste tento hrob našli, běžte od hřbitova s Patty po cestě na západní pobřeží. Potkáte Vasiliho, kterého můžete přibrat na cestu, trochu vám pomůže s nepřáteli, ačkoli ani není moc třeba. Těsně před vstupem do ruiny, ke kterému dorazíte, se dejte ke skále doprava (obrázek), kde najdete hřbitov. Vykopejte truhlu a seberte cár papíru.
2) Tento hrob je ukrytý na plošině pod loukou s jezírkem pod klášterem. Buď k němu seskákejte po skále vpravo nebo použijte levitaci. Z plošiny se buď teleportujte nebo použijte magickou kouli levitace a slevitujte dolů.
3) Tento hrob se nachází na pláži u hlavní brány města. Když půjdete od ní, tak se dejte u skály doleva a nemůžete jej minout.
4) Tento hrob je schovaný v lesíku východně od Severinovy farmy. Když půjdete od velké křižovatky pod farmou směrem k zadní bráně města, dejte se na křižovatce, kde se cesta svažuje doprava k městu doleva a běžte do lesíka vpravo.
5) Poslední hrob najdete na malém ostrůvku na jihu. Když půjdete po cestě od pobřeží, tak v místě, kde se cesta stočí do "nitra" ostrova, pokračujte podél pláže vpravo.
Po vykopání všech hrobů se vraťte na hřbitov. Místo Patty tam ale najdete Erongu, který vám řekne, že Patty zajmul Romanov a jeho kumpáni, kteří si nyní dělají zálusk na Steelbeardův poklad. Následujte Erongu k ruině na západním pobřeží. Poté projděte ruinou a jděte po cestě až k další ruině na severozápadě, kde narazíte na samotného Romanova a jeho bandu.
Romanov chce, abyste pro něj získali poklad. Problém je, že 4 z 5 truhel v jeskyni za Romanovem jsou opatřeni smrtící pastí a jen vy víte, která z nich je ta pravá. Nyní máte dvě možnosti - buď přistoupíte na návrh Romanova, který drží v ruce trumf v podobě uvězněné Patty, nebo jej a jeho poskoky na místě zmlátíte.
V obou případech musíte vykopat poklad. Běžte do jeskyně za Romanovem, kde vzadu (pozor na ghúly) vykopejte Dillingerův hrob, jehož truhla neobsahuje past. Seberte z ní poklad (včetně krystalového disku a mapy). Mapu můžete vyměnit z Romanovem (pokud jste jej nezmlátili) za klíč k cele s Patty a informaci o její poloze. Ostatně moc nezáleží na tom, jak se rozhodnete, klíčové je osvobodit Patty a získat mapu. Patty se nachází v cele v první ruině, k níž vás již dříve zavedl Eronga. Osvoboďte ji, a pokud jste Romanovovi přenechali mapu, zaběhněte k tajnému vchodu do města, kde jej najdete, zmlátíte a mapu si vezmete zpátky.
Patty má svou mapu a vy máte další krystalový disk.
4. Chrám na východě
Fincher z tábora banditů vám řekne, že poslal skupinu vedenou Danilem do chrámu na východě. Chlapci se už dávno měli vrátit, ale zatím o nich nejsou žádné zprávy. Fincher chce, abyste zjistili, co se stalo.
Ze všeho nejdřív musíte najít vchod co chrámu, který se nachází u bažiny východně od kláštera a který je trochu ukrytý vegetací (obrázek). Po vstupu do chrámu potkáte Manila, který vás upozorní před padací podlahou a také vám řekne o veliteli akce, Danilovi, o kterém už dlouho nikdo neslyšel. Projděte chodbou vpravo do hlavního sálu, kde vám Dytar řekne o Olfovi, který - stejně jako Danilo - je už dlouho pryč. Také vám dá tip na oltář vzadu v hlavní místnosti, vedle něhož jsou dveře zatarasené mříží. Abyste mříž otevřeli, musíte na oltář položit zlatou bustu. A jelikož jsou za první mříží ještě další dvě, potřebujete busty celkem tři.
Z hlavní místnosti jdětě chodbou vlevo přes jeskyni se sarkofágem nalevo (v němž se mimochodem nachází pěkný meč) vystoupejte až k malé hrobce se dvěma ghúly. Tam najdete mrtvého Danila, který u sebe má mapu celého chrámu. V sarkofágu v hrobce pak najdete první bustu.
