Souhrnné informace
Tento článek shrnuje veškeré informace o Hře, které se postupně dostávaly na veřejnost.
Datum poslední aktualizace: 19.3.2009
Obecné info
- Hra by mohla vyjít do konce roku 2009. Podle Tiscali Games v září.
- Nejedná se o žádný nový díl Gothic ani o žádný remake Gothic 1.
- Hra nebude obsahovat žádné elementy ze série Gothic. Práva drží JoWood.
- Bude typická "Piranha-Bytes" hra.
- O vydání sběratelské edice není ještě rozhodnuto.
- Hra by měla vyjít v němčině a v angličtině.
- Demo je v plánu.
- Plánuje se Hru otestovat důkladněji než Gothic 3.
- RPB bude pouze pro jednoho hráče.
- Hra bude přístupná nejspíše od 16ti let.
Příběh
- Hra bude rozdělena na kapitoly jako G1.
- Vývojáři se snaží příběh vést zajímavěji a s více obraty v ději.
- Ze světa zmizeli bohové a vynořila se nějaká nová moc, s níž přijde hráč do styku.
- Na sopečném ostrově se dějí podivné věci nahánějící strach a nejistotu.
- Hra má mít jeden dobrý a jeden špatný konec.
- Existuje určitá skupina, která chce vše prozkoumat - tzv. "Inkvizice".
- Inkvizice nastoluje pořádek brutálními prostředky.
- Jeden z hráčových cílů je dostat se na "Zakázaný ostrov".
- Hra začíná ztroskotáním lodi.
- Na začátku hry bude hrdina stát na pláži obklopen utopenci a kusy dřeva.
- Hrdina bude na začátku zbaven všeho, bude začínat od nuly, stejně jako to bylo v G1.
- První osoba, kterou hráč potká, bude žena Sara, která taktéž přežila potopení naší lodi.
- Potkáme šéfa rebelů, jehož jméno je Don.
- Dochází k rekrutování lidí na zkoumání tajných vykopávek.
Herní svět
- Herní svět bude středověký, hrubý a brutální.
- Hra se bude odehrávat ve fantasy světě s typickými monstry, mágy, alchymisty, kováři, lovci a bojovníky.
- Hlavní částí světa má být sopečný ostrov tzv. "Zakázaný ostrov", na němž strávíme vysoké procento herního času.
- Svět bude menší než u Gothic 3 a bude u něj dbáno na věrohodnost, atmosféru ale i svododu.
- Ve Hře bude více měst namísto jednoho centrálního.
- Hra nebude mít žádné násilné ohraničení světa. Vše pochopíme, až uvidíme.
- Svět se bude skládat z různých přírodních oblastí.
- Herní svět bude podléhat dynamické změně dne a noci.
- Dočkáme se i zajímavých jeskyní a dungeonů.
- Ve Hře budou vodopády (možná lepší než v G3).
- Krajina má být velmi realistická.
- Velký důraz je kladen na věrohodnost vody.
- Hráč se bude moci po světě pohybovat bez loadovacích obrazovek.
- Atmosféra bude opět o něco temnější.
- Hra bude obsahovat více druhů terénu, mimojiné pláž, bažinu, hory a příběhově důležité podzemní lokace.
- Ve hře budou smečky zvířat.
- Na ostrově vane vítr, což dodává celkovému vjemu velkou realističnost.
- Ve hře bude jedno velké město (Sopečná pevnost), jeden větší tábor banditů a spousta menších usedlostí (farmy...).
Hra
- Hráč bude zase hozen do herního dění bez konkrétních znalostí jako v Gothic 1.
- Určité oblasti budou přístupné až od určité kapitoly.
- Hra bude rozdělena do 4 kapitol.
- Bude kladen větší důraz na hádanky.
- Ve hře budou štíty.
- Ve hře budou pláště (viditelné na hráči).
- Boj s holemi ve hře bude.
- Hra bude opět plná dialogů.
- Kromě hádanek budou ve hře i pasti a ukryté tajné dveře.
- Ve hře budete moci bojovat se dvěma zbraněmi.
- Ve hře bude runová magie.
- Styl boje se řídí úrovní daného skillu, čili čím více zkušeností tím elegantnější boj.
- Ve hře budou potraviny, které při pozření určitého počtu zvýší trvale nějakou z vlastností (jako např. jablka v Gothic 2).
- Systém zkušeností se bude podobat tomu z Gothic 1/2, to znamená, že za každou novou úroveň hráč dostane dovednostní body a zdraví.
