Novinky ze sekce Risen
Risen v Gamestaru V. - závěr článku
V dnešní páté části překladu velkého preview z Gamestaru si můžete přečíst dokončení hlavního článku. Nejedná se ovšem o konec našeho překladu, ještě nás čekají minimálně dvě části - o tabulce statistik a příkladovém questu. Celý dosavadní překlad najdete v sekci Risen - Články.
Jeskyně od ruky
Pod zemí čeká herní rozmanitost, ruční design podzemních lokací jde poznat. Například nejdříve bojujeme v jeskyni plné krystalů a obrněných brouků (Panzergrille) a pak postupujeme dále do zemského nitra, kde z vroucích lávových mas vystupují prastaré ruiny.
Objevovat a tvořit
Také zbytek světa Risen působí velmi věrohodně. Každý obyvatel se řídí svým denním režimem, například jsme si všimnuli kuřat, která si ustlala v okolí táboráků. Rovněž dějová místa Piranha Bytes vytvořili s láskou. Sopečná pevnost je protkaná tajnými vchody, které vedou do vinných sklepů nebo do vězení. Podle staré Gothicovské tradice je všude něco k objevování. Třeba když si dáme tu práci a vyšplháme na střechu pevnosti, najdeme tam skrytý poklad.
Obzvláště vzácné kousky najdeme v truhlách. Jejich zámky můžeme vypáčit, jen pokud ovládáme odpovídající dovednost. Pak musíme vyřešit určitou minihru: Musíme stisknout klávesy doprava a doleva ve správném pořadí, přičemž každý špatný pokus nás stojí jeden paklíč. Hledání pokladů se vyplatí, protože při tom můžeme najít cenné kořisti jako šperky. Pokud ovládáme kovařinu, můžeme z nich vytvářet magické prsteny či amulety. Kromě toho můžeme ukout zbraně či brnění, pro které musíme pomocí dovednosti "Kopání rudy" těžit suroviny. A díky alchymii můžeme míchat lekvary z posbíraných bylin.
Když se naše zkušební hra blíží ke konci, vůbec se nám nechce od monitoru. Risen již dělá překvapivě hotový dojem - a také spoustu zábavy. Jasně, ještě hra není dokonale vybalancovaná, střelba z luku je příliš účinná a lidští nepřátelé velmi silní. Opticky hra nedosahuje takové detailnosti jako třeba Crysis, animace často ještě působí dřevěně a některé modely postav se dokola opakují.
Přesto už nyní Risen dýchá silnými stránkami série Gothic: žijící svět, obratné boje, úkoly s více řešeními, volba frakce - jde vidět, že se vývojáři nyní nerozptylují, ale koncentrují na to, co umí. Nyní mají ještě tři měsíce, aby Risen dali dohromady a pořádně otestovali. Doufáme, že neproklouzne žádný bug nebo logická chyba - a tentokrát to vypadá opravdu nadějně, že se nám toto přání vyplní.
Jeskyně od ruky
Pod zemí čeká herní rozmanitost, ruční design podzemních lokací jde poznat. Například nejdříve bojujeme v jeskyni plné krystalů a obrněných brouků (Panzergrille) a pak postupujeme dále do zemského nitra, kde z vroucích lávových mas vystupují prastaré ruiny.
Objevovat a tvořit
Také zbytek světa Risen působí velmi věrohodně. Každý obyvatel se řídí svým denním režimem, například jsme si všimnuli kuřat, která si ustlala v okolí táboráků. Rovněž dějová místa Piranha Bytes vytvořili s láskou. Sopečná pevnost je protkaná tajnými vchody, které vedou do vinných sklepů nebo do vězení. Podle staré Gothicovské tradice je všude něco k objevování. Třeba když si dáme tu práci a vyšplháme na střechu pevnosti, najdeme tam skrytý poklad.
Obzvláště vzácné kousky najdeme v truhlách. Jejich zámky můžeme vypáčit, jen pokud ovládáme odpovídající dovednost. Pak musíme vyřešit určitou minihru: Musíme stisknout klávesy doprava a doleva ve správném pořadí, přičemž každý špatný pokus nás stojí jeden paklíč. Hledání pokladů se vyplatí, protože při tom můžeme najít cenné kořisti jako šperky. Pokud ovládáme kovařinu, můžeme z nich vytvářet magické prsteny či amulety. Kromě toho můžeme ukout zbraně či brnění, pro které musíme pomocí dovednosti "Kopání rudy" těžit suroviny. A díky alchymii můžeme míchat lekvary z posbíraných bylin.