Pokračujte v cestě dál od hrobky, až narazíte na Olfa uvězněného v žaláři. Propousťe jej pomocí páky. Na oplátku vám dá druhou bustu.
Poslední bustu vám dá Dirk, třetí z bratrů zlatokopů. Ten se propadl skrz past v prvním sále chrámu, jak vám řekl Maliko. Takže se propadněte za ním. Řekne vám, že chce musíte najít cestu ven. Projděte dírou ve zdi u jedné z mříží, pobijte ghúly a projděte chodbou. Nyní jste na druhé straně mříže. Zatáhněte za páku a voilá, mříž je v tahu. Nyní pokračujte hlavní chodbou dál, až narazíte na východ. Tam otočte navijákem a cesta je volná a busta je vaše. Novým východem musíte projít i vy a skrz bažinu si proklestit cestu zpátky k chrámu (držte se pořád na levé straně).
V chrámu běžte ke zmíněnému oltáři v hlavní místnosti a položte na něj bustu. Následují ještě další dva oltáře, až se dostanete do chodby, kde jsou vpravo bodáky. Takže, buď je přelevitujte nebo použijte proměnu v Nautiluse (která se povalovala před poslední mříží) a projděte (dobře schovanou) dírou ve zdi nalevo (u krystalu).
Tak či tak, projděte jedinou možnou cestou dolů a v malém sále se sarkofágem vyskačte po levé straně. Poté seskákejte až do díry ve stropě nějakého domu (ano, díra ve stropě :). Projděte až úplně dolů ven z domu a objevíte se na velkém prostranství. Přímo naproti vám je Lizard Priest, kterého odrovnejte a seberte od něj krystalový disk (a teleport). Použijte teleport, který vás přesune před vstup do chrámu. Tam ještě promluvte s ostatníma a vykasírujte trochu zlata.
5. Don Esteban
Pátý disk u sebe má Don Esteban. Pokud hrajete za mágy či vojáky Inkvizice, dá vám jej okamžitě, pokud hrajete za bandity, dá vám jej až po nalezení všech ostatních disků.
Až budete mít všechny disky, předejte je Mendozovi, který jimi otevře velkou bránu do vulkánu. Tím druhá kapitola končí.
Kapitola 3 - Chrám
Tip - povýšení
Pokud jste bandité, pomozte Donovi s obsazením přístavního města, abyste byli povýšeni na kapitány. Pokud jste vojáci Inkvizice, vyčistěte klášter od invaze lizardmanů, čímž budete povýšeni na velitele. Vyplatí se povýšení vyřídit ihned po začátku 3.kapitoly. Mágové budou povýšeni po splnění úkolů v klášteře až na začátku 4. kapitoly !!Uvnitř vulkánu následujte Mendozu a vojáky. Všichni se zastaví před velkou bránou. Inkvizitor chce, abyste ji otevřeli a pošle vás na sever (vpravo od brány).
Projděte tedy chodbou vpravo od brány, na jejím konci vyskákejte a poté se proměňte v Nautila a prolezte malou škvírou. Poté projděte místností se dvěma ghúly pravými dveřmi a následně vyskočte skrz díru ve stropě. Pokračujte jedinou možnou cestou dál (pozor na propadající podlahu), projděte přes místnost s lizardmanama a přes bodáky (přeskočit, přelevitovat) do místnosti s další propadající se podlahou.
Tou se musíte propadnout, problém ovšem mohou znamenat dva brontoci, kteří se dole nacházejí a před kterými tam nemůžete nikam utéct. Pokud hrajtete za mágy, doporučuji přeskočit přes propast, ta se na chvíli otevře a během tohoto okamžiku je usmažte krystalovou magií. Bojovníci si mohou zkusit vyvolat kostlivce nebo použít kouzlo Berserker. Až budou brontoci kaput, pokračujte po malém schodišti kupředu. Tam pobijte dva warriory a otočte navijákem.
Nyní seskočte od navijáku dolů a promluvte s Inkvizitorem. Řekne vám, že někde musí být druhý naviják. Máte jít na jih (vlevo od brány), kam údajně už poslal Rufuse. Projděte tedy chodbou přes ghúla až do části se štírem, před nímž se dejte doleva. Projdete až ke budově, do níž se dá přeskočit (obrázek), nicméně jde to poměrně těžko, takže případně sáhněte po levitaci. Problémem budou ale 4 silní lizardmani. Pokud máte nějaké kouzlo na dálku, oddělejte je. Bojovníkům doporučuji použít kouzlo Berserker. Přeskočte skrz kámen napravo do budovy, pobijte zmíněné nepřátele a od jednoho z nich (Watchman) seberte bustu.
