Zobrazení novinky
Risen v Gamestaru II. - začátek hry, příběh
Dnes vám přinášíme druhý díl překladu preview z Gamesteru. Představíme si již všeobecně známý začátek hry, řekneme si něco málo o frakcích a příběhu. Přejeme příjemné čtení.
Viditelné pokračování
Své spojení s Gothicem nemůže Risen popřít. Barevné ladění, animace, vlastní design zbraní a zbrojí dávají vzpomenout na původní sérii Piranha Bytes. Totéž platí pro začátek hry, při němž - jako vždy - bezejmenný hrdina - jako vždy - ztratí svoji paměť, tentokrát po ztroskování lodi. Probouzíme se na pláži s palmami a vzbouřeným mořem, obklopeni troskami a těly. Jedinou další přeživší, Saru, doprovázíme v tutorialu skrz džungli. Nakonec Sara zůstane v jednom opouštěném domě a my pokračujeme sami dál a narazíme na banditu Neila. Toho požádéme, aby Saru vzal do tábora banditů. Alternativně ji můžeme předat Inkvizici, takové ostrovní policii. Nebo ji necháme samotnou ležet na pláži, vybodneme se na tutorial a zkoumáme na vlastní pěst. A také zde se ukazuje vlastnost z Gothica: Mnoho úkolů umožňuje více způsobů jejich řešení včetně různých odměn, herní svoboda je na velké úrovni.
Ostrovní trojboj
Aby svoboda ale nebyla jen nesmyslným blouděním, dává nám Neil primitivní načrtnutou mapu. Ta ukazuje tři možné destinace: tábor banditů, přístavní město a sopečnou pevnost Inkvizice. Podle toho, kde budeme plnit klíčové úkoly, se později přidáme k některé ze stran: Bandité, Inkvizice nebo mágové.
Tím neovlivníme pouze dovednosti, které se budeme moci naučit, ale také vývoj děje. Pokud budeme s naší volbou nespokojeni, můžeme stranu opět změnit. K tomu musíme plnit úkoly ve prospěch některé jiné strany, což stojí hodně času.
Rozčtvrcený příběh
Příběh Risen se rozděluje do čtyř kapitol, jejichž příslušné části světa jsou odděleny magickými silovými poli. Abychom se dostali do další lokace, musíme nejdříve splnit všechny hlavní úkoly v té stávající. Jako odměnu dostaneme teleportační kámen, který kouzelné stěny odstraní. A protože se dostupná oblast ostrova čas od času mění, dostaneme se také k čím dál detailnějším mapám.
Otevřené a vyřešené úkoly najdeme v Risen v deníku, který zahrnuje všechny dialogy a splněné cíle. Co ale vlastně máme udělat, abychom úkoly konečně dokočili, musíme z rozhovorů vyčíst sami. Minimapa navíc ukazuje polohu zadavatele úkolu a dalších důležitých osob. Minimapa také zaznačuje pozice všech obchodníků a učitelů, což je oproti Gothic 3 pokrok.
Viditelné pokračování
Své spojení s Gothicem nemůže Risen popřít. Barevné ladění, animace, vlastní design zbraní a zbrojí dávají vzpomenout na původní sérii Piranha Bytes. Totéž platí pro začátek hry, při němž - jako vždy - bezejmenný hrdina - jako vždy - ztratí svoji paměť, tentokrát po ztroskování lodi. Probouzíme se na pláži s palmami a vzbouřeným mořem, obklopeni troskami a těly. Jedinou další přeživší, Saru, doprovázíme v tutorialu skrz džungli. Nakonec Sara zůstane v jednom opouštěném domě a my pokračujeme sami dál a narazíme na banditu Neila. Toho požádéme, aby Saru vzal do tábora banditů. Alternativně ji můžeme předat Inkvizici, takové ostrovní policii. Nebo ji necháme samotnou ležet na pláži, vybodneme se na tutorial a zkoumáme na vlastní pěst. A také zde se ukazuje vlastnost z Gothica: Mnoho úkolů umožňuje více způsobů jejich řešení včetně různých odměn, herní svoboda je na velké úrovni.
Ostrovní trojboj
Aby svoboda ale nebyla jen nesmyslným blouděním, dává nám Neil primitivní načrtnutou mapu. Ta ukazuje tři možné destinace: tábor banditů, přístavní město a sopečnou pevnost Inkvizice. Podle toho, kde budeme plnit klíčové úkoly, se později přidáme k některé ze stran: Bandité, Inkvizice nebo mágové.
Tím neovlivníme pouze dovednosti, které se budeme moci naučit, ale také vývoj děje. Pokud budeme s naší volbou nespokojeni, můžeme stranu opět změnit. K tomu musíme plnit úkoly ve prospěch některé jiné strany, což stojí hodně času.
Rozčtvrcený příběh
Příběh Risen se rozděluje do čtyř kapitol, jejichž příslušné části světa jsou odděleny magickými silovými poli. Abychom se dostali do další lokace, musíme nejdříve splnit všechny hlavní úkoly v té stávající. Jako odměnu dostaneme teleportační kámen, který kouzelné stěny odstraní. A protože se dostupná oblast ostrova čas od času mění, dostaneme se také k čím dál detailnějším mapám.
Otevřené a vyřešené úkoly najdeme v Risen v deníku, který zahrnuje všechny dialogy a splněné cíle. Co ale vlastně máme udělat, abychom úkoly konečně dokočili, musíme z rozhovorů vyčíst sami. Minimapa navíc ukazuje polohu zadavatele úkolu a dalších důležitých osob. Minimapa také zaznačuje pozice všech obchodníků a učitelů, což je oproti Gothic 3 pokrok.