Zobrazení novinky
Risen v Gamestaru V. - závěr článku
V dnešní páté části překladu velkého preview z Gamestaru si můžete přečíst dokončení hlavního článku. Nejedná se ovšem o konec našeho překladu, ještě nás čekají minimálně dvě části - o tabulce statistik a příkladovém questu. Celý dosavadní překlad najdete v sekci Risen - Články.
Jeskyně od ruky
Pod zemí čeká herní rozmanitost, ruční design podzemních lokací jde poznat. Například nejdříve bojujeme v jeskyni plné krystalů a obrněných brouků (Panzergrille) a pak postupujeme dále do zemského nitra, kde z vroucích lávových mas vystupují prastaré ruiny.
Objevovat a tvořit
Také zbytek světa Risen působí velmi věrohodně. Každý obyvatel se řídí svým denním režimem, například jsme si všimnuli kuřat, která si ustlala v okolí táboráků. Rovněž dějová místa Piranha Bytes vytvořili s láskou. Sopečná pevnost je protkaná tajnými vchody, které vedou do vinných sklepů nebo do vězení. Podle staré Gothicovské tradice je všude něco k objevování. Třeba když si dáme tu práci a vyšplháme na střechu pevnosti, najdeme tam skrytý poklad.
Obzvláště vzácné kousky najdeme v truhlách. Jejich zámky můžeme vypáčit, jen pokud ovládáme odpovídající dovednost. Pak musíme vyřešit určitou minihru: Musíme stisknout klávesy doprava a doleva ve správném pořadí, přičemž každý špatný pokus nás stojí jeden paklíč. Hledání pokladů se vyplatí, protože při tom můžeme najít cenné kořisti jako šperky. Pokud ovládáme kovařinu, můžeme z nich vytvářet magické prsteny či amulety. Kromě toho můžeme ukout zbraně či brnění, pro které musíme pomocí dovednosti "Kopání rudy" těžit suroviny. A díky alchymii můžeme míchat lekvary z posbíraných bylin.
Když se naše zkušební hra blíží ke konci, vůbec se nám nechce od monitoru. Risen již dělá překvapivě hotový dojem - a také spoustu zábavy. Jasně, ještě hra není dokonale vybalancovaná, střelba z luku je příliš účinná a lidští nepřátelé velmi silní. Opticky hra nedosahuje takové detailnosti jako třeba Crysis, animace často ještě působí dřevěně a některé modely postav se dokola opakují.
Přesto už nyní Risen dýchá silnými stránkami série Gothic: žijící svět, obratné boje, úkoly s více řešeními, volba frakce - jde vidět, že se vývojáři nyní nerozptylují, ale koncentrují na to, co umí. Nyní mají ještě tři měsíce, aby Risen dali dohromady a pořádně otestovali. Doufáme, že neproklouzne žádný bug nebo logická chyba - a tentokrát to vypadá opravdu nadějně, že se nám toto přání vyplní.
Jeskyně od ruky
Pod zemí čeká herní rozmanitost, ruční design podzemních lokací jde poznat. Například nejdříve bojujeme v jeskyni plné krystalů a obrněných brouků (Panzergrille) a pak postupujeme dále do zemského nitra, kde z vroucích lávových mas vystupují prastaré ruiny.
Objevovat a tvořit
Také zbytek světa Risen působí velmi věrohodně. Každý obyvatel se řídí svým denním režimem, například jsme si všimnuli kuřat, která si ustlala v okolí táboráků. Rovněž dějová místa Piranha Bytes vytvořili s láskou. Sopečná pevnost je protkaná tajnými vchody, které vedou do vinných sklepů nebo do vězení. Podle staré Gothicovské tradice je všude něco k objevování. Třeba když si dáme tu práci a vyšplháme na střechu pevnosti, najdeme tam skrytý poklad.
Obzvláště vzácné kousky najdeme v truhlách. Jejich zámky můžeme vypáčit, jen pokud ovládáme odpovídající dovednost. Pak musíme vyřešit určitou minihru: Musíme stisknout klávesy doprava a doleva ve správném pořadí, přičemž každý špatný pokus nás stojí jeden paklíč. Hledání pokladů se vyplatí, protože při tom můžeme najít cenné kořisti jako šperky. Pokud ovládáme kovařinu, můžeme z nich vytvářet magické prsteny či amulety. Kromě toho můžeme ukout zbraně či brnění, pro které musíme pomocí dovednosti "Kopání rudy" těžit suroviny. A díky alchymii můžeme míchat lekvary z posbíraných bylin.
Když se naše zkušební hra blíží ke konci, vůbec se nám nechce od monitoru. Risen již dělá překvapivě hotový dojem - a také spoustu zábavy. Jasně, ještě hra není dokonale vybalancovaná, střelba z luku je příliš účinná a lidští nepřátelé velmi silní. Opticky hra nedosahuje takové detailnosti jako třeba Crysis, animace často ještě působí dřevěně a některé modely postav se dokola opakují.
Přesto už nyní Risen dýchá silnými stránkami série Gothic: žijící svět, obratné boje, úkoly s více řešeními, volba frakce - jde vidět, že se vývojáři nyní nerozptylují, ale koncentrují na to, co umí. Nyní mají ještě tři měsíce, aby Risen dali dohromady a pořádně otestovali. Doufáme, že neproklouzne žádný bug nebo logická chyba - a tentokrát to vypadá opravdu nadějně, že se nám toto přání vyplní.