Z místnosti vedou dvoje dveře, zatáhněte za páku v těch pravých. Pak můžete nerušeně projít přes první mříž v podlaze. Za ní se napravo dají prokopat dveře (krumpáč potřeba). Za nimi projděte chodbou až do místnosti s dalším Watchmanem, který má další bustu. Obě busty položte na dva oltáře, čímž si zpřístupníte cestu k druhému navijáku. Otočte jím, seskočte dolů a promluvte s Mendozou.
Ten vám řekne, že si máte přečíst sloup, u kterého celou dobu stál. Poté se přesune před bránu, kde s ním promluvte. Řekne vám, že tuší nějakou past. Pokud půjdete dopředu, záhy zjistíte, že to past opravdu je. Pomocí telekineze (pokud nemáte, kupte od Ashe) zatáhněte za páku na druhé straně a vojáci se ihned vydají kupředu. Následujte je kousek dál k padacímu mostu (přečtěte dva sloupy), který je bohužel vytažen nahoru.
Jde spustit jen zevnitř pevnosti, čímž vás Mendoza zaúkoluje. Běžte od mostu doprava dolů, kde najdete další most. Ten spustíte střelením lukem či kuší do navijáku na druhé straně (nebo telekinezí). Přejděte přes něj a následující chodba vás zavede až ke kopáčovi Brentovi.
Ten vám řekne, že most se dá spustit jen zevnitř pevnosti a že jej nikdy nespouští ani sauriani (ještěři). Dá vám tip na mapu, která by vám velmi pomohla. Naštěstí pro vás šla nedávno kolem lovecká skupina. Brent vás odkáže na svého známého Jorgensena, který se potuluje kousek níže v bažině a který by vám mohl dát podrobnější informace.
Dejte se od Brenta doprava dolů (z pohledu cesty od padacího mostu) a sledujte velké houby. V bažině si promluvte s Jorgensenem. Řekne vám, že šli od něj cestou do kopce a pak ven z jeskyně do údolí.
Následujte tedy cestu do kopce (obrázek), za warriorem se dejte doprava. Dorazíte k východu z jeskyně, nicméně před ním se dejte ještě doleva, kde sejměte Watchmana a seberte mu klíč. Tím otevřete celu na druhé straně, kde je opět váš známý Dork. Když mu řeknete, aby vám pomohl na cestě, půjde s vámi.
Běžte nyní cestou z kopce. Po cestě potkáte Eldrica, který vám řekne, že skupina lizardmanů šla dolů k chatrči lovkyně Jasmin. Seběhněte tam a všechny lizardmany pobijte. Jeden z nich (Leader) má u sebe mapu. Tím je tento úkol splněn. Mapu ukažte Mendozovi. Ten objeví slabé místo v pevnosti, kterým se chce prokopat.
Následujte jej k onomu místu (po cestě sloup - přečíst). Tam vám řekne, abyste přivedli Ethana (Vince), který zeď prokope. Stačí promluvit s Vincem a ten hned půjde. Poté promluvte s Inkvizitorem, který nyní chce, abyste jej následovali k nedalekému zazděnému průchodu s oltářem. Tam vám dá bustu, kterou položte na oltář a cesta je volná. Proklestěte si cestu přes nepřátele a na konci chodby si přečtěte sloup. Poté si promluvte s Mendozou a společně se vraťte k Vincovi.
Promluvte s ním, řekne vám, že vykopal jen malý průchod. Proměňte se v malého Nautila a prolezte dovnitř (1000 zkušeností). Tam se dejte doprava naproti vedle zamřížovaných dveří do pravého průchodu. Tím se dostanete do prvního patra, kde projděte až úplně dozadu a sejměte strážce brány (gatekeeper). Vezměte od něj klíč a otočte navijákem. Tím je padací most dole a Inkvizitor s vojáky vběhnou dovnitř.
Následujte vojáky až na konec chodby, kde si opět promluvte s Mendozou. Řekne vám, abyste našli Ursegora, o kterém se píše na všech těch sloupech v pevnosti. Přímo naproti brány jsou zamřížované dveře, které otevřete klíčem od gatekeepera. Projděte jimi až do hrobky Ursegora. Promluvte s jeho duchem.