Když se naše zkušební hra blíží ke konci, vůbec se nám nechce od monitoru. Risen již dělá překvapivě hotový dojem - a také spoustu zábavy. Jasně, ještě hra není dokonale vybalancovaná, střelba z luku je příliš účinná a lidští nepřátelé velmi silní. Opticky hra nedosahuje takové detailnosti jako třeba Crysis, animace často ještě působí dřevěně a některé modely postav se dokola opakují.
Přesto už nyní Risen dýchá silnými stránkami série Gothic: žijící svět, obratné boje, úkoly s více řešeními, volba frakce - jde vidět, že se vývojáři nyní nerozptylují, ale koncentrují na to, co umí. Nyní mají ještě tři měsíce, aby Risen dali dohromady a pořádně otestovali. Doufáme, že neproklouzne žádný bug nebo logická chyba - a tentokrát to vypadá opravdu nadějně, že se nám toto přání vyplní.
Risen v Gamestaru IV. - magie
Jak jsme slíbili, tak také plníme. Dnes pro vás máme již čtvrtou část překladu velkého preview z německého Gamestaru. Dnes dokončíme bojový systém a povíme si o magii, kde na nás čeká nejedna zajímavá informace. Celý dosavadní překlad najdete v sekci Risen - Články.
Načasování proti lidem
Jako královská disciplína se ukazuje boj proti lidským protivníkům. Už na jejich bojovém postavení můžeme rozeznat, jak jsou nebezpeční: Začátečníci natahují svůj meč křečovitě dopředu, mistři jej nechávají netečně kroužit. Podle dovednosti sahají po stejných finesách jako my, mimojiné blokují údery a uhýbají.
Takže musíme své obranné a útočné manévry dobře načasovat. Například protiútokem odrazíme meč rivala do strany, abychom mu záhy vrazili náš meč mezi žebra. Nebo se snažíme pomocí úskoků do stran dostat za protivníkova záda. Boje v betaverzi byly už od začátku hry celkem obtížné, protože nepřátelé působili hodně škod. Mimo to se nepřátelé kvůli chybám v UI někdy zasekli v rozích a neblokovali už žádné útoky. Zde budou muset Piraně ještě zapracovat, koneckonců ale mají do vydání ještě dost času, což se nedalo říct o situaci u Gothica 3.
Maximální kouzlení
Abychom dokonale ovládli některé umění boje, musíme se přidat k některé z frakcí. Například jen rekruti Inkvizice mohou zvýšit svou dovednost boje s holemi na maximum. Pokud ale raději kouzlíme, měli bychom logicky vstoupit k mágům. Protože ti učí tři útočné magi, které se dají jako boj se mečem vytrénovat na deset úrovní. Jedná se o magie Ohně, Ledu a Výboje (pravděpodobně, pozn. red.). Než se ovšem budeme moci vůbec naučit základy, musíme nejdříve splnit úkol, v něž máme najít ohniskový krystal.
Vedle elementárních útoků máme k dispozici další kouzla: Mezi nimi například vyvolání kostlivého válečníka, zvýšení rychlosti běhu či síly úderu a nebo teleportování se na určité místo. Abychom mohli kouzla libovolně sesílat (nehledě na manu), vyrábíme si runy. Logicky je umění výroby run přístupné pouze třídě mágů. Příslušníci banditů nebo Inkvizice jsou odkázáni na jednorázové magické svitky. Ty získáme jako odměny v rámci úkolů a jako kořist od nepřátel. A nebo si je sami vyrobíme, což vyžaduje příslušnou dovednost a dostatek přísad. Jen tři základní kouzla se nedají vložit na papír.
Univerzální magie
Obzvlášť důležitá jsou kouzla v podzemí Risen. Například pomocí kouzla Levitace se přeneseme přes proudy lávy a pasti s bodáky. Přitom musíme dávat pozor na proužek energie. Pokud je prázdný, zřítíme se dolů. Abychom prošli přes tenké tajné vchody, proměňujeme se prostřednicvím kouzla "Nautilus" ve šneka. A nebo pomocí kouzla Telekineze otevřeme nepřístupné dveře či stiskneme vzdálené spínače. Pokud neovládáme žádné kouzelné triky a nebo poblíž stojí zelený krystal, který blokuje magii, sáhneme po konvenčních metodách. Například přeskočíme bodáky, hledáme tajné dveře, mlátíme krumpáčem do obrovských zdí nebo střílíme lukem na naviják, aby spadl padací most.
Načasování proti lidem
Jako královská disciplína se ukazuje boj proti lidským protivníkům. Už na jejich bojovém postavení můžeme rozeznat, jak jsou nebezpeční: Začátečníci natahují svůj meč křečovitě dopředu, mistři jej nechávají netečně kroužit. Podle dovednosti sahají po stejných finesách jako my, mimojiné blokují údery a uhýbají.
