Novinky ze sekce Risen
Gamestar preview III - gnomové a bojový systém
V našem Gamestar preview maratonu se dostáváme již zhruba do půlky. V dnešní - už třetí - části našeho velkého překladu se podíváme na zoubek zajímavým skřítkům (gnomům) a také se zaměříme na bojový systém. Takže s chutí do toho :).
Skřítci s taškami
Zatímco nás zabila velesilná Popelová bestie, dostává se našemu tělu nezvyklé náštěvy: Kolem se kolíbá taškami zatížený skřítek (v originále Gnom - pozn. překladatele), nejdřív se jen tak uvolněně dloube v nose, ale pak začne lomcovat s naším tělem. Co k čertu ten chlapík chce? "Žádný strach, jen vybavení", uklidňuje nás Rosenkranz s úsměvem. "Gnomové jsou tak trochu naším running gagem v Risen. Křečkují prostě úplně všechno, co nikdo nechrání. A mají odděleně animované nosní kosti, aby to dloubání klaplo." Každopádně máme tyto malé chlápky už teď v srdci.
Vedle exotických a vtipných kreatur narazíme v Risen i na klasické RPG bytosti. Mimojiné vidíme vlka, kostlivce a - ano - také divoká prasata jsou tu s námi. Naproti tomu skřeti mají tentokrát pauzu, jedinými vládci nad ostrovem jsou lidé. Ačkoli vývojáři již potvrdili, že se v herním světě vyskytují i jiné humanoidní bytosti. Jednu z nich můžeme již teď odhalit: Takzvaný Gyrger dává trochu vzpomenout na Ogry a v ruce třímá klacek s rohy. Ačkoli vypadá zuřivě, má se jednat o mírumilovný druh, se kterým budeme nejen mluvit, ale i obchodovat.
Boj se systémem
Po našem kontaktu s popelovou bestií nás obchodování zase tak moc nezajímá - chceme vědět víc o bojovém systému. A i když se výřečnost Kaie Rosenkranze rychle vytrácí, podařilo se nám z něj vylákat pár zajímavých detailů. Takže: Vývojáři si troufají. Na jednu stranu zůstávají boje stejné - se správným timingem a trochou obratnosti mají přijít spektakulární kombinace úderů. Na druhou stranu Piraně chtějí, aby měly hodnoty schopností větší vliv na patřičné zbraně než v Gothic 3. Mají ovlivňovat daleko více než jen poškození, které hrdina dává. Každá nová úroveň boje zpřístupní nejen další manévry, ale také odpovídající animace našeho hrdiny. A jak to všechno herně funguje? Kai Rosenkranz nám to vysvětluje na příkladu lukostřelby: "Jako začátečníkovi ti dá spoustu námahy a zabere spoustu času luk vůbec natáhnout. Profíkovi to pak jde přirozeně rychleji. Navíc zatímco laikovi se luk již po chvilce třese, expert dokáže udržet svůj cíl znatelně déle zaměřený." Abychom se mohli zlepšovat a naučit se nové manévry, musíme ovšem nejdříve (jako v Gothic 3) vyhledat příslušného učitele.
Zbraně s kombama
K boji z blízka se Rosenkranze nechtěl ještě vyjadřovat, takže musíme trochu spekulovat: Vycházíme z toho, že se vedle poškození zvyšuje i rychlost mlácení, když si vylepšíme schopnosti pro určitou zbraň. Kromě toho by se mohla zvyšovat časová prodleva, kterou máme k dispozici pro provádění komb a speciálních manévrů. Tázavý pohled na vývojáře, odkašlání: "Dobře, přiznáváme, jste celkem blízko." No prosím!
