Novinky ze sekce Risen
Preview v německém Xbox 360 magazínu
Další z mnoha preview bylo zveřejněno v německé mutaci Oficiálního Xbox 360 magazínu. Milvus pro vás článek přečetl a vybral z něj to nejdůležitější a nejzajímavější.
- ostrov je rozdělen do čtyř oblastí prostřednictvím magických bariér, které vytvořilo spojenectví mágů a inkvizice pro zabezpečení tajemství chrámů pouze pro jejich účely
- na konci kapitol bude získávat hrdina kouzla umožňující mu překonání dané bariéry a zpřístupnění nové oblasti
- jsou zmiňována řemesla: kovář, "řezbář"/lukodělec (výroba šípů, luků a kuší), horník, "pivovařič"/sládek, kuchař a alchymista
- využíváním zdánlivě okrajových prvků je možné získat přístup k jinak nedostupným možnostem (např. nocí v bordelu - během které je však v nejzajímavějších okamžicích vidět opět pouze černá obrazovka)
- NPC budou na hrdinu reagovat i podle toho, co má na sobě (nechoďte tedy do tábora banditů v inkvizitorském rouchu; vyplatí se mít při sobě stále nějaký neutrální oděv)
- ostrov je rozdělen do čtyř oblastí prostřednictvím magických bariér, které vytvořilo spojenectví mágů a inkvizice pro zabezpečení tajemství chrámů pouze pro jejich účely
- na konci kapitol bude získávat hrdina kouzla umožňující mu překonání dané bariéry a zpřístupnění nové oblasti
- jsou zmiňována řemesla: kovář, "řezbář"/lukodělec (výroba šípů, luků a kuší), horník, "pivovařič"/sládek, kuchař a alchymista
- využíváním zdánlivě okrajových prvků je možné získat přístup k jinak nedostupným možnostem (např. nocí v bordelu - během které je však v nejzajímavějších okamžicích vidět opět pouze černá obrazovka)
- NPC budou na hrdinu reagovat i podle toho, co má na sobě (nechoďte tedy do tábora banditů v inkvizitorském rouchu; vyplatí se mít při sobě stále nějaký neutrální oděv)
Risen ohodnoceno ratingovými společnostmi
PEGI, ESRB i USK konečně dospěli k finálním věkovým ohraničením, které dají Risen. V USA je udělený rating sice velmi důležitý a už se kolem brutálních her prodávaných dětem strhlo několik afér, ale tady u nás je to spíš jen číslo na krabici. V USA taktéž rating dokáže velmi zamávat prodanými kopiemi. Jak to tedy dopadlo?
ESRB (USA a Kanada) - Mature (17+)
PEGI (většina Evropy) - 16+
USK (Německo) - 12+
U nás bude tedy na krabici uvedeno 16+. Malá technická poznámka - v databázi PEGI sice Risen ještě není, nicméně je potvrzeno, že i tak je to finální verdikt.
ESRB (USA a Kanada) - Mature (17+)
PEGI (většina Evropy) - 16+
USK (Německo) - 12+
U nás bude tedy na krabici uvedeno 16+. Malá technická poznámka - v databázi PEGI sice Risen ještě není, nicméně je potvrzeno, že i tak je to finální verdikt.
Screenshotový pátek č. 7
Demo v před vydáním? - Možná.
Asi všichni bychom uvítali možnost si Risen zahrát, ještě než oficiálně vyjde 2. října tohoto roku. První možností je zastavit se v půlce srpna do německého Kolína nad Rýnem, kde se bude konat herní veletrh GamesCom, na němž bude možnost si Risen zahrát.
To je ale pro našince trochu utopie, takže musíme spoléhat na demo. Positivní informací v tomto směru je vyjádření Deep Silveru na WoR fóru:
Takže - nechme se překvapit, věříme, že se to povede.
To je ale pro našince trochu utopie, takže musíme spoléhat na demo. Positivní informací v tomto směru je vyjádření Deep Silveru na WoR fóru:
Pokusíme se vydat demo zhruba dva týdny před vydáním hry. Přesné datum a rozsah dema ale záleží na tom, v jakém stavu hra tou dobou bude. Vydání hry je jednoznačně na prvním místě.
Takže - nechme se překvapit, věříme, že se to povede.
Risen začíná blogovat na IGN
Kolem Risen se toho v poslední době děje celkem dost. Neustále vychází nové a nové informace, na které navazují různá preview a rozhovory, i když to hlavní, tedy doufejme, má teprve přijít s kolínskou GamesCom (což je jen přetransformovaná Games Convention z Lipska). Deep Silver začíná blogovat a propagovat Risen i skrze americký magazín IGN. První článek je jen na uvítání a zopakování si některých důležitých fakt, ale už v dalším by se mělo objevit něco o technologiích a jejich implantaci do hry.
Oficiální HW požadavky Risen
Mrzí mne, že hned odsouvám dolů Picztovu novinku, ale do světa byla vypuštěna velmi zajímavá informace. Německý server PC Games Hardware před chvílí vydal oficiální hardwarové nároky Risen, které exkluzivně získal přímo od vývojového studia Piranha Bytes. Nebudeme vás napínat a ihned vám je servírujeme.
Pokud již nyní víte, že vám Risen pojede, a ještě hru nemáte objednanou, neváhejte a předobjednávejte, dostanete navíc i dárek.