Takže musíme své obranné a útočné manévry dobře načasovat. Například protiútokem odrazíme meč rivala do strany, abychom mu záhy vrazili náš meč mezi žebra. Nebo se snažíme pomocí úskoků do stran dostat za protivníkova záda. Boje v betaverzi byly už od začátku hry celkem obtížné, protože nepřátelé působili hodně škod. Mimo to se nepřátelé kvůli chybám v UI někdy zasekli v rozích a neblokovali už žádné útoky. Zde budou muset Piraně ještě zapracovat, koneckonců ale mají do vydání ještě dost času, což se nedalo říct o situaci u Gothica 3.
Maximální kouzlení
Abychom dokonale ovládli některé umění boje, musíme se přidat k některé z frakcí. Například jen rekruti Inkvizice mohou zvýšit svou dovednost boje s holemi na maximum. Pokud ale raději kouzlíme, měli bychom logicky vstoupit k mágům. Protože ti učí tři útočné magi, které se dají jako boj se mečem vytrénovat na deset úrovní. Jedná se o magie Ohně, Ledu a Výboje (pravděpodobně, pozn. red.). Než se ovšem budeme moci vůbec naučit základy, musíme nejdříve splnit úkol, v něž máme najít ohniskový krystal.
Vedle elementárních útoků máme k dispozici další kouzla: Mezi nimi například vyvolání kostlivého válečníka, zvýšení rychlosti běhu či síly úderu a nebo teleportování se na určité místo. Abychom mohli kouzla libovolně sesílat (nehledě na manu), vyrábíme si runy. Logicky je umění výroby run přístupné pouze třídě mágů. Příslušníci banditů nebo Inkvizice jsou odkázáni na jednorázové magické svitky. Ty získáme jako odměny v rámci úkolů a jako kořist od nepřátel. A nebo si je sami vyrobíme, což vyžaduje příslušnou dovednost a dostatek přísad. Jen tři základní kouzla se nedají vložit na papír.
Univerzální magie
Obzvlášť důležitá jsou kouzla v podzemí Risen. Například pomocí kouzla Levitace se přeneseme přes proudy lávy a pasti s bodáky. Přitom musíme dávat pozor na proužek energie. Pokud je prázdný, zřítíme se dolů. Abychom prošli přes tenké tajné vchody, proměňujeme se prostřednicvím kouzla "Nautilus" ve šneka. A nebo pomocí kouzla Telekineze otevřeme nepřístupné dveře či stiskneme vzdálené spínače. Pokud neovládáme žádné kouzelné triky a nebo poblíž stojí zelený krystal, který blokuje magii, sáhneme po konvenčních metodách. Například přeskočíme bodáky, hledáme tajné dveře, mlátíme krumpáčem do obrovských zdí nebo střílíme lukem na naviják, aby spadl padací most.
Risen v Gamestaru III. - monstra, bojový systém
Nyní vám přinášíme třetí část překladu preview Risen z německého Gamestaru. Dnes nás čeká odstavec o monstrech a nejspíše jedno z nejžhavějších témat - bojový systém. Celý dosavadní překlad si navíc můžete přehledně přečíst v jednotném článku v sekci Risen - Články.
Všudypřítomné bestie
Avšak bez ohledu na to, k jaké frakci se přidáme a jaké úkoly plníme: Vrazi a monstra číhají všude. Mimo klasických vlků a divokých prasat na ostrově Risen sídlí také ostnaté krysy (dikobrazi), pestře zbarvení mořští supi a stejnětak hrobní můry, které dávají vzpomenout na krvavé mouchy ze série Gothic.
Ruinami se procházejí kostlivci nebo Gnomové, plnoštíhlí skřítci s prasečími nosy. Opicím podobné popelavé bestie svýma tlapama rozdávají pořádné rány a stráží obzvláště cenné poklady. Protože ve hře nejsou žádní skřeti jako v Gothicovi, navrhnuli Piranha Bytes jiné humanoidní rasy - tlusté Ogry a zelené rohaté Grygery. Během naší zkušební hry jsme narazili ještě na jeden lid, ten ale Piraně ještě chtějí nechat v tajnosti. Řekněme prostě jen: Na ostrově žijí nebezpeční protivníci.
Postupně bojovat
A co se dělá s protivníky? Samozřejmě se mlátí! A tak přicházíme do styku s novým bojovým systémem. I když tak nový úplně není, pro Risen Piraně pouze přepracovali Gothicovskou řež. V boji na blízko mlátíme levým myšítkem, pravým tlačítkem myši blokujeme útoky nepřátel - buď zbraní nebo štítem. Při blokování se automaticky obrátíme k nepříteli, čímž je usnadněno zaměření.