Odvážné od Piranha Bytes: Průběhy pohybů mají být i při složitých kombinacích úderů tak jednoznačné, že Risen nemá nabízet žádné pomocné rozhraní jako třeba Zaklínač. Takže nebudou ani vzplanuté meče ani drobné rady jako "Teď švihni". Po zkušenostech s Gothic 3 zůstáváme skeptičtí, jelikož se po našem boji s ostnatou krysou do žádného dalšího boje nedostáváme. Ještě zjišťujeme, že vedle luků a klacků ve hře určitě budou meče, obouruční zbraně, sekery a s vysokou pravděpodobností i kuše. Jak velké budou jednotlivé repertoáry, závisí podle Piranha Bytes hlavně na vyvážení hry. To protože má být narozdíl od Gothic 3 nesporný rozdíl v tom, jakou zbraní na jakou bestii útočíte. Vývojáři také slibují několik zvlášť tlustých nepřátel, které přemůžete jen pomocí nějaké speciální bojové taktiky.
Linky na fórum:
Diskuse o Gamestar preview
Skřítci s taškami
Zatímco nás zabila velesilná Popelová bestie, dostává se našemu tělu nezvyklé náštěvy: Kolem se kolíbá taškami zatížený skřítek (v originále Gnom - pozn. překladatele), nejdřív se jen tak uvolněně dloube v nose, ale pak začne lomcovat s naším tělem. Co k čertu ten chlapík chce? "Žádný strach, jen vybavení", uklidňuje nás Rosenkranz s úsměvem. "Gnomové jsou tak trochu naším running gagem v Risen. Křečkují prostě úplně všechno, co nikdo nechrání. A mají odděleně animované nosní kosti, aby to dloubání klaplo." Každopádně máme tyto malé chlápky už teď v srdci.
Vedle exotických a vtipných kreatur narazíme v Risen i na klasické RPG bytosti. Mimojiné vidíme vlka, kostlivce a - ano - také divoká prasata jsou tu s námi. Naproti tomu skřeti mají tentokrát pauzu, jedinými vládci nad ostrovem jsou lidé. Ačkoli vývojáři již potvrdili, že se v herním světě vyskytují i jiné humanoidní bytosti. Jednu z nich můžeme již teď odhalit: Takzvaný Gyrger dává trochu vzpomenout na Ogry a v ruce třímá klacek s rohy. Ačkoli vypadá zuřivě, má se jednat o mírumilovný druh, se kterým budeme nejen mluvit, ale i obchodovat.
Boj se systémem
Po našem kontaktu s popelovou bestií nás obchodování zase tak moc nezajímá - chceme vědět víc o bojovém systému. A i když se výřečnost Kaie Rosenkranze rychle vytrácí, podařilo se nám z něj vylákat pár zajímavých detailů. Takže: Vývojáři si troufají. Na jednu stranu zůstávají boje stejné - se správným timingem a trochou obratnosti mají přijít spektakulární kombinace úderů. Na druhou stranu Piraně chtějí, aby měly hodnoty schopností větší vliv na patřičné zbraně než v Gothic 3. Mají ovlivňovat daleko více než jen poškození, které hrdina dává. Každá nová úroveň boje zpřístupní nejen další manévry, ale také odpovídající animace našeho hrdiny. A jak to všechno herně funguje? Kai Rosenkranz nám to vysvětluje na příkladu lukostřelby: "Jako začátečníkovi ti dá spoustu námahy a zabere spoustu času luk vůbec natáhnout. Profíkovi to pak jde přirozeně rychleji. Navíc zatímco laikovi se luk již po chvilce třese, expert dokáže udržet svůj cíl znatelně déle zaměřený." Abychom se mohli zlepšovat a naučit se nové manévry, musíme ovšem nejdříve (jako v Gothic 3) vyhledat příslušného učitele.
Zbraně s kombama
K boji z blízka se Rosenkranze nechtěl ještě vyjadřovat, takže musíme trochu spekulovat: Vycházíme z toho, že se vedle poškození zvyšuje i rychlost mlácení, když si vylepšíme schopnosti pro určitou zbraň. Kromě toho by se mohla zvyšovat časová prodleva, kterou máme k dispozici pro provádění komb a speciálních manévrů. Tázavý pohled na vývojáře, odkašlání: "Dobře, přiznáváme, jste celkem blízko." No prosím!
