Risen fansite - návody, novinky, wallpapery, screenshoty, tipy a triky
r1 r2 r3 fórum

Zobrazení novinky

Gamestar preview VI - mágové, kouzla, jeskyně

Předposlední část překladu megapreview z německého Gamestaru. Dnes bližší pohled hlavně na systém magie. Příjemné čtení.



Zloději se plíží



Mocná inkvizice nebo sympatičtí rebelové? Volba frakce by měla být obtížná, protože by měla trochu ovlivňovat způsob hry. Zatímco inkvizice zastupuje metody hrubého násilí, bandité musejí často operovat v utajení. Podle Kaie Rosenkranze mají být ve hře také plížící vložky. Jako u bojů zde Piranha Bytes také nebudou dávat dodatečné rady - díky častým komentářům našeho soupeře bychom ale měli dostat nějaké rady. Když někdo zavolá "Tam bylo něco!", bude v každém případě čas na nový úkryt. Zůstáváme v očekávání, zda a jak to bude fungovat.









Ke komu se přidáme, budeme muset podle Kaie Rosenkranze rozhodnout již během prvních hodin hraní. Tak Piranha Bytes zajišťují, aby si hráči Risen rozehráli po dohrání znovu. Proto také hra skončí dvěma různými konci. Minimálně, protože i ve vlastních frakcích jsou vysoce odlišné zájmy. Proto také dostaneme od obou hlavních stran úkoly a vybavení, když k té dané straně budeme patřit. V sopečné pevnosti tak nežijí jen vojáci inkvizice, ale také představitelé duchovenstva. Tito kněží se nejlépe vyznají v umění magie a při vykopávkách následují své vlastní zájmy.



Kněží kouzlí



Logicky: Kde jsou mágové, musejí být i kouzelné svitky. Zatím nám nejsou žádné ukázány, plány ale zní hodně slibně. Kouzla proměn by měly být mnohem důležitější než v Gothic 3 a místo také důležité v příběhu. Jak přesně to ale bude fungovat, nechtěli Piranha Bytes ještě prozradit. Takže přinášíme pár částí puzzle z dřívější prezentace: Slyšeli jsme o obrovské propasti, kterou je nutno překonat. A v bažinách jsme viděli velké vážky. Dobře, možná člověk propast může překonat jako létací forma. Kai Rosenkranz nemohl potlačit smích, nicméně ani to nepotvrdil, ani nevyvrátil - vypadá to, že zase tak mimo nejsme.



V každém případě je jasné, že se v Risen budeme moci stát čistokrevným mágem. Podle toho nebudou ve hře jen kouzla proměny, ale také klasická kouzla jako stará dobrá ohnivá koule. Nicméně ne vždy vede takové explozivní násilí k cíli, proto bychom měli mnoho kouzel užívat takticky. Jako příklad Kai Rosenkranz jmenuje kouzlo smíchu. Ideální prostředech, pokud jsme někoho pořádně naštvali. Nebo můžeme také seslat masivní bouři smíchu na stráž, abychom odlákali pozornost a pak se kolem ní neslyšně proplížili.









Jeskyně duní



Jedno jestli inkvizitor nebo bandita, jestli bojovník nebo mág: Dříve nebo později budeme muset prozkoumat ruiny chrámu, abychom přišli na kloub tajemství Risenu. A bude co prohledávat: Asi 40% herní doby budeme trávit mimo denní světlo. Piranha Bytes důsledným způsobem vkládají do dungeonů stejně mnoho detailů jako do vnějšího světa. Také zde je vše až po poslední kout jeskyně ručně modelováno. Vedle pravých stínů a náročnému osvětlovacímu systému se má o děsivou atmosféru starat dynamicky počítané akustika. Na jednu stranu nasávají ruiny zvuky z vnějšího světa, nadruhou stranu rozvalinama neustále sviští hrůzný vítr, protože kvůli sopečnému teplu fyzikálně korektně vzniká efekt kamen.



Tak herně slibují vývojáři nevšední zážitky z dungeonů: Pády a hádanky mají patřit k dennímu programu, stejně jako obzvláště hrozivá monstra. "S dobrým sluchem a ostrými drápy", říká Rosenkranz. Kromě toho se budeme muset i pod zemí proměňovat, abychom dosáhli určitých oblastí - možná nějaké svitek proměny v krtka - uvidíme.



Gothicz.net | Gamefan.cz | © Kamil Krásný & Paulie & Jémák 2007-14 TOPlist