Podle toho, kterou klávesu směru při útoku stiskneme, provádí náš hrdina různé manévry, třeba údery do stran. Ty jej ale musíme nejdříve naučit, a to tak, že vrazíme body do dané bojové dovednosti. Když třeba postoupíme na druhou úroveň boje s meče, můžeme tak třeba údery rozhodit nepřítele, čímž jej vyvedeme z rovnováhy a přerušíme tak jeho obranné postavení.
Údery do stran se naučíme na třetí úrovni, od páté můžeme provádět různá komba. Když klikneme ve správném okamžiku, rozpárá hrdina všechny blízké protivníky úderem s otočkou na konci série útoků. Sedmá úroveň přináší zničující údery přes hlavu, které se provádějí podržením tlačítka myši. Obouruční meče můžeme od deváté úrovně držet v jedné ruce, takže můžeme nosit navíc i štít. A na nejvyšší desáté úrovni můžeme zřetetězit všemnožné útoky do nekončných komb. Ovšem pouze do doby, než nás náš protivník zasáhne. Během série úderů nemůžeme blokovat žádné údery.
Taktika proti zvířatům
Bojové manévry nejsou jen nějakým doplňkem, jelikož boje jsou mnohem inteligentnější než klikací orgie z Gothica 3. Souboje s vlky či ostnatými krysami nevyžadují více méně žádného taktického génia, musíme jen střídavě útočit a blokovat jejich kousání. Náčelníci Gnomů jsou už ale pokročilejší šermíři a umí blokovat útoky. Ještě obtížnější situace nastane, když se dostaneme do křížku s ogry či popelavými bestiemi. Jejich kyje, respektive útoky tlapama se nedají blokovat, musíme jim uhýbat. K tomu dvakrát po sobě stlačíme klávesu směru, abychom hopsnuli dopředu, dozadu nebo do strany.
Linky na fórum:
Diskuse o preview v Gamestaru
Všudypřítomné bestie
Avšak bez ohledu na to, k jaké frakci se přidáme a jaké úkoly plníme: Vrazi a monstra číhají všude. Mimo klasických vlků a divokých prasat na ostrově Risen sídlí také ostnaté krysy (dikobrazi), pestře zbarvení mořští supi a stejnětak hrobní můry, které dávají vzpomenout na krvavé mouchy ze série Gothic.
Ruinami se procházejí kostlivci nebo Gnomové, plnoštíhlí skřítci s prasečími nosy. Opicím podobné popelavé bestie svýma tlapama rozdávají pořádné rány a stráží obzvláště cenné poklady. Protože ve hře nejsou žádní skřeti jako v Gothicovi, navrhnuli Piranha Bytes jiné humanoidní rasy - tlusté Ogry a zelené rohaté Grygery. Během naší zkušební hry jsme narazili ještě na jeden lid, ten ale Piraně ještě chtějí nechat v tajnosti. Řekněme prostě jen: Na ostrově žijí nebezpeční protivníci.
Postupně bojovat
A co se dělá s protivníky? Samozřejmě se mlátí! A tak přicházíme do styku s novým bojovým systémem. I když tak nový úplně není, pro Risen Piraně pouze přepracovali Gothicovskou řež. V boji na blízko mlátíme levým myšítkem, pravým tlačítkem myši blokujeme útoky nepřátel - buď zbraní nebo štítem. Při blokování se automaticky obrátíme k nepříteli, čímž je usnadněno zaměření.
Podle toho, kterou klávesu směru při útoku stiskneme, provádí náš hrdina různé manévry, třeba údery do stran. Ty jej ale musíme nejdříve naučit, a to tak, že vrazíme body do dané bojové dovednosti. Když třeba postoupíme na druhou úroveň boje s meče, můžeme tak třeba údery rozhodit nepřítele, čímž jej vyvedeme z rovnováhy a přerušíme tak jeho obranné postavení.
Údery do stran se naučíme na třetí úrovni, od páté můžeme provádět různá komba. Když klikneme ve správném okamžiku, rozpárá hrdina všechny blízké protivníky úderem s otočkou na konci série útoků. Sedmá úroveň přináší zničující údery přes hlavu, které se provádějí podržením tlačítka myši. Obouruční meče můžeme od deváté úrovně držet v jedné ruce, takže můžeme nosit navíc i štít. A na nejvyšší desáté úrovni můžeme zřetetězit všemnožné útoky do nekončných komb. Ovšem pouze do doby, než nás náš protivník zasáhne. Během série úderů nemůžeme blokovat žádné údery.
