Risen fansite - návody, novinky, wallpapery, screenshoty, tipy a triky
r1 r2 r3 fórum

Zobrazení novinky

Gamestar preview III - gnomové a bojový systém

V našem Gamestar preview maratonu se dostáváme již zhruba do půlky. V dnešní - už třetí - části našeho velkého překladu se podíváme na zoubek zajímavým skřítkům (gnomům) a také se zaměříme na bojový systém. Takže s chutí do toho :).



Skřítci s taškami



Zatímco nás zabila velesilná Popelová bestie, dostává se našemu tělu nezvyklé náštěvy: Kolem se kolíbá taškami zatížený skřítek (v originále Gnom - pozn. překladatele), nejdřív se jen tak uvolněně dloube v nose, ale pak začne lomcovat s naším tělem. Co k čertu ten chlapík chce? "Žádný strach, jen vybavení", uklidňuje nás Rosenkranz s úsměvem. "Gnomové jsou tak trochu naším running gagem v Risen. Křečkují prostě úplně všechno, co nikdo nechrání. A mají odděleně animované nosní kosti, aby to dloubání klaplo." Každopádně máme tyto malé chlápky už teď v srdci.









Vedle exotických a vtipných kreatur narazíme v Risen i na klasické RPG bytosti. Mimojiné vidíme vlka, kostlivce a - ano - také divoká prasata jsou tu s námi. Naproti tomu skřeti mají tentokrát pauzu, jedinými vládci nad ostrovem jsou lidé. Ačkoli vývojáři již potvrdili, že se v herním světě vyskytují i jiné humanoidní bytosti. Jednu z nich můžeme již teď odhalit: Takzvaný Gyrger dává trochu vzpomenout na Ogry a v ruce třímá klacek s rohy. Ačkoli vypadá zuřivě, má se jednat o mírumilovný druh, se kterým budeme nejen mluvit, ale i obchodovat.



Boj se systémem



Po našem kontaktu s popelovou bestií nás obchodování zase tak moc nezajímá - chceme vědět víc o bojovém systému. A i když se výřečnost Kaie Rosenkranze rychle vytrácí, podařilo se nám z něj vylákat pár zajímavých detailů. Takže: Vývojáři si troufají. Na jednu stranu zůstávají boje stejné - se správným timingem a trochou obratnosti mají přijít spektakulární kombinace úderů. Na druhou stranu Piraně chtějí, aby měly hodnoty schopností větší vliv na patřičné zbraně než v Gothic 3. Mají ovlivňovat daleko více než jen poškození, které hrdina dává. Každá nová úroveň boje zpřístupní nejen další manévry, ale také odpovídající animace našeho hrdiny. A jak to všechno herně funguje? Kai Rosenkranz nám to vysvětluje na příkladu lukostřelby: "Jako začátečníkovi ti dá spoustu námahy a zabere spoustu času luk vůbec natáhnout. Profíkovi to pak jde přirozeně rychleji. Navíc zatímco laikovi se luk již po chvilce třese, expert dokáže udržet svůj cíl znatelně déle zaměřený." Abychom se mohli zlepšovat a naučit se nové manévry, musíme ovšem nejdříve (jako v Gothic 3) vyhledat příslušného učitele.









Zbraně s kombama



K boji z blízka se Rosenkranze nechtěl ještě vyjadřovat, takže musíme trochu spekulovat: Vycházíme z toho, že se vedle poškození zvyšuje i rychlost mlácení, když si vylepšíme schopnosti pro určitou zbraň. Kromě toho by se mohla zvyšovat časová prodleva, kterou máme k dispozici pro provádění komb a speciálních manévrů. Tázavý pohled na vývojáře, odkašlání: "Dobře, přiznáváme, jste celkem blízko." No prosím!



Odvážné od Piranha Bytes: Průběhy pohybů mají být i při složitých kombinacích úderů tak jednoznačné, že Risen nemá nabízet žádné pomocné rozhraní jako třeba Zaklínač. Takže nebudou ani vzplanuté meče ani drobné rady jako "Teď švihni". Po zkušenostech s Gothic 3 zůstáváme skeptičtí, jelikož se po našem boji s ostnatou krysou do žádného dalšího boje nedostáváme. Ještě zjišťujeme, že vedle luků a klacků ve hře určitě budou meče, obouruční zbraně, sekery a s vysokou pravděpodobností i kuše. Jak velké budou jednotlivé repertoáry, závisí podle Piranha Bytes hlavně na vyvážení hry. To protože má být narozdíl od Gothic 3 nesporný rozdíl v tom, jakou zbraní na jakou bestii útočíte. Vývojáři také slibují několik zvlášť tlustých nepřátel, které přemůžete jen pomocí nějaké speciální bojové taktiky.



Gothicz.net | Gamefan.cz | © Kamil Krásný & Paulie & Jémák 2007-14 TOPlist