Odvážné od Piranha Bytes: Průběhy pohybů mají být i při složitých kombinacích úderů tak jednoznačné, že Risen nemá nabízet žádné pomocné rozhraní jako třeba Zaklínač. Takže nebudou ani vzplanuté meče ani drobné rady jako "Teď švihni". Po zkušenostech s Gothic 3 zůstáváme skeptičtí, jelikož se po našem boji s ostnatou krysou do žádného dalšího boje nedostáváme. Ještě zjišťujeme, že vedle luků a klacků ve hře určitě budou meče, obouruční zbraně, sekery a s vysokou pravděpodobností i kuše. Jak velké budou jednotlivé repertoáry, závisí podle Piranha Bytes hlavně na vyvážení hry. To protože má být narozdíl od Gothic 3 nesporný rozdíl v tom, jakou zbraní na jakou bestii útočíte. Vývojáři také slibují několik zvlášť tlustých nepřátel, které přemůžete jen pomocí nějaké speciální bojové taktiky.
Linky na fórum:
Diskuse o Gamestar preview
Gamestar preview II - úkoly, bestiář
Dnes pokračujeme další částí překladu velkého preview v německém Gamestaru. Tentokráte něco o úkolech, NPC postavách a bestiáři. Příjemné čtení.
První úkol
Sara nás nejdřív upozorní na to, že v aktuální situaci by se možná hodil nějaký klacek, a pošle nás jej hledat. Juhu, náš první úkol, i když velmi jednoduchý. Koneckonců se na pláži po ztroskotání povaluje víc než dost dřeva. Ale je to tak záměrně, protože takto máme v hotové hře poznat ovládání a inventář. Kai Rosenkranz objasňuje: "Říkáme tomu 'nepřímé vedení'. Skrz úkoly, dialogy nebo určité události dostane hráč vždy dostatek informací o celém příběhu, aby bylo jasné, co má dělat dál. Jestli to ale udělá, to je jen a jen na hráči." Můžeme taky ten klacek ignorovat a přenechat Saru jejímu ubohému osudu a vydat se na vlastní pěst skrz keře - pardon - palmy. Protože jako v sérii Gothic je celý svět již od začátku přístupný. A je v něm co objevovat, ostrov má být velký asi jako Khorinis, herní svět z Gothic 2. Nicméně v praxi se dříve nebo později setkáme s překážkami, které jako trosečníci můžeme jen steží překonat - například hladový vlk nebo smrtelně hluboká propast. "Během hraní se určitě dostanete do situace, kdy budete muset řešit nějaké klíčové úkoly, abyste se vůbec dostali do nebezpečnějších oblastí ostrova. Proto jsme také rozdělili hru do kapitol", vysvětluje Kai Rosenkranz. Risen tedy bude znatelně lineárnější, ale také příběhově náročnější než Gothic 3.
První výlet
Okey, rozuměli jsme, chňapli jsme klacek a jdeme se Sarou v partě směrem k palmovému lesu. Parta přitom funguje viditelně lépe než v Gothic 3: Sara na první pokus nachází mezer v palmovém houští a je nám přímo v patách. "Ano, hledání cest NPC postav konečně funguje, jak má", potvrzuje Kai Rosenkranz náš dojem.
Také příroda je opět silnou stránkou: Co na obrázcích vypadá pěkně, ačkoli ne tak technicky skvěle jako u oficiálního Gothic 4, nám během živé prezentace prostě vzalo dech. Na ostrově totiž stále vane vítr, který celé vegetaci až do nejmenšího lístečku dává neuvěřitelně přirozeně působící pohyb. Jelikož se při tom mění jemné niance díky náročným světelným efektům, touláme se tím nejatmosferičtějším lesem, jaký jsme doposud v RPG hře viděli. "Celý svět jsme zase ručně konstruovali až do nejmenšího detailu, tentokrát jsme ale použili více atmosferických triků, které jsme z velké části odkoukali od Hollywoodu", objasňuje Rosenkranz. "Například více pracujeme s kontrasty barev a s rozdíly velikostí. Hrady jsou také o něco monumentálnější a západy slunce trochu více kýčovité než realistické." Klíčová slova západ slunce: Samozřejmostí jsou různé efekty počasí jako například dynamická změna dne a noci. Jedna hodina ve světě Risen přitom trvá (jako v sérii Gothic) pět minut reálného času.