Oznámení od PC Games ještě podotýká, že funkčnost hry na Laptopech není vzhledem k rozmanitosti dostupných systémů zaručena.
Linky na fórum:
Diskuse o HW nárocích
Pokud již nyní víte, že vám Risen pojede, a ještě hru nemáte objednanou, neváhejte a předobjednávejte, dostanete navíc i dárek.
Minimální HW požadavky
OS: Win XP
CPU: 2.0 GHz
GPU: Direct X 9.1; Pixel Shader 3.0; 256 MB (GeForce 7900 - ATI 1800)
RAM: 1 GB
Doporučené HW požadavky
OS Win XP nebo Vista
CPU: 3.0 GHz Dual Core
GPU: Direct X 9.1; Pixel Shader 3.0; 512 MB (GeForce 8800 - ATI Radeon HD 2900)
RAM: 2 GB
Místo na disku: asi 2,5 GB
OS: Win XP
CPU: 2.0 GHz
GPU: Direct X 9.1; Pixel Shader 3.0; 256 MB (GeForce 7900 - ATI 1800)
RAM: 1 GB
Doporučené HW požadavky
OS Win XP nebo Vista
CPU: 3.0 GHz Dual Core
GPU: Direct X 9.1; Pixel Shader 3.0; 512 MB (GeForce 8800 - ATI Radeon HD 2900)
RAM: 2 GB
Místo na disku: asi 2,5 GB
Oznámení od PC Games ještě podotýká, že funkčnost hry na Laptopech není vzhledem k rozmanitosti dostupných systémů zaručena.
Linky na fórum:
Diskuse o HW nárocích
Jména dabérů anglické verze
Na serveru IMDB (Internet Movie Database) se objevil profil Risenu, kde jsou zapsaná už i některá jména dabérů. Zatím je to pravděpodobně neoficiální informace, takže ji berte s rezervou. Mimo jména herců jsme se dozvěděli i jména NPC postav, které budou dabovat.
Piraně představují monstra z Risen: VLK
A máme tu další zvířátko z ostrova Faranga, které nám na oficiálním webu vývojáři představují. Dnes se jedná o vlka. Překlad popisu najdete v sekci Risen - Bestiář.
Nezapomeňte mrknout na Piranha Fanart Portal, kde najdete - jako vždy - další materiál k aktuálnímu monstru. Pravděpodobně bude dodán dnes odpoledne.
No a samozřejmě nesmí chybět video... :)
Nezapomeňte mrknout na Piranha Fanart Portal, kde najdete - jako vždy - další materiál k aktuálnímu monstru. Pravděpodobně bude dodán dnes odpoledne.
No a samozřejmě nesmí chybět video... :)
Nový Risen teaser
Na oficiálních stránkách Risen vyšel nový dvouminutový teaser trailer. Ukazuje atmosferické záběry ze hry se skladbou od skupiny Nightwish na pozadí. K vidění či ke stažení v hi-res verzi na oficiálním webu.
Grilování v Deep Silveru
Před dvěma dny (tedy pátek 24. července) proběhlo v kancelářích Deep Silveru menší setkání fanoušků a tvůrců Risen. Několik málo šťastlivců bylo vybráno, aby se mohlo podívat na svou očekávanou hru a ještě k tomu si užít hezký den s lidmi za ní stojícími.
Můžete se podívat na pár fotek v galerii WoRu, anglicky si přečíst report z celého dne a taky si můžete přečíst preview, ze kterého jsme pro vás vytáhli pár zajímavostí.
- o příběhu se toho moc zjistit nedalo, ale uvedené části byly nadějné
- první questy jsou spíše zahřívací – např. posbírej kukuřici (v G2 to byly tuříny), ale první „opravdový“ je podobný tomu z G2, Dostaň se do města
- questové příšery budou mít speciální jméno jako tomu bylo v G3 (např. Naštvaný gnom); speciální jména také budou značit úroveň bestie (Mladý dikobraz bude slabší než Dikobraz)
- když vylezete na střechu, můžete najít váček s penězi, zbraň apod.
- jak se už dalo vyčíst z některých videí, ve hře není automatické zaměřování
- kompas a hot keys se dají v menu vypnout, takže uvidíte jen ukazatele zdraví a many
- zaměřovač u kouzlení se bude měnit podle toho, které kouzlo používáte
- budeme se moci vrtat v INI souboru
Můžete se podívat na pár fotek v galerii WoRu, anglicky si přečíst report z celého dne a taky si můžete přečíst preview, ze kterého jsme pro vás vytáhli pár zajímavostí.
- o příběhu se toho moc zjistit nedalo, ale uvedené části byly nadějné
- první questy jsou spíše zahřívací – např. posbírej kukuřici (v G2 to byly tuříny), ale první „opravdový“ je podobný tomu z G2, Dostaň se do města
- questové příšery budou mít speciální jméno jako tomu bylo v G3 (např. Naštvaný gnom); speciální jména také budou značit úroveň bestie (Mladý dikobraz bude slabší než Dikobraz)
- když vylezete na střechu, můžete najít váček s penězi, zbraň apod.
- jak se už dalo vyčíst z některých videí, ve hře není automatické zaměřování
- kompas a hot keys se dají v menu vypnout, takže uvidíte jen ukazatele zdraví a many
- zaměřovač u kouzlení se bude měnit podle toho, které kouzlo používáte
- budeme se moci vrtat v INI souboru
Archiv novinek