Zobrazení novinky
Risen v Gamestaru IV. - magie
Jak jsme slíbili, tak také plníme. Dnes pro vás máme již čtvrtou část překladu velkého preview z německého Gamestaru. Dnes dokončíme bojový systém a povíme si o magii, kde na nás čeká nejedna zajímavá informace. Celý dosavadní překlad najdete v sekci Risen - Články.
Načasování proti lidem
Jako královská disciplína se ukazuje boj proti lidským protivníkům. Už na jejich bojovém postavení můžeme rozeznat, jak jsou nebezpeční: Začátečníci natahují svůj meč křečovitě dopředu, mistři jej nechávají netečně kroužit. Podle dovednosti sahají po stejných finesách jako my, mimojiné blokují údery a uhýbají.
Takže musíme své obranné a útočné manévry dobře načasovat. Například protiútokem odrazíme meč rivala do strany, abychom mu záhy vrazili náš meč mezi žebra. Nebo se snažíme pomocí úskoků do stran dostat za protivníkova záda. Boje v betaverzi byly už od začátku hry celkem obtížné, protože nepřátelé působili hodně škod. Mimo to se nepřátelé kvůli chybám v UI někdy zasekli v rozích a neblokovali už žádné útoky. Zde budou muset Piraně ještě zapracovat, koneckonců ale mají do vydání ještě dost času, což se nedalo říct o situaci u Gothica 3.
Maximální kouzlení
Abychom dokonale ovládli některé umění boje, musíme se přidat k některé z frakcí. Například jen rekruti Inkvizice mohou zvýšit svou dovednost boje s holemi na maximum. Pokud ale raději kouzlíme, měli bychom logicky vstoupit k mágům. Protože ti učí tři útočné magi, které se dají jako boj se mečem vytrénovat na deset úrovní. Jedná se o magie Ohně, Ledu a Výboje (pravděpodobně, pozn. red.). Než se ovšem budeme moci vůbec naučit základy, musíme nejdříve splnit úkol, v něž máme najít ohniskový krystal.
Vedle elementárních útoků máme k dispozici další kouzla: Mezi nimi například vyvolání kostlivého válečníka, zvýšení rychlosti běhu či síly úderu a nebo teleportování se na určité místo. Abychom mohli kouzla libovolně sesílat (nehledě na manu), vyrábíme si runy. Logicky je umění výroby run přístupné pouze třídě mágů. Příslušníci banditů nebo Inkvizice jsou odkázáni na jednorázové magické svitky. Ty získáme jako odměny v rámci úkolů a jako kořist od nepřátel. A nebo si je sami vyrobíme, což vyžaduje příslušnou dovednost a dostatek přísad. Jen tři základní kouzla se nedají vložit na papír.
Univerzální magie
Obzvlášť důležitá jsou kouzla v podzemí Risen. Například pomocí kouzla Levitace se přeneseme přes proudy lávy a pasti s bodáky. Přitom musíme dávat pozor na proužek energie. Pokud je prázdný, zřítíme se dolů. Abychom prošli přes tenké tajné vchody, proměňujeme se prostřednicvím kouzla "Nautilus" ve šneka. A nebo pomocí kouzla Telekineze otevřeme nepřístupné dveře či stiskneme vzdálené spínače. Pokud neovládáme žádné kouzelné triky a nebo poblíž stojí zelený krystal, který blokuje magii, sáhneme po konvenčních metodách. Například přeskočíme bodáky, hledáme tajné dveře, mlátíme krumpáčem do obrovských zdí nebo střílíme lukem na naviják, aby spadl padací most.
Načasování proti lidem
Jako královská disciplína se ukazuje boj proti lidským protivníkům. Už na jejich bojovém postavení můžeme rozeznat, jak jsou nebezpeční: Začátečníci natahují svůj meč křečovitě dopředu, mistři jej nechávají netečně kroužit. Podle dovednosti sahají po stejných finesách jako my, mimojiné blokují údery a uhýbají.
Takže musíme své obranné a útočné manévry dobře načasovat. Například protiútokem odrazíme meč rivala do strany, abychom mu záhy vrazili náš meč mezi žebra. Nebo se snažíme pomocí úskoků do stran dostat za protivníkova záda. Boje v betaverzi byly už od začátku hry celkem obtížné, protože nepřátelé působili hodně škod. Mimo to se nepřátelé kvůli chybám v UI někdy zasekli v rozích a neblokovali už žádné útoky. Zde budou muset Piraně ještě zapracovat, koneckonců ale mají do vydání ještě dost času, což se nedalo říct o situaci u Gothica 3.
Maximální kouzlení
Abychom dokonale ovládli některé umění boje, musíme se přidat k některé z frakcí. Například jen rekruti Inkvizice mohou zvýšit svou dovednost boje s holemi na maximum. Pokud ale raději kouzlíme, měli bychom logicky vstoupit k mágům. Protože ti učí tři útočné magi, které se dají jako boj se mečem vytrénovat na deset úrovní. Jedná se o magie Ohně, Ledu a Výboje (pravděpodobně, pozn. red.). Než se ovšem budeme moci vůbec naučit základy, musíme nejdříve splnit úkol, v něž máme najít ohniskový krystal.
Vedle elementárních útoků máme k dispozici další kouzla: Mezi nimi například vyvolání kostlivého válečníka, zvýšení rychlosti běhu či síly úderu a nebo teleportování se na určité místo. Abychom mohli kouzla libovolně sesílat (nehledě na manu), vyrábíme si runy. Logicky je umění výroby run přístupné pouze třídě mágů. Příslušníci banditů nebo Inkvizice jsou odkázáni na jednorázové magické svitky. Ty získáme jako odměny v rámci úkolů a jako kořist od nepřátel. A nebo si je sami vyrobíme, což vyžaduje příslušnou dovednost a dostatek přísad. Jen tři základní kouzla se nedají vložit na papír.
Univerzální magie
Obzvlášť důležitá jsou kouzla v podzemí Risen. Například pomocí kouzla Levitace se přeneseme přes proudy lávy a pasti s bodáky. Přitom musíme dávat pozor na proužek energie. Pokud je prázdný, zřítíme se dolů. Abychom prošli přes tenké tajné vchody, proměňujeme se prostřednicvím kouzla "Nautilus" ve šneka. A nebo pomocí kouzla Telekineze otevřeme nepřístupné dveře či stiskneme vzdálené spínače. Pokud neovládáme žádné kouzelné triky a nebo poblíž stojí zelený krystal, který blokuje magii, sáhneme po konvenčních metodách. Například přeskočíme bodáky, hledáme tajné dveře, mlátíme krumpáčem do obrovských zdí nebo střílíme lukem na naviják, aby spadl padací most.