Taktika proti zvířatům
Bojové manévry nejsou jen nějakým doplňkem, jelikož boje jsou mnohem inteligentnější než klikací orgie z Gothica 3. Souboje s vlky či ostnatými krysami nevyžadují více méně žádného taktického génia, musíme jen střídavě útočit a blokovat jejich kousání. Náčelníci Gnomů jsou už ale pokročilejší šermíři a umí blokovat útoky. Ještě obtížnější situace nastane, když se dostaneme do křížku s ogry či popelavými bestiemi. Jejich kyje, respektive útoky tlapama se nedají blokovat, musíme jim uhýbat. K tomu dvakrát po sobě stlačíme klávesu směru, abychom hopsnuli dopředu, dozadu nebo do strany.
Linky na fórum:
Diskuse o preview v Gamestaru
Video: Kompletní dialog
Na jednom z videí z Gamestaru, o kterých jsme psali před několika dny, jste mohli vidět útržky rozhovoru s banditou Philem. Deep Silver nyní zveřejnil video, které ukazuje kompletní dialog. Podívat se na něj můžete na YouTube. Přinášíme vám také překlad rozhovoru (viz níže). Díky Charlymu za korekci.
Phil (osloví hrdinu): Kde se fláká ten mizera?
Hrdina: Cože?
Phil: Clay, ten starý mizera. Čekám tu na něj už hodiny.
Phil: Ta svině by mě už měla konečně vystřídat.
Hrdina (volba dialogu): Ty jsi tu na stráži?
Phil: Jo, zatraceně. A už pořádně dlouho.
Phil: Mám už pomalu promočené nohy z tady té plesnivé země.
Hrdina (volba dialogu): Kde přesně JE ten Clay?
Phil: Co já vím? Povaluje se někde v táboře.
Phil: Jestli se tady brzo neukáže, tak mu rozbiju držku.
Hrdina (volba dialogu): Co tady strážíš tak důležitého?
Phil: Paliče, chlape. Bez něho by to tady vypadalo špatně.
Hrdina (volba dialogu): Kdo by tady chtěl co ukrást?
Phil: Pokud máš na mysli lidi z města, tak těch se nebojím.
Phil: Ti sem nechodí. Ale ty zpropadené bestie všude kolem...
Phil: Pokud bysme si nedávali pozor, byl by to tu samý divočák a nebo něco horšího.
Hrdina (volba dialogu): Co myslíš tím "špatně"?
Phil: Chlape, se podívej trochu kolem sebe. Vypadá to tady jako v ráji, nebo co?
Phil: Žádná hospoda, žádný ženský...nic. Jen smradlavá bažina.
Phil: Jediný, co nám tady zbylo, je chlast.
Phil: Bez piva od paličů by tady vůbec nic nebylo, chápeš?
Hrdina (volba dialogu): Můžu se od tebe něco naučit?
Phil: Ty máš ještě ambice, co? Taky jsem kdysi míval.
Phil: Kromě boje je tady pár šikovných dovedností, které bys měl umět.
Phil: Plížení, páčení zámků, kapsářství... všechny tyto potřebné věcičky tě mohu naučit.
Hrdina: To zní dobře.
Hrdina (volba dialogu): Podívám se, co Clay zrovna dělá.
Phil: Přitáhni ho sem. Už toho tady mám po krk, chápeš?
Linky na fórum:
Diskuse o videu a překladu dialogu
Phil (osloví hrdinu): Kde se fláká ten mizera?
Hrdina: Cože?
Phil: Clay, ten starý mizera. Čekám tu na něj už hodiny.
Phil: Ta svině by mě už měla konečně vystřídat.
Hrdina (volba dialogu): Ty jsi tu na stráži?
Phil: Jo, zatraceně. A už pořádně dlouho.
Phil: Mám už pomalu promočené nohy z tady té plesnivé země.
Hrdina (volba dialogu): Kde přesně JE ten Clay?
Phil: Co já vím? Povaluje se někde v táboře.
Phil: Jestli se tady brzo neukáže, tak mu rozbiju držku.
Hrdina (volba dialogu): Co tady strážíš tak důležitého?
Phil: Paliče, chlape. Bez něho by to tady vypadalo špatně.
Hrdina (volba dialogu): Kdo by tady chtěl co ukrást?
Phil: Pokud máš na mysli lidi z města, tak těch se nebojím.
Phil: Ti sem nechodí. Ale ty zpropadené bestie všude kolem...
Phil: Pokud bysme si nedávali pozor, byl by to tu samý divočák a nebo něco horšího.
Hrdina (volba dialogu): Co myslíš tím "špatně"?
Phil: Chlape, se podívej trochu kolem sebe. Vypadá to tady jako v ráji, nebo co?
Phil: Žádná hospoda, žádný ženský...nic. Jen smradlavá bažina.
Phil: Jediný, co nám tady zbylo, je chlast.
Phil: Bez piva od paličů by tady vůbec nic nebylo, chápeš?
Hrdina (volba dialogu): Můžu se od tebe něco naučit?
