Zobrazení novinky
Risen v Gamestaru III. - monstra, bojový systém
Nyní vám přinášíme třetí část překladu preview Risen z německého Gamestaru. Dnes nás čeká odstavec o monstrech a nejspíše jedno z nejžhavějších témat - bojový systém. Celý dosavadní překlad si navíc můžete přehledně přečíst v jednotném článku v sekci Risen - Články.
Všudypřítomné bestie
Avšak bez ohledu na to, k jaké frakci se přidáme a jaké úkoly plníme: Vrazi a monstra číhají všude. Mimo klasických vlků a divokých prasat na ostrově Risen sídlí také ostnaté krysy (dikobrazi), pestře zbarvení mořští supi a stejnětak hrobní můry, které dávají vzpomenout na krvavé mouchy ze série Gothic.
Ruinami se procházejí kostlivci nebo Gnomové, plnoštíhlí skřítci s prasečími nosy. Opicím podobné popelavé bestie svýma tlapama rozdávají pořádné rány a stráží obzvláště cenné poklady. Protože ve hře nejsou žádní skřeti jako v Gothicovi, navrhnuli Piranha Bytes jiné humanoidní rasy - tlusté Ogry a zelené rohaté Grygery. Během naší zkušební hry jsme narazili ještě na jeden lid, ten ale Piraně ještě chtějí nechat v tajnosti. Řekněme prostě jen: Na ostrově žijí nebezpeční protivníci.
Postupně bojovat
A co se dělá s protivníky? Samozřejmě se mlátí! A tak přicházíme do styku s novým bojovým systémem. I když tak nový úplně není, pro Risen Piraně pouze přepracovali Gothicovskou řež. V boji na blízko mlátíme levým myšítkem, pravým tlačítkem myši blokujeme útoky nepřátel - buď zbraní nebo štítem. Při blokování se automaticky obrátíme k nepříteli, čímž je usnadněno zaměření.
Podle toho, kterou klávesu směru při útoku stiskneme, provádí náš hrdina různé manévry, třeba údery do stran. Ty jej ale musíme nejdříve naučit, a to tak, že vrazíme body do dané bojové dovednosti. Když třeba postoupíme na druhou úroveň boje s meče, můžeme tak třeba údery rozhodit nepřítele, čímž jej vyvedeme z rovnováhy a přerušíme tak jeho obranné postavení.
Údery do stran se naučíme na třetí úrovni, od páté můžeme provádět různá komba. Když klikneme ve správném okamžiku, rozpárá hrdina všechny blízké protivníky úderem s otočkou na konci série útoků. Sedmá úroveň přináší zničující údery přes hlavu, které se provádějí podržením tlačítka myši. Obouruční meče můžeme od deváté úrovně držet v jedné ruce, takže můžeme nosit navíc i štít. A na nejvyšší desáté úrovni můžeme zřetetězit všemnožné útoky do nekončných komb. Ovšem pouze do doby, než nás náš protivník zasáhne. Během série úderů nemůžeme blokovat žádné údery.
Taktika proti zvířatům
Bojové manévry nejsou jen nějakým doplňkem, jelikož boje jsou mnohem inteligentnější než klikací orgie z Gothica 3. Souboje s vlky či ostnatými krysami nevyžadují více méně žádného taktického génia, musíme jen střídavě útočit a blokovat jejich kousání. Náčelníci Gnomů jsou už ale pokročilejší šermíři a umí blokovat útoky. Ještě obtížnější situace nastane, když se dostaneme do křížku s ogry či popelavými bestiemi. Jejich kyje, respektive útoky tlapama se nedají blokovat, musíme jim uhýbat. K tomu dvakrát po sobě stlačíme klávesu směru, abychom hopsnuli dopředu, dozadu nebo do strany.
Všudypřítomné bestie
Avšak bez ohledu na to, k jaké frakci se přidáme a jaké úkoly plníme: Vrazi a monstra číhají všude. Mimo klasických vlků a divokých prasat na ostrově Risen sídlí také ostnaté krysy (dikobrazi), pestře zbarvení mořští supi a stejnětak hrobní můry, které dávají vzpomenout na krvavé mouchy ze série Gothic.
Ruinami se procházejí kostlivci nebo Gnomové, plnoštíhlí skřítci s prasečími nosy. Opicím podobné popelavé bestie svýma tlapama rozdávají pořádné rány a stráží obzvláště cenné poklady. Protože ve hře nejsou žádní skřeti jako v Gothicovi, navrhnuli Piranha Bytes jiné humanoidní rasy - tlusté Ogry a zelené rohaté Grygery. Během naší zkušební hry jsme narazili ještě na jeden lid, ten ale Piraně ještě chtějí nechat v tajnosti. Řekněme prostě jen: Na ostrově žijí nebezpeční protivníci.
Postupně bojovat
A co se dělá s protivníky? Samozřejmě se mlátí! A tak přicházíme do styku s novým bojovým systémem. I když tak nový úplně není, pro Risen Piraně pouze přepracovali Gothicovskou řež. V boji na blízko mlátíme levým myšítkem, pravým tlačítkem myši blokujeme útoky nepřátel - buď zbraní nebo štítem. Při blokování se automaticky obrátíme k nepříteli, čímž je usnadněno zaměření.
Podle toho, kterou klávesu směru při útoku stiskneme, provádí náš hrdina různé manévry, třeba údery do stran. Ty jej ale musíme nejdříve naučit, a to tak, že vrazíme body do dané bojové dovednosti. Když třeba postoupíme na druhou úroveň boje s meče, můžeme tak třeba údery rozhodit nepřítele, čímž jej vyvedeme z rovnováhy a přerušíme tak jeho obranné postavení.
Údery do stran se naučíme na třetí úrovni, od páté můžeme provádět různá komba. Když klikneme ve správném okamžiku, rozpárá hrdina všechny blízké protivníky úderem s otočkou na konci série útoků. Sedmá úroveň přináší zničující údery přes hlavu, které se provádějí podržením tlačítka myši. Obouruční meče můžeme od deváté úrovně držet v jedné ruce, takže můžeme nosit navíc i štít. A na nejvyšší desáté úrovni můžeme zřetetězit všemnožné útoky do nekončných komb. Ovšem pouze do doby, než nás náš protivník zasáhne. Během série úderů nemůžeme blokovat žádné údery.
Taktika proti zvířatům
Bojové manévry nejsou jen nějakým doplňkem, jelikož boje jsou mnohem inteligentnější než klikací orgie z Gothica 3. Souboje s vlky či ostnatými krysami nevyžadují více méně žádného taktického génia, musíme jen střídavě útočit a blokovat jejich kousání. Náčelníci Gnomů jsou už ale pokročilejší šermíři a umí blokovat útoky. Ještě obtížnější situace nastane, když se dostaneme do křížku s ogry či popelavými bestiemi. Jejich kyje, respektive útoky tlapama se nedají blokovat, musíme jim uhýbat. K tomu dvakrát po sobě stlačíme klávesu směru, abychom hopsnuli dopředu, dozadu nebo do strany.