První boj
Příroda Risen ovšem není jen krásná, ale také extrémně nebezpečná. Hned jak jsme se dali na pohodlnou procházku lesem, stali jsme se společností nějaké ostnaté krysy - vysoká asi po kolena, takový srandovní mix mezi dikobrazem a obrovskou krysou. Výborně, konečně příležitost podívat se na bojový systém. Kai Rosenkranz tlumí naše očekávání: "Základní princip je daný, ale ještě není dokončen." Nějaký systém při následném hektickém klikání myši také těžko hledáme. Nicméně: Údery klackem už teď působí svižněji než úsečné šermování v Gothic 3. Také umělá inteligence protivníků vypadá, že funguje. Minimálně naše ostnatá krysa dobrotivě upustila od nefér sériových útoků a po pár ranách klackem leží v trávě. Kai Rosenkranz slibuje: "Chování monster jsme konečně dostali pod kontrolu." Aby to dokázal, vyvolá pestrou sebranku kreatur. Mnoho z nich vypadá velmi exoticky: Tak si k nám rázem vykračuje opeřený pták, o pár metrů dál se bije do hrudi obrovská gorila. "Popelová bestie, která se vlastně vyskytuje jen v temných jeskyních", vysvětluje Rosenkranz. "To bylo její hrozebné gesto". Toto upozornění ovšem přichází trochu později, dvě rány tlapou a náš výlet do hlubin ostrova je krutě ukončen.
Linky na fórum:
Diskuse o Gamestar preview
První úkol
Sara nás nejdřív upozorní na to, že v aktuální situaci by se možná hodil nějaký klacek, a pošle nás jej hledat. Juhu, náš první úkol, i když velmi jednoduchý. Koneckonců se na pláži po ztroskotání povaluje víc než dost dřeva. Ale je to tak záměrně, protože takto máme v hotové hře poznat ovládání a inventář. Kai Rosenkranz objasňuje: "Říkáme tomu 'nepřímé vedení'. Skrz úkoly, dialogy nebo určité události dostane hráč vždy dostatek informací o celém příběhu, aby bylo jasné, co má dělat dál. Jestli to ale udělá, to je jen a jen na hráči." Můžeme taky ten klacek ignorovat a přenechat Saru jejímu ubohému osudu a vydat se na vlastní pěst skrz keře - pardon - palmy. Protože jako v sérii Gothic je celý svět již od začátku přístupný. A je v něm co objevovat, ostrov má být velký asi jako Khorinis, herní svět z Gothic 2. Nicméně v praxi se dříve nebo později setkáme s překážkami, které jako trosečníci můžeme jen steží překonat - například hladový vlk nebo smrtelně hluboká propast. "Během hraní se určitě dostanete do situace, kdy budete muset řešit nějaké klíčové úkoly, abyste se vůbec dostali do nebezpečnějších oblastí ostrova. Proto jsme také rozdělili hru do kapitol", vysvětluje Kai Rosenkranz. Risen tedy bude znatelně lineárnější, ale také příběhově náročnější než Gothic 3.
První výlet
Okey, rozuměli jsme, chňapli jsme klacek a jdeme se Sarou v partě směrem k palmovému lesu. Parta přitom funguje viditelně lépe než v Gothic 3: Sara na první pokus nachází mezer v palmovém houští a je nám přímo v patách. "Ano, hledání cest NPC postav konečně funguje, jak má", potvrzuje Kai Rosenkranz náš dojem.
Také příroda je opět silnou stránkou: Co na obrázcích vypadá pěkně, ačkoli ne tak technicky skvěle jako u oficiálního Gothic 4, nám během živé prezentace prostě vzalo dech. Na ostrově totiž stále vane vítr, který celé vegetaci až do nejmenšího lístečku dává neuvěřitelně přirozeně působící pohyb. Jelikož se při tom mění jemné niance díky náročným světelným efektům, touláme se tím nejatmosferičtějším lesem, jaký jsme doposud v RPG hře viděli. "Celý svět jsme zase ručně konstruovali až do nejmenšího detailu, tentokrát jsme ale použili více atmosferických triků, které jsme z velké části odkoukali od Hollywoodu", objasňuje Rosenkranz. "Například více pracujeme s kontrasty barev a s rozdíly velikostí. Hrady jsou také o něco monumentálnější a západy slunce trochu více kýčovité než realistické." Klíčová slova západ slunce: Samozřejmostí jsou různé efekty počasí jako například dynamická změna dne a noci. Jedna hodina ve světě Risen přitom trvá (jako v sérii Gothic) pět minut reálného času.