Phil: Ty máš ještě ambice, co? Taky jsem kdysi míval.
Phil: Kromě boje je tady pár šikovných dovedností, které bys měl umět.
Phil: Plížení, páčení zámků, kapsářství... všechny tyto potřebné věcičky tě mohu naučit.
Hrdina: To zní dobře.
Hrdina (volba dialogu): Podívám se, co Clay zrovna dělá.
Phil: Přitáhni ho sem. Už toho tady mám po krk, chápeš?
Linky na fórum:
Diskuse o videu a překladu dialogu
Risen v Gamestaru II. - začátek hry, příběh
Dnes vám přinášíme druhý díl překladu preview z Gamesteru. Představíme si již všeobecně známý začátek hry, řekneme si něco málo o frakcích a příběhu. Přejeme příjemné čtení.
Viditelné pokračování
Své spojení s Gothicem nemůže Risen popřít. Barevné ladění, animace, vlastní design zbraní a zbrojí dávají vzpomenout na původní sérii Piranha Bytes. Totéž platí pro začátek hry, při němž - jako vždy - bezejmenný hrdina - jako vždy - ztratí svoji paměť, tentokrát po ztroskování lodi. Probouzíme se na pláži s palmami a vzbouřeným mořem, obklopeni troskami a těly. Jedinou další přeživší, Saru, doprovázíme v tutorialu skrz džungli. Nakonec Sara zůstane v jednom opouštěném domě a my pokračujeme sami dál a narazíme na banditu Neila. Toho požádéme, aby Saru vzal do tábora banditů. Alternativně ji můžeme předat Inkvizici, takové ostrovní policii. Nebo ji necháme samotnou ležet na pláži, vybodneme se na tutorial a zkoumáme na vlastní pěst. A také zde se ukazuje vlastnost z Gothica: Mnoho úkolů umožňuje více způsobů jejich řešení včetně různých odměn, herní svoboda je na velké úrovni.
Ostrovní trojboj
Aby svoboda ale nebyla jen nesmyslným blouděním, dává nám Neil primitivní načrtnutou mapu. Ta ukazuje tři možné destinace: tábor banditů, přístavní město a sopečnou pevnost Inkvizice. Podle toho, kde budeme plnit klíčové úkoly, se později přidáme k některé ze stran: Bandité, Inkvizice nebo mágové.
Tím neovlivníme pouze dovednosti, které se budeme moci naučit, ale také vývoj děje. Pokud budeme s naší volbou nespokojeni, můžeme stranu opět změnit. K tomu musíme plnit úkoly ve prospěch některé jiné strany, což stojí hodně času.
Rozčtvrcený příběh
Příběh Risen se rozděluje do čtyř kapitol, jejichž příslušné části světa jsou odděleny magickými silovými poli. Abychom se dostali do další lokace, musíme nejdříve splnit všechny hlavní úkoly v té stávající. Jako odměnu dostaneme teleportační kámen, který kouzelné stěny odstraní. A protože se dostupná oblast ostrova čas od času mění, dostaneme se také k čím dál detailnějším mapám.
Otevřené a vyřešené úkoly najdeme v Risen v deníku, který zahrnuje všechny dialogy a splněné cíle. Co ale vlastně máme udělat, abychom úkoly konečně dokočili, musíme z rozhovorů vyčíst sami. Minimapa navíc ukazuje polohu zadavatele úkolu a dalších důležitých osob. Minimapa také zaznačuje pozice všech obchodníků a učitelů, což je oproti Gothic 3 pokrok.
Viditelné pokračování
Své spojení s Gothicem nemůže Risen popřít. Barevné ladění, animace, vlastní design zbraní a zbrojí dávají vzpomenout na původní sérii Piranha Bytes. Totéž platí pro začátek hry, při němž - jako vždy - bezejmenný hrdina - jako vždy - ztratí svoji paměť, tentokrát po ztroskování lodi. Probouzíme se na pláži s palmami a vzbouřeným mořem, obklopeni troskami a těly. Jedinou další přeživší, Saru, doprovázíme v tutorialu skrz džungli. Nakonec Sara zůstane v jednom opouštěném domě a my pokračujeme sami dál a narazíme na banditu Neila. Toho požádéme, aby Saru vzal do tábora banditů. Alternativně ji můžeme předat Inkvizici, takové ostrovní policii. Nebo ji necháme samotnou ležet na pláži, vybodneme se na tutorial a zkoumáme na vlastní pěst. A také zde se ukazuje vlastnost z Gothica: Mnoho úkolů umožňuje více způsobů jejich řešení včetně různých odměn, herní svoboda je na velké úrovni.