Ursegor je pán Titánů. Kdysi pro božstvo "lovil" titány. Jednoho uvěznil i v sopce, ale současně s ním byl uvězněn i on. Bohové jej podvedli a jeho duše je nyní svázána z jeho fyzickými ostatky. Pokud se chcete dostat přes velkou bránu, musíte osvobodit Ursegorovu duši. To uděláte tak, že zabijete tři jeho služebníky, které mu bohové kdysi darovali. Ti jsou uvězněni také v chrámu. Od každého z nich máte vzít lebku a soulsplinter, který je potřeba k osvobození Ursegora.
Tak jde se na věc. Seberte z podstavce u Ursegorova sarkofágu bustu a běžte zpět do hlavní chodby s Mendozou (s ním promluvte). Po levé straně jsou místnosti s Ursegorovými strážci. Vždy položte na bustu na oltář, poražte strážce, seberte jeho lebku a soulsplinter, seberte bustu a běžte k dalšímu. Postupně se utkáte se Zal Uturem, knězem, Zal Zeretem, bestií, a Zal Zaranem, bojovníkem. Až budou všichni tři "mrtví", vraťte se k Ursegorovi a osvoboďte jej.
Ursegor vám poté řekne, abyste si vzali z jeho sarkofágu jeho lebku a spolu s lebkami jeho služebníků ji položili na správné oltáře u velké brány. Ursegor vám řekne, že když uvěznil titána, byl Zal Zaran jeho osobní strážce. Ten si byl rovný se Zal Uturem, který ovládal bestii Zal Zereta.
Pozice lebek je vzhledem k poloze oltářů jasná (obrázek). Položte lebky na správné oltáře a brána se otevře. Promluvte s Mendozou. Ten chce za každou cenu ovládnout titána. I kdyby měl obětovat Farangu. Hrdina s ním ale nesouhlasí. Mendoza tak sebere jednu z lebek a zmizí za zavírající se bránou. Nyní se vypořádejte se zbytkem vojáků a promluvte s Ursegorem.
Řekne vám, že vaším jediným cílem musí být znovuuvěznění titána, který byl uvolněn spolu s uvolněním Ursegora. Titána může uvěznit jen pán titánů. Tím kdysi byl Ursegor, ale ten teď už nic nezmůže. Jedinou vaší nadějí je najít všechny části Ursegorovy zbroje a jeho zbraň, jedině tak se budete moci postavit titánovi.
Kapitola 4 - Titán
Kusů včetně zbraně je celkem pět a nacházejí se ve chrámech Saurianů. Tyto chrámy jsou chráněny mocnými magickými bariérami. Ursegor ovšem vytvořil runu, která dokáže tyto bariéry překonat. Najdete ji v jeho sarkofágu, takže ji seberte. Jako bandité nebo vojáci Inkvizice si musíte vyrobit svitky. Nebo můžete zaskočit za Illumarem, který vám je vyrobí sám.
Polohu jednotlivých částí zbroje si ukážeme na mapě. V jakém pořadí jednotlivé části získáte, je čistě vaše věc.
1. Chrám nad Severinovou farmou
V chrámu nad Severinovou farmou projděte do místnosti se štírama, z níž se dejte doleva. Pozor na past (telekineze na páku). Vpravo odstraňte modrou bariéru a na konci chodby se prokopejte zdí (krumpáč). Projděte do místnosti s oltářem, kde se otočte o 180 stupňů a uvidíte bustu (obrázek). Tu si přitáhněte telekinezí, položte ji na oltář a projděte nově otevřeným průchodem vpravo. Tam v sarkofágu najdete část zbroje.
2. Chrám za vodopádem
K chrámu za vodopádem vás může doprovodit Patty, kterou potkáte u cesty na západní pobřeží nedaleko velké křižovatky západně od Janovy chatrče. Dovnitř s vámi již ale nepůjde. Projděte jeskyní s ghúly a na jejím konci vyskákejte podél krystalů nahoru. Nahoře se dejte doprava a od ashbeast opět dále doprava. Potkáte ghúla, u něhož vyskákejte, čímž se dostanete k modré bariéře.
Odstraňte ji a pokračujte dál doprava. Přeskočte díru ve schodišti a past s bodáky a projděte do místnosti s dvěma nemrtvýma válečníkama a propadající se podlahou. Pokud chcete získat nějaké pěkné pokládky, můžete v místnosti zatáhnout za levou páku, projít otevřenou mříží a přeskočit přes lávu na druhou stranu, kde najdete runu proměny v ashbeast. Nebo můžete jít z místnosti skrz mlátící šutr. Nicméně hlavní cesta vede skrz onu propadající se podlahu.