První boj
Příroda Risen ovšem není jen krásná, ale také extrémně nebezpečná. Hned jak jsme se dali na pohodlnou procházku lesem, stali jsme se společností nějaké ostnaté krysy - vysoká asi po kolena, takový srandovní mix mezi dikobrazem a obrovskou krysou. Výborně, konečně příležitost podívat se na bojový systém. Kai Rosenkranz tlumí naše očekávání: "Základní princip je daný, ale ještě není dokončen." Nějaký systém při následném hektickém klikání myši také těžko hledáme. Nicméně: Údery klackem už teď působí svižněji než úsečné šermování v Gothic 3. Také umělá inteligence protivníků vypadá, že funguje. Minimálně naše ostnatá krysa dobrotivě upustila od nefér sériových útoků a po pár ranách klackem leží v trávě. Kai Rosenkranz slibuje: "Chování monster jsme konečně dostali pod kontrolu." Aby to dokázal, vyvolá pestrou sebranku kreatur. Mnoho z nich vypadá velmi exoticky: Tak si k nám rázem vykračuje opeřený pták, o pár metrů dál se bije do hrudi obrovská gorila. "Popelová bestie, která se vlastně vyskytuje jen v temných jeskyních", vysvětluje Rosenkranz. "To bylo její hrozebné gesto". Toto upozornění ovšem přichází trochu později, dvě rány tlapou a náš výlet do hlubin ostrova je krutě ukončen.
Linky na fórum:
Diskuse o Gamestar preview
Gamestar preview I - v srdci Gothicem
Jak jsme vám minule slíbili, plníme. Ono preview v Gamestaru je opravdu obrovské, takže jsem se rozhodl, že vám jej budu prezentovat postupně, po kratší částech. Dnes začínáme úvodem preview, informacemi o začátku hry a prvních krocích na ostrově.
Gothicem 3 si dřívější králové RPG her Piranha Bytes pořádně srazili svou reputaci. S Risen se nyní chtějí vrátit zpět na trůn a dokázat, že na to ještě mají. Jako první na světě jsme měli exklusivní možnost podívat se na nové dobrodružství a řekneme vám, proč by se měl comeback opravdu povést.
Bezejmenný hrdina je zpět! Ztroskotán stojí mezi utopenci a kusy dřeva na pláži jednoho exotického ostrova. Má na sobě roztrhané hadry a působí trochu vyzáble, ale kromě toho se od svých posledních dobrodružství v Gothic 3 změnil jen sotva. I když má být vzhled hrdiny ještě jednou přepracován: První vteřiny hraní Risen jsou příkladem za vše, co nás v následujících hodinách čeká. Nová hra od Piranha Bytes sice ve svém jménu nenese "Gothic", ovšem zcela jistě jej nese ve svém srdci.
Kai Rosenkranz, již od prvního Gothica skladatelem a programátorem Essenského studia, nic nepopírá: "My naprosto přesně víme, co jsme našim fanouškům po Gothic 3 dlužni: Chtějí přesně tak intenzivní a atmosferické dobrodružství jako v druhém díle - jen modernější a pokudmožno bez bugů. Přesně to jim s Risen dáme." Šest hodin jsme o tom jako první magazín na světě byli přesvědčováni. Vidíme ranou, ale už plně funkční verzi a dozvídáme se všechno důležité o příběhu, herním světě, questy a bojový systém. Šest hodin, které dávají naději: Všechno skutečně mluví pro to, že se Piranha Bytes poučili z chyb z Gothic 3 a tentokrát dosáhnout svých cílů.