Ostrovní trojboj
Aby svoboda ale nebyla jen nesmyslným blouděním, dává nám Neil primitivní načrtnutou mapu. Ta ukazuje tři možné destinace: tábor banditů, přístavní město a sopečnou pevnost Inkvizice. Podle toho, kde budeme plnit klíčové úkoly, se později přidáme k některé ze stran: Bandité, Inkvizice nebo mágové.
Tím neovlivníme pouze dovednosti, které se budeme moci naučit, ale také vývoj děje. Pokud budeme s naší volbou nespokojeni, můžeme stranu opět změnit. K tomu musíme plnit úkoly ve prospěch některé jiné strany, což stojí hodně času.
Rozčtvrcený příběh
Příběh Risen se rozděluje do čtyř kapitol, jejichž příslušné části světa jsou odděleny magickými silovými poli. Abychom se dostali do další lokace, musíme nejdříve splnit všechny hlavní úkoly v té stávající. Jako odměnu dostaneme teleportační kámen, který kouzelné stěny odstraní. A protože se dostupná oblast ostrova čas od času mění, dostaneme se také k čím dál detailnějším mapám.
Otevřené a vyřešené úkoly najdeme v Risen v deníku, který zahrnuje všechny dialogy a splněné cíle. Co ale vlastně máme udělat, abychom úkoly konečně dokočili, musíme z rozhovorů vyčíst sami. Minimapa navíc ukazuje polohu zadavatele úkolu a dalších důležitých osob. Minimapa také zaznačuje pozice všech obchodníků a učitelů, což je oproti Gothic 3 pokrok.
Screenshotový pátek: západ slunce
Risen v Gamestaru I. - úvod
Takže jak jsme už dříve psali, v německém Gamestaru je velké preview Risen. Konečně máme toto preview k dispozici, o což se velkou měrou zasloužil tonyskate, kterému touto cestou děkujeme :).
Pojďme se ale podívat přímo na ono preview. Jedná se opět o dlouhý článek, který pro vás samozřejmě přeložíme. Stejně jako u preview z února bude překlad rozdělen na více částí, které budeme zveřejňovat - pokud to půjde - každý den jednu. Nových screenshotů v článku příliš není a když už, tak v nízkém rozlišení. Dnes pro vás máme překlad úvodních odstavců preview.
Druhého října má vyjít nové dílo tvůrců série Gothic. Jako jediný magazín na světě jsme měli možnost zahrát si kompletní beta-verzi po dlouhé hodiny a říkáme: Risen bude nový Gothic - se všemi klady a zápory.
V červnu roku 2006 navštěvuje Michael Graf (redaktor GameStaru a autor preview, pozn.red.) vývojáře Piranha Bytes v Essenu, posuzuje jejich aktuální projekt - a má velké oči: Gothic 3, který má vyjít v říjnu, ještě zdaleka není žádná hra, ale kopa součástek. "Piranha Bytes mají ještě tři měsíce, aby Gothic 3 dali dohromady a pořádně otestovali", napsal tehdy Michael. "Doufáme, že neproklouzne žádný bug nebo logická chyba". Marně: Třebaže je Gothic 3 v jádru dobrým RPG, sráží jej neskutečné množství chyb.
V červnu roku 2009 navštěvuje Michael Graf vydavatele Deep Silver v Mnichově, posuzuje jejich aktuální projekt - a opět má velké oči: Risen, který má vyjít v říjnu, je už kompletně hratelná hra. Vývojáři se opravdu poučili z fiaska Gothica. Takže se Michael ponořuje do hotové betaverze, sbírá detaily k bojovému systému a k magii, řeší různé úkoly a poprvé objevuje podzemní svět nadějné RPG hry. Co napsal tentokrát, si můžete přečíst na následujících stranách. Pojďte tedy s námi na výlet do světa Risen.
Pojďme se ale podívat přímo na ono preview. Jedná se opět o dlouhý článek, který pro vás samozřejmě přeložíme. Stejně jako u preview z února bude překlad rozdělen na více částí, které budeme zveřejňovat - pokud to půjde - každý den jednu. Nových screenshotů v článku příliš není a když už, tak v nízkém rozlišení. Dnes pro vás máme překlad úvodních odstavců preview.
Druhého října má vyjít nové dílo tvůrců série Gothic. Jako jediný magazín na světě jsme měli možnost zahrát si kompletní beta-verzi po dlouhé hodiny a říkáme: Risen bude nový Gothic - se všemi klady a zápory.
V červnu roku 2006 navštěvuje Michael Graf (redaktor GameStaru a autor preview, pozn.red.) vývojáře Piranha Bytes v Essenu, posuzuje jejich aktuální projekt - a má velké oči: Gothic 3, který má vyjít v říjnu, ještě zdaleka není žádná hra, ale kopa součástek. "Piranha Bytes mají ještě tři měsíce, aby Gothic 3 dali dohromady a pořádně otestovali", napsal tehdy Michael. "Doufáme, že neproklouzne žádný bug nebo logická chyba". Marně: Třebaže je Gothic 3 v jádru dobrým RPG, sráží jej neskutečné množství chyb.