Tam projděte do velkého sálu, v němž jsou tři zabarikádované dveře a jedny otevřené. Také se tam nachází sloup s mapou a jedna větší zazděná brána (obrázek). Běžte do jediných otevřených dveří, přelevitujte přes bodáky a vpravo poté otočte navijákem (část velké brány je pryč). Nyní prokopejte prostřední z menších dveří. Za nimi najdete spínač. Stiskněte jej jednou a otevřou se dveře nalevo od spínače. Když do nich půjdete, zjistíte, že je tam padací most, který musíte nějak spustit (a vlevo je menší pokládek - střelit do spínače).
Stiskněte znovu spínač v hlavní místnosti - otevřou se dveře vpravo od spínače. Tam se držte pravé strany, která vás dovede k dalšímu navijáku, jímž otočte. Nyní běžte zpátky a v chodbě zatočte do dveří napravo. Tam najdete průrvu ve skále, kterou jde vidět naviják mostu. Vzhledem k zeleným krystalům nemůžete použít magií, takže do navijáku (obrázek) střelte lukem nebo kuší => most je dole (z této části jeskyně se dá dírou u hub projít Nautilusem a získat tak nejlepší luk ve hře).
Nyní 2x stiskněte spínač v hlavní místnost, čímž se opět otevřou dveře k mostu. Přejděte přes něj, dejte se doleva, preskočte díru v zemi a projděte až k poslednímu navijáku. Tím otočte a vraťte se do hlavní místnosti. Velká brána je otevřena. Pobijte nemrtvé ashbeast a z truhly seberte další část zbroje titána (a také nejlepší kuši ve hře).
3. Donův chrám
V Donově chrámu jděte chodbou vlevo z hlavního sálu. Za modrou bariérou následuje velký sál s koslivci a nemrtvými bojovníky. Na jeho konci jsou dveře se dvěma oltáři. Takže musíte najít dvě busty. Dejte se z tohoto sálu doleva po mírném schodišti. Tam na vás čekají troje dveře. Levé a pravé lze rozbít krumpáčem. V levých stiskněte spínač, který otevře dveře prostřední. Za nimi přelevitujte bodáky, otevřete sarkofág, pobijte kostlivce a seberte bustu. Zatáhněte za páku a vraťte se do hlavního sálu.
Nyní se dejte na druhou stranu doprava, kde vidíte různé sloupy. Buď tam z některého povaleného kamene vyskočíte nebo tam přelevitujete ze skalky vpravo (obrázek). Tam opět narazíte na trojici dveří - prokopejte prostřední, za nimiž stiskněte spínač, který otevře pravé dveře. Za nimi najdete pět sarkofágů. V tom nejvzdálenějším je skvělá sekera Titan axe, nicméně ve druhém zprava je druhá busta.
Busty položte na oltáře. V následující místnosti jsou dvě nemrtvé ashbeast a kostlivec Shadow lord, který nese kladivo pána titánů. Eliminujte bestie a poté i Shadow lorda. Ten ovšem nejde zabít normální cestou. Musíte jej nalákat na mříž v podlaze uprostřed sálu a střelit (nebo telekineze) do některého ze tří spínačů. Kostlivec padne k zemi a kladivo je vaše.
4. a 5. - Průchozí jeskyně na severu
Místa 4 a 5 se nacházejí ve stejné průchozí jeskyni, jeden její vstup je nad Rhobartovou farmou v táboře banditů, druhý se nachází po cestě dále do kopce nad chatrčí druida Eldrica. Ať už do jeskyně půjdete z kterékoli strany, kousek od vstupu narazíte na mrtvolu respektive kostru, z níž získáte mapu této jeskyně. Označme si na mapě vstupy do obou chrámů písmeny A a B.
Chrám A
Když půjdete vchodem od Donova tábora (na mapě označeno jako '4'), projděte jeskyní až k lávové propasti, kterou přelevitujte. Na druhé straně pobijte brontoky a pokračujte až do velkého jeskynního sálu se štíry. Tam se vydejte úzkou cestou k ashbeast. Určitě si všimnete dvoupatrové budovy se zvednutým padacím mostem. Pomocí levitace se dostaňte do spodního patra, kde chodbou projděte až k modré bariéře.