První minuty
Nacházíme se úplně na začátku naší expedice, konkrétně na již zmíněné pláži. Typicky pro Piranha Bytes: Po intru, ve kterém prožijeme hrdinovo ztroskotání, se bez okolů jako editor postavy ocitáme přímo ve hře. Jako v sérii Gothic nemá hrdina opravdu žádné jméno a jeho vzhled je pevně daný. A samozřejmě, zase nemá žádného tušení, kde se zrovna nachází.
Ale mohlo by to být ještě horší, protože se díváme na nejidiličtější pláž od dob Crysis, když tedy projednou nebude vnímat všude se povalující těla. Palmy se lehce pohupují ve větru, kolem poletují motýli a také moře vypadá díky smaragdově zelenému vlnobití a šumícím vlnám mnohem realističtěji než v Gothic 3. "Věrohodná voda byla při vývoji nového grafického enginu jednou z hlavních priorit, koneckonců na ostrově jsi přirozeně často blízko vody", vysvětluje Kai Rosenkranz.
První žena
Máme všechen čas světa vychutnat si tu idylku, protože příběh Risen jde mnohem opatrněji než Gothic 3, v němž jsme již v prvních minutách museli vyčistit vesnici od skřetů. Namísto toho jsme konfrontováni s něčím naprosto neobvyklým - s ženou! Pro veterány série Gothic je to opravdová senzace, jelikož v hrách od Piranha Bytes hrály ženské postavy doposud jen nevýznamné role. To se v Risen definitivně změní. Naše nová kamarádka se jmenuje Sara a stejně jako my přežila to neštěstí. Má na sobě dlouhou sukni a nosí pevný účes - otevřené vlasy zůstavají i pro nový engine nemožnou věcí. Naproti tomu dialogy a animace gestikulace vypadají mnohem přirozeněji. Jak je u Piranha Bytes zvykem, každá postava má být profesionálně nadabována.
Linky na fórum:
Diskuse o Gamestar preview
Gothicem 3 si dřívější králové RPG her Piranha Bytes pořádně srazili svou reputaci. S Risen se nyní chtějí vrátit zpět na trůn a dokázat, že na to ještě mají. Jako první na světě jsme měli exklusivní možnost podívat se na nové dobrodružství a řekneme vám, proč by se měl comeback opravdu povést.
Bezejmenný hrdina je zpět! Ztroskotán stojí mezi utopenci a kusy dřeva na pláži jednoho exotického ostrova. Má na sobě roztrhané hadry a působí trochu vyzáble, ale kromě toho se od svých posledních dobrodružství v Gothic 3 změnil jen sotva. I když má být vzhled hrdiny ještě jednou přepracován: První vteřiny hraní Risen jsou příkladem za vše, co nás v následujících hodinách čeká. Nová hra od Piranha Bytes sice ve svém jménu nenese "Gothic", ovšem zcela jistě jej nese ve svém srdci.
Kai Rosenkranz, již od prvního Gothica skladatelem a programátorem Essenského studia, nic nepopírá: "My naprosto přesně víme, co jsme našim fanouškům po Gothic 3 dlužni: Chtějí přesně tak intenzivní a atmosferické dobrodružství jako v druhém díle - jen modernější a pokudmožno bez bugů. Přesně to jim s Risen dáme." Šest hodin jsme o tom jako první magazín na světě byli přesvědčováni. Vidíme ranou, ale už plně funkční verzi a dozvídáme se všechno důležité o příběhu, herním světě, questy a bojový systém. Šest hodin, které dávají naději: Všechno skutečně mluví pro to, že se Piranha Bytes poučili z chyb z Gothic 3 a tentokrát dosáhnout svých cílů.
První minuty
Nacházíme se úplně na začátku naší expedice, konkrétně na již zmíněné pláži. Typicky pro Piranha Bytes: Po intru, ve kterém prožijeme hrdinovo ztroskotání, se bez okolů jako editor postavy ocitáme přímo ve hře. Jako v sérii Gothic nemá hrdina opravdu žádné jméno a jeho vzhled je pevně daný. A samozřejmě, zase nemá žádného tušení, kde se zrovna nachází.