V červnu roku 2009 navštěvuje Michael Graf vydavatele Deep Silver v Mnichově, posuzuje jejich aktuální projekt - a opět má velké oči: Risen, který má vyjít v říjnu, je už kompletně hratelná hra. Vývojáři se opravdu poučili z fiaska Gothica. Takže se Michael ponořuje do hotové betaverze, sbírá detaily k bojovému systému a k magii, řeší různé úkoly a poprvé objevuje podzemní svět nadějné RPG hry. Co napsal tentokrát, si můžete přečíst na následujících stranách. Pojďte tedy s námi na výlet do světa Risen.
Nový bestiář, nová monstra
Vzhledem k tomu, že známých monster v našem bestiáři bylo již povícero, rozhodli jsme se bestiář upravit do takové podoby, v jaké v něm budou bestie zobrazeny i po vydání hry. V sekci Risen - Bestiář tak najdete seznam monster. Pro zobrazení podrobnějšího popisu klikněte na jméno dané bytosti.
V přepracovaném bestiáři také najdete nová monstra, která byla k vidění ve videích od Gamestaru. Jmenovitě to jsou Brontok, Obrněný cvrček a Štír. České názvy berte s rezervou, jedná o naše překlady, které se mohou a budou lišit od skutečných českých názvů ve finální hře.
A ještě jedna zmínka k bestiáři. Na oficiálním webu byl včera zveřejněn další díl bestiářového seriálu, tentokrát o Rotwormech, v překladu Shnilých červech. Překlad krátkého článečku najdete v sekci Risen - Bestiář - Shnilý červ. Další obrazové materiály jsou k dispozici u Piranha Fanart Portálu, no a samozřejmě nesmí chybět video na YouTube.
V přepracovaném bestiáři také najdete nová monstra, která byla k vidění ve videích od Gamestaru. Jmenovitě to jsou Brontok, Obrněný cvrček a Štír. České názvy berte s rezervou, jedná o naše překlady, které se mohou a budou lišit od skutečných českých názvů ve finální hře.
A ještě jedna zmínka k bestiáři. Na oficiálním webu byl včera zveřejněn další díl bestiářového seriálu, tentokrát o Rotwormech, v překladu Shnilých červech. Překlad krátkého článečku najdete v sekci Risen - Bestiář - Shnilý červ. Další obrazové materiály jsou k dispozici u Piranha Fanart Portálu, no a samozřejmě nesmí chybět video na YouTube.
Další ingame video od Gamestaru
Ještě jsme se ani nestačili pořádně podívat na první video, máme tu další. A opět od Gamestaru. Jedná se o video podobného rázu jako to první, ukazuje však trochu jiné scény. K vidění je další past v dungeonu, další boj s gnomy a ostatními, některé NPC postavy atp. Video si můžete prohlédnout přímo na webu Gamestaru.
Ingame video z Gamestaru
Aktuální číslo německého Gamestaru obsahuje velké preview Risen, která se k nám zatím nedostalo, nicméně jakmile se tak stane, ihned vám předáme ty nejzajímavější informace. Kromě tohoto preview časopis také obsahuje přes 6 minut dlouhé ingame video z Risen. Prohlédnout jej můžete na YouTube.
Video je velmi zajímavé, obsahuje boj s různými monstry, ukazuje dialogy a třeba také dungeony. U dungeonů na příkladě jednoho konkrétního prozrazuje, jakými způsoby se dají obejít pasti, což někdo možná vědět nechce. Dále je ve videu ukázáno páčení zámků, které vypadá jako v prvních dílech Gothica. Také můžete vidět, jakým způsobem probíhá vykrádání inventářů, které se děje opět během dialogu, nicméně s tím rozdílem, že máte nějaký časový limit, do kterého musíte inventář vykrást.
Linky na fórum:
Diskuse o ingame videu z Gamestaru
Video je velmi zajímavé, obsahuje boj s různými monstry, ukazuje dialogy a třeba také dungeony. U dungeonů na příkladě jednoho konkrétního prozrazuje, jakými způsoby se dají obejít pasti, což někdo možná vědět nechce. Dále je ve videu ukázáno páčení zámků, které vypadá jako v prvních dílech Gothica. Také můžete vidět, jakým způsobem probíhá vykrádání inventářů, které se děje opět během dialogu, nicméně s tím rozdílem, že máte nějaký časový limit, do kterého musíte inventář vykrást.
Linky na fórum:
Diskuse o ingame videu z Gamestaru
Archiv novinek