- Ve hře budou gildy nebo podobný druh frakcí.
- Ve hře bude velmi mnoho různých zbraní a kouzel. Některé z nich budou velmi speciální.
- Zbroje budou (jako ve všech dílech Gothic) "z jednoho kusu".
- Hráč se bude moci proměnit v něco jiného.
- Ve hře opět budou arény.
- Hráč bude mít potřeby jako hlad, žízeň, spánek, atp.
- Kovařina bude hrát důležitou roli.
- Ve hře opět budou pochodně a táboráky.
- Míření s lukem bude jako v Gothic 3.
- Proměny budou mít návaznost na příběh a některé lokace bez nich budou těžko přístupné.
- Hodina ve hře = 5 minut reálného času.
- Při kování se bude viditelně měnit forma kované oceli.
- Všechny postavy budou mít více či méně řízený denní systém.
- Hráč se zase bude muset přiřadit k určité frakci.
- Hráč se bude moct plížit.
- Objeví se kněží.
- Ve hře budou kouzelné svitky; některé budou potřebné ke zdolání určitých překážek či ke splnění určitých úkolů.
- Budeme se moci stát čistokrevným mágem.
- Zase se objeví kouzla jako proměny, ohnivé koule, nebo také nové "Kouzlo smíchu".
- 40% herní doby strávíme v dungeonech.
- V dungeonech potkáme monstra "S dobrým sluchem a ostrými drápy".
- Nejspíše se ve hře objeví i kompas.
NPC a bestie
- Hlavní hrdina bude mít svůj neměnný vzhled, žádná generace postavy.
- Hrdina je zase bezejmenný.
- Zbroje postav by měly mít maximálně 6000 polygonů.
- Ve Hře bude více žen než v Gothic 3.
- Bytosti ve hře budou mít "specifický" design.
- Draci, skřeti, elfové ani trpaslíci nejsou plánováni.
- Postavy ze série Gothic nemohou být z právních důvodů použity.
- Budou disponovat lepší umělou inteligencí a hráč s nimi bude moci vést napínavé dialogy.
- Ve hře budou monstra podobná červům krysám, ptákům a gorilám.
- Ženy budou mít konečně významnější roli, než jak tomu bylo v G1/2.
- Chování zvířat je konečně pod kontrolou.
Vývoj
- Bude použit nový grafické engine, částečně licencován ale z velké části také samostatně vyvíjen.
- Vše bude opět modelováno "od ruky" (i předměty a obsahy truhlic).
- Všechny animace budou nově vyvinuty.
- Budou použity nástroje Paralaxmapping, Normalmapping a Specularmaps.
- Maximální hranice počtu polygonů pro zbroje postav je cca 6000 polygonů.
- Při vývoji budou použity mimojiné programy 3D Studio Max, Photoshop a ZBrush.
- Na vývoj jsou mimojiné použity technologie jako Ageia PhysX, Emotion FX a FMod.
- Pro zobrazení stromů bude opět použita technologie Speedtree.
- Engine je naprogramován v C++.
- Hra bude schopná běžet na procesorech s více jádry.
- Bojový systém ještě není zcela dokončen.
- Vše je nyní modelováno ručně, i truhly jsou plněny ručně.
- Hra se již dá kompletně dohrát, ale hotová je zatím jen z 60%.
- Vývojáře nyní podporují 2 testovací týmy, třetí se přidá, jakmile bude hotový dabing.
Co je a co není hotovo
Je hotovo:
- Příběh - ještě se však budou řešit drobné detaily mezi dialogy a mezisekvencemi.
- Technika - Grafický engine je hotový a ovládá všechny moderní efekty. Ještě však chybí optimalizace.
- Úkoly - Ve hře je už zasazeno na 300 úkolů.
- Vnější svět - Ostrov Risen je zhruba tak velký jako Khorinis - svět Gothic 2.
- Systém magie - Detaily jsou ještě tajné, ale systém má být již hotový.
Není hotovo:
- Interface - Vývojáři experimentují s inventářem a lištami rychlého přístupu.
- Monstra a postavy - Vzhled hrdiny má být ještě jednou od základu přepracován. Také s některými monstry ještě nejsou PB spokojeni.
- Bojový systém - Základní princip je již skoro hotový. Ještě však potřebuje vyladit.
- Podzemí - Ještě chybí pár detailů.
- Vyvážení - Jak silné bude jaké monstrum, kolik škod budou působit speciální úkoly?...