Ale mohlo by to být ještě horší, protože se díváme na nejidiličtější pláž od dob Crysis, když tedy projednou nebude vnímat všude se povalující těla. Palmy se lehce pohupují ve větru, kolem poletují motýli a také moře vypadá díky smaragdově zelenému vlnobití a šumícím vlnám mnohem realističtěji než v Gothic 3. "Věrohodná voda byla při vývoji nového grafického enginu jednou z hlavních priorit, koneckonců na ostrově jsi přirozeně často blízko vody", vysvětluje Kai Rosenkranz.
První žena
Máme všechen čas světa vychutnat si tu idylku, protože příběh Risen jde mnohem opatrněji než Gothic 3, v němž jsme již v prvních minutách museli vyčistit vesnici od skřetů. Namísto toho jsme konfrontováni s něčím naprosto neobvyklým - s ženou! Pro veterány série Gothic je to opravdová senzace, jelikož v hrách od Piranha Bytes hrály ženské postavy doposud jen nevýznamné role. To se v Risen definitivně změní. Naše nová kamarádka se jmenuje Sara a stejně jako my přežila to neštěstí. Má na sobě dlouhou sukni a nosí pevný účes - otevřené vlasy zůstavají i pro nový engine nemožnou věcí. Naproti tomu dialogy a animace gestikulace vypadají mnohem přirozeněji. Jak je u Piranha Bytes zvykem, každá postava má být profesionálně nadabována.
Linky na fórum:
Diskuse o Gamestar preview
Risen v Gamestaru
V aktuálním vydání německého Gamestaru se nachází velké preview Risen. Díky Martinovi3D a Suchardovi máme toto preview k dispozici a brzo vám přineseme podrobné informace.
Zatím pouze stručně: Hra je hotova z 60% :)
Zatím pouze stručně: Hra je hotova z 60% :)
Spuštěna oficiální stránka Risen
Konečně byla spuštěna oficiální stránka pro Risen. Najdete ji na staré známé adrese risen.deepsilver.com. Prozatím na ní ovšem není nic nového.
První screenshoty z RISEN
Tak jsme se konečně dočkali. Byla vydána první trojice screenshotů z Risen. Na obrázcích můžete vidět záběry z herního světa, který působí opět spíše temněji jako v prvních dílech série Gothic. Na jednom z obrázků je k vidění i jedna bestie. Obrázky najdete na WoR.de.
Na slovíčko se Saschou Henrichsem
Gaspy pro vás sepsal krátký článek z mini interview se Saschou Henrichsem, jedním z vývojářů Risenu.
Grafik PB Sascha Henrichs bol online... Využili sme túto chvíľu a spýtali sme sa ho na niekoľko otázok ohľadom vývoja ich nového RPG Risen ale i na množstvo iných zaujímavých vecí..Saschu sme zachytili akurát pri práci, keď implementoval do hry objekty a hral sa s priestorovým osvetlením. Ako nám prezradil, išlo o starodávne objekty v podzemných dungeonoch, na ktorých bude makať ešte ďalšie dva týždne. Neskôr do nich chlapíci od príbehu vložia rôzne smrtiace nástrahy a pasce, prípadne NPC postavy...Pri svojich návrhoch sa snaží vyhnúť prílišnému fantasy vplyvu a radšej sa nechať inšpirovať skutočnou starodávnou kultúrou. Veľa však závisí od posledého slova gamedesignérov.
Ako by sa mohlo zdať, mapa ostrova nie je ešte zďaleka dokončená a stále pribudajú nové elementy a lokácie k preskúmavaniu.Sascha otvorene priznal, že značku Gothic si zničili sami nepodareným tretím dielom, avšak Spellbound ju môže pochovať už nadobro. Napriek tomu s nimi nevedú žiadnu tichú vojnu a prajú im veľa šťastia...Za posledných 10 rokov sa v štúdiu PB veľa zmenilo, každý sa vypracoval vo svojom obore, ktorému sa aj naplno venuje. To znamená, že grafik nezasahuje do príbehu a naopak.
