Zobrazení novinky
Gamestar preview V - pevnost, frakce
Pomalu se v našem překladu blížíme ke konci. V dnešní již páté části nahlídneme do sopečné pevnosti a podíváme se na jednu z frakcí. Příjemné čtení.
Jeden úkol, spousta cest
Co platí pro hlavní příběhové úkoly, slibují Piranha Bytes i pro vedlejší questy: Mají být zajímavé a rozmanité a nabízet mnoho svobody. Příklad: V hlavním sídle inkvizice - sopečném hradě - byla spáchána vražda a hrdina má pomoci při vyšetřování. Ohledání místa činu jej přivede na stopu jedné bandy pašeráků. Kdo všechno patří do tohoto spiknutí? Jak se vůbec může pašovat zboží v takto silně střežené pevnosti? A nebylo by výhodnější přidat se k pašerákům místo vyšetřování vraždy? Mnoho různých otázek, úkolů a možností, které se týkají společného tématu.
Jeden hrad, mnoho detailů
Samotný úkol nám toho moc neukáže, za to se ale můžeme pořádně podívat na místo činu: Sopečnou pevnost. Leží zhruba uprostřed ostrova a na svahu stejného kopce, ke kterému patří i aktivní sopka. Procházíme se architektonickým skvostem s tlustými hradbami, chráněnými vstupy, nádvořími, stavbavmi a celkem velkými síněmi. Všude to žije: Prasata se rochní v špíně, dělníci zametají schody, vojáci trénují s holem v kasárnách. Každý obyvatel Risen má více či méně řízený denní režim. Kai Rosenkranz vysvětluje: "Systém umělé inteligence, který je za naší simulací světa, je mnohem komplexnější a věrohodnější než v Gothic 3. Především jsme vylepšili interakci s objekty." A opravdu, už při samotném prozkoumání kovárny nacházíme zalíbení v detailu. Při kování se viditelně mění forma kované oceli, k pohánění brousku dělník rytmicky šlape na pedál - a čím déle pracuje, tím častěji si utírá pot z čela. Viditelně namáhavá práce, kterou se jako každou jinou profesi v Risen, můžeme sami naučit.
Kouřit s rebely
Změníme místo a prozkoukáme tajný tábor rebelů, který se nachází v těžko přístupném bažinatém kraji. Jaký to kontrast oproti sopečnému hradu! Primitivní chatrče, u táboráků otrhané postavy. Taková pohodlná anarchie, která nám dává trochu nostalogicky vzpomenout na scenérie tábora Bratrstva v Gothic 1. Sázíme na to, že i tito kluci tady pokuřují trávu z bažin. Šéf bandy rebelů si zřídil svůj kvartýr v ruinách chrámu, k vybavení mimojiné patří i obrovská hromada zlata. Není divu, že mu ostatní říkají "Don". Tak trochu atypický vůdce banditů, kterého Kai Rosenkranz charakterizuje jako "charismatický mix mezi pirátem a Robinem Hoodem s hodně pohodlným způsobem života".
Jeden úkol, spousta cest
Co platí pro hlavní příběhové úkoly, slibují Piranha Bytes i pro vedlejší questy: Mají být zajímavé a rozmanité a nabízet mnoho svobody. Příklad: V hlavním sídle inkvizice - sopečném hradě - byla spáchána vražda a hrdina má pomoci při vyšetřování. Ohledání místa činu jej přivede na stopu jedné bandy pašeráků. Kdo všechno patří do tohoto spiknutí? Jak se vůbec může pašovat zboží v takto silně střežené pevnosti? A nebylo by výhodnější přidat se k pašerákům místo vyšetřování vraždy? Mnoho různých otázek, úkolů a možností, které se týkají společného tématu.
Jeden hrad, mnoho detailů
Samotný úkol nám toho moc neukáže, za to se ale můžeme pořádně podívat na místo činu: Sopečnou pevnost. Leží zhruba uprostřed ostrova a na svahu stejného kopce, ke kterému patří i aktivní sopka. Procházíme se architektonickým skvostem s tlustými hradbami, chráněnými vstupy, nádvořími, stavbavmi a celkem velkými síněmi. Všude to žije: Prasata se rochní v špíně, dělníci zametají schody, vojáci trénují s holem v kasárnách. Každý obyvatel Risen má více či méně řízený denní režim. Kai Rosenkranz vysvětluje: "Systém umělé inteligence, který je za naší simulací světa, je mnohem komplexnější a věrohodnější než v Gothic 3. Především jsme vylepšili interakci s objekty." A opravdu, už při samotném prozkoumání kovárny nacházíme zalíbení v detailu. Při kování se viditelně mění forma kované oceli, k pohánění brousku dělník rytmicky šlape na pedál - a čím déle pracuje, tím častěji si utírá pot z čela. Viditelně namáhavá práce, kterou se jako každou jinou profesi v Risen, můžeme sami naučit.
Kouřit s rebely
Změníme místo a prozkoukáme tajný tábor rebelů, který se nachází v těžko přístupném bažinatém kraji. Jaký to kontrast oproti sopečnému hradu! Primitivní chatrče, u táboráků otrhané postavy. Taková pohodlná anarchie, která nám dává trochu nostalogicky vzpomenout na scenérie tábora Bratrstva v Gothic 1. Sázíme na to, že i tito kluci tady pokuřují trávu z bažin. Šéf bandy rebelů si zřídil svůj kvartýr v ruinách chrámu, k vybavení mimojiné patří i obrovská hromada zlata. Není divu, že mu ostatní říkají "Don". Tak trochu atypický vůdce banditů, kterého Kai Rosenkranz charakterizuje jako "charismatický mix mezi pirátem a Robinem Hoodem s hodně pohodlným způsobem života".