Za bariérou se dostanete do hlavní místnosti tohoto chrámu. Na jejím konci jsou dva oltáře, musíte tedy získat dvě busty. Všimněte si otevřených dveří vlevo od oltářů. Nachází se tam jedna busta. Abyste ji získali, budete ji muset přitáhnout telekinezí. Nyní běžte do dveří vpravo od vchodu do sálu. Prokopejte se skrz další dveře a projděte do jeskyně se štíry. V ní se nachází průchod pro Nautila (obrázek), takže se proměňte a prolezte dírou do cely s lizardem Mortaresem. Ten u sebe má druhou bustu. Zpátky se můžete dostat buď opět dírou s Nautilem nebo položením busty na oltář a její následné přitažení telekinezí zpoza dveří do cely. Tak či tak, položte busty na oltář a projděte nově zpřístupnými dveřmi. Sejměte ještěra a helma titána je vaše.
Chrám B
K modré bariéře, která indikuje vstup do tohoto chrámu se můžete lehce dostat z obou dvou stran. Jednoduše jděte podle mapy, nemůžete to přehlédnout. Za bariérou se dostanete do velkého sálu se sloupem s mapou a dvěma oltáři. Je tedy jisté, že musíte získat dvě busty.
Dejte se z hlavní místnosti doprava cestou po schodech. Před odbočením chodby zatáhněte za páku a projděte k první bustě. Dejte si pozor na past v podlaze. Seberte bustu a propadněte se skrz past do bažiny (kde na místě s lizard bojovníkem můžete vykopat nejlepší meč ve hře). Z bažiny poté jděte jeskyní nalevo (nikoli po schodech). V jeskyni pak vpravo prokopejte dveře a za nimi se dejte doleva. Následuje past, kterou zneškodníte telekinezí na páku. Poté přelevitujte propast k ashbeast a projděte malou škvírou ve zdi jako Nautilus do hrobky, kde najdete druhou bustu.
Pomocí páky si otevřete cestu z hrobky. Pokračujte po cestě kolem díry pro Nautila dál a na konci zatáhněte za další páku, čímž si otevřete bránu, která vás zavede zpět do hlavní místnosti. Položte busty na oltáře a běžte do nově otevřené chodby, na jejímž konci na vás čeká štít Titána, který je další součástí hledané výbavy.
Zhotovení zbroje a finále
Po získání všech pěti částí zbroje vám vyskočí úkol, který vám radí, že se máte zastavit za druidem Eldricem. Promluvte s ním, a pak jej následujte k oltáři, kde vám druid dá dohromady finální zbroj. S tou se vydejte zpátky do chrámu ve vulkánu. Projděte až k bráně k titánovi, kde si promluvte s Ursegorem a poté s Mendozou, který postává před bránou. Po rozhovoru s ním se strhne bitka, takže jej odstraňte a seberte jeho okulár a hlavně Ursegorovu lebku. Tu položte zpět na oltář před bránou a po jejím otevření se vydejte s kladivem titána v ruce dovnitř.
Po krátké sekvenci se objeví ohnivý titán a boj začíná. Titán nemá žádný ukazatel života, takže se jej nesnažte mlátit hlava nehlava. Boj se odehrává na kruhové plošině, která je složena z menších kousků, na nichž jsou zakresleny runové symboly. Dejte si pozor, pokud runový symbol na dané plošině bliká, znamená to, že během pár okamžiků daná plošina zmizí. Pokud na ni zrovna budete stát, je s vámí amen. Tudíž se vždy ujistěte, že stojíte na neblikající plošině, a pokud ta vaše začne blikat, přeběhněte nebo přeskočte na "bezpečnou" plošinu.
Titán na vás během boje útočí různými variacemi útoků. Používejte krytí štítem o odražení magických střel. Pokud začne titán útočit přímým paprskem světla, utečte do strany. Pokud dupne do země a udělá tlakovou vlnu, musíte včas zareagovat a přeskočit ji. Jakmile přestáte pár útoků, titán si dřepne. A to je právě vaše šance - rychle přeběhněte k titánovi a jednou ho přetáhněte kladivem. Poté opět vstane a všechno pokračuje dál. Opět počkejte, až klekne, a pak ho zasáhněte. Takhle se to bude opakovat asi 6x či 7x, než je titán vyřízen.
Poté si prohlédněte závěrečné video, ve kterém je titán opět uvězněn. Tímto Risen končí. Gratulujeme k jeho úspěšnému dohrání.