"Ja som tu cez grafiku, takže ak hrateľnosť Risenu nebude cool, na mňa sa nepozerajte..", vykrúcal sa Sascha na otázku, či by dal zaň ruku do ohňa.. :)Je ale dobré počuť, že autori pôvodnej Gothic trilógie už konečne našli svoj systém, ktorého sa pri vývoji pevne držia. S týmto prístupom môžeme opäť očakývať prvotriedne RPG ala Piranha Bytes...
Grafik PB Sascha Henrichs bol online... Využili sme túto chvíľu a spýtali sme sa ho na niekoľko otázok ohľadom vývoja ich nového RPG Risen ale i na množstvo iných zaujímavých vecí..Saschu sme zachytili akurát pri práci, keď implementoval do hry objekty a hral sa s priestorovým osvetlením. Ako nám prezradil, išlo o starodávne objekty v podzemných dungeonoch, na ktorých bude makať ešte ďalšie dva týždne. Neskôr do nich chlapíci od príbehu vložia rôzne smrtiace nástrahy a pasce, prípadne NPC postavy...Pri svojich návrhoch sa snaží vyhnúť prílišnému fantasy vplyvu a radšej sa nechať inšpirovať skutočnou starodávnou kultúrou. Veľa však závisí od posledého slova gamedesignérov.
Ako by sa mohlo zdať, mapa ostrova nie je ešte zďaleka dokončená a stále pribudajú nové elementy a lokácie k preskúmavaniu.Sascha otvorene priznal, že značku Gothic si zničili sami nepodareným tretím dielom, avšak Spellbound ju môže pochovať už nadobro. Napriek tomu s nimi nevedú žiadnu tichú vojnu a prajú im veľa šťastia...Za posledných 10 rokov sa v štúdiu PB veľa zmenilo, každý sa vypracoval vo svojom obore, ktorému sa aj naplno venuje. To znamená, že grafik nezasahuje do príbehu a naopak.
"Ja som tu cez grafiku, takže ak hrateľnosť Risenu nebude cool, na mňa sa nepozerajte..", vykrúcal sa Sascha na otázku, či by dal zaň ruku do ohňa.. :)Je ale dobré počuť, že autori pôvodnej Gothic trilógie už konečne našli svoj systém, ktorého sa pri vývoji pevne držia. S týmto prístupom môžeme opäť očakývať prvotriedne RPG ala Piranha Bytes...
Risen v České televizi
Na stránkách dlouho předlouho nepřibyla žádná aktulizace. Všem se za to omlouvám, částečně za to může to, že jsme všichni vytíženy jinými aktivitami a na web nezbývá tolik času. Nicméně musím s klidným svědomím poznamenat, že kolem Risenu se momentálně stejně nic významného neděje. Pokud se poštěstí, přineseme vám brzy nějaké překlady... uvidíme. Jakmile se ovšem začne něco pořádného dít, určitě tady najdete nejčerstvější informace.
Každopádně WiBears nás upozornil, že v pořadu České televize GamePage má zítra být krátký příspěvěk ohledně Risenu. Takže určitě si najděte čas. GamePage vysílají v sobotu v 12:50 na ČT2, repríza běží příští pátek v 13:15 na téže stanici.
Každopádně WiBears nás upozornil, že v pořadu České televize GamePage má zítra být krátký příspěvěk ohledně Risenu. Takže určitě si najděte čas. GamePage vysílají v sobotu v 12:50 na ČT2, repríza běží příští pátek v 13:15 na téže stanici.
Prezentace Risen s českými titulky
Charly a Kraken pro vás přeložili video z prezentace Risen na Games Convention a vy si tak záznam posledního vystoupení Piraní v Lipsku můžete prohlédnout s českými titulky (nehledě na to, že nyní budete stahovat jen pár mega...). Video rozdělené na dvě části můžete stahovat v sekci Risen - Videa. Případně se na něj můžete povídat na YouTube.com.
Plakáty Risen z Games Convention
Na serveru WoR.de jsou k nahlédnutí plakáty, které byly rozdávány na Games Convention. Kromě již známých témat můžete vidět podobiznu inkvizitora, neznámé bojovnice a monstra z traileru. Více ve WoR galerii